En vergeet niet dat een schurftbesmetting bijna dagelijks een mindfuck oplevert. Na de behandeling constant de vraag/gedachte: is dit nu najeuk of toch nog actieve besmetting...gek makend... zelf was ik 100% zeker niet meer besmet toen we onze laatste behandeling in gingen, maar ik had ongelofelijke najeuk de eerste weken en van die willekeurige vreemde kriebels. Ook mijn hoofdhuid jeukte als een malle, zeker 6 weken lang. Mentaal was dat zwaar, want die schurft zit gewoon figuurlijk onder je huid, dus ik dacht dan dat ze zich naar mijn hoofdhuid hadden verplaatst. Dat soort gedachten waar je 24/7 mee bezig bent, dag in dag uit. Ik las iemand die schreef zoiets nog nooit te hebben meegemaakt in deze hoedanigheid. Ik kan het alleen maar beamen. Zo'n besmetting is de hel in het kwadraat, zeker als je er niet vanaf komt en er ALLES aan doet en aan gedaan hebt. De derma die kalmpjes blijft en fijntjes meedeelt dat er weer een mijt met eitjes is gevonden... wij weten als geen ander wat het betekent: wéér die malle molen in. Ik was er zo klaar mee en stuk van in alle opzichten. En vele hier met mij. Weet dat het mogelijk is om eraf te komen en hou dat voor ogen!
Mijn huisarts weet niks over scabies en wil me ook geen ivermectine voorschrijven. Ik heb in 2002 een keer schurft gehad en dat was heftig toen. Met lindaan behandeld en alles ok daarna. Nu kwmane de symptomen zo geleidelijk opzetten dat ik lang niks in de gaten had totdat mijn huid rode vlekken en jeukende bulten begon te vertonen. Loxazol gesmeerd maar ik weet niet of ik elk plekje meegenomen heb. Ik wil nu ivermectine doen.
Weet iemand of de ivermectine die je online bij pharmacies in USA en Canada kunt kopen kwalitatief goed is?? Iemand hier ervaring mee???
Hennie
Ik ben er sinds kort achter gekomen dat ik een herbesmetting heb, had het zelf niet echt door omdat ik niet echt veel jeuk had, wel veel uitslag, toen ik wist dat ik het had, begon ik veel te krabben en ineens veel bultjes te krijgen. Donderdagnacht de 1ste keer ingesmeerd en nu lijkt de jeuk nog extremer en heb precies meer bultjes bij gekregen, is dit normaal? Heeft nog iemand dit aan de hand gehad want hierdoor krijg ik het gevoel dat dit nog niks geholpen heeft. Volgende week ben ik van plan om nog eens te smeren + Stromectol te gebruiken en ik leef alle hygiënische maatregelen na, ik slaap nu zelf op een matras zodat ik een week uit m’n bed blijf
Hoi allemaal,
Wat vreselijk om te lezen hoe lang mensen hier last van hebben.
Bij mij heeft de huisarts ook gezegd dat ik schurft heb. Het begon met bultjes die leken op puistjes, maar het werd steeds erger en ze werden steeds groter. Het zit nu echt van nek tot voeten (en ik voel zelfs bultjes op mijn hoofdhuid) en ik heb nog amper normale stukjes huid over. Wat vreemd is, is dat ik met niemand in aanraking ben geweest die het heeft en überhaupt met niemand lichamelijk contact heb gehad. Ook zie ik geen (schilferige) gangetjes kunnen vinden. Ik heb al 2x behandeld met permetrine en ook 1x met ivermectine, maar niks lijkt te helpen. Alles is ook goed schoongehouden. Tussen de grote bultjes heb ik ook allemaal kleine roze bultjes en op mijn benen (waar nog geen grote bultjes zaten) een soort bloeduitstortinkjes. Aangezien niks werkt vraag ik me af of ik wel echt schurft heb en niet iets anders. Bij de dermatoloog kan ik pas over een maand terecht, maar ik ben bang dat als dit zo doorgaat, het ook in mijn gezicht zit. Het ziet er inmiddels uit zoals op de bijgevoegde foto, het lijkt uit te drogen maar er komen ook nieuwe plekjes. Is er iemand die dit herkent? Of iemand die zeker weet of dit wel of geen schurft is?
Hallo Levensmoe,
Wat een naar om te lezen, het lijkt erop dat je er echt last van hebt. Mijn eerste reactie zou zijn, dat het geen schurft is.. maar dat is gebaseerd op hoe wij het zelf ervaren en door online research. Al hoewel, je huisarts geeft aan van wel. Het is volgens mij onmogelijk voor schurft om in je gezicht te verschijnen, en het lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat het in zo’n korte tijd (maand) zo snel verspreidt. Maar dat weet ik ook niet zeker. Maak je niet teveel zorgen, laat dit huidprobleem je niet ‘levensmoe’ maken. Het komt echt goed! Praat met je dermatoloog, en als je niet gehoord wordt bij je huisarts, eis een betere oplossing/onderzoek! Het is een serieus probleem, al helemaal als je niet kan goed kan slapen bijvoorbeeld. Heel veel succes.
Hi Allemaal,
Wij hebben een tijdje geleden pillen + loxazol creme genomen tegen schurft. We hebben eigenlijk sinds die behandeling elke dag wel last van een nieuw wit bultje (lijkt op muggenbult). Dit jeukt dan even erg, maar dan is t over. Door de meerdere male loxazol is onze huid ook erg dun, dus we vermoeden dat dit een bijwerking van de creme is. We hebben geen last van jeuk snachts of gangetjes maar we willen toch nu BB creme gebruiken. Ik las dat veel mensen dit aanraden, maar wat houdt het precies in? BB creme, en waar is dit te koop? 🙂
Ik ben me 1 keer per dag gaan insmeren met teatree bodylotion. Het help tegen schurft, en ter voorkoming ervan. Het heeft mij van de schurft afgeholpen. Heb toen tijdelijk 2 keer per dag gesmeerd.
Ik ben met teatree bodylotion van de schurft afgekomen. Elje dag smeren. Goed voir je huid. En vergeet niet anti luis in je haar te doen. Schurft zit biet op je hoofdhuid maar wel in je haren
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik ben uiteindelijk gaan smeren met teatree bodylotion, 2 keer per dag, en 2 weken lang, en heb mijn haren behandeld met anti luis. Mijten zitten ook in je haren!!! Nu ben ik er van af
Mijn dochter bleek schurft te hebben, en haar vriendje zat er binnen een maand helemaal onder. Ook in zijn gezicht. Mijn dochter ook plekjes. Gesmeerd met teatree bodylotion elke dag 2 keer, en anti luis in de haren. Binnen 2 weken over. Huisarts en dermatoloog geven alleen maar rotzoou. Wij hebben 10 weken aangetobt met cremes en pillen, en het hielp niet
Sorry jongens
Het wordt me niet duidelijk, excuus daarvoor hoop dat iemand me kan helpen 😶
Bij een behandeling van 3 dagen BB:
Gedurende 3 dagen dezelfde kleding aanhouden en bed niet verschonen?
Of wel heel neurotisch alles wat we aanraken op 60° net als bij de perm?
Kan iemand die heeft behandeld met BB delen hoe je om bent gegaan met wassen/dingen aanraken/op de bank zitten etc gedurende behandeling
En nog een vraag:
Iemand ervaring met zwavelzeep VOOR de BB behandeling en afdouchen met zwavelzeep NA de bb behandeling?
@levensmoe
Zo zag het er bij mij uit toen ik schurft had op de achterkant van mijn benen.
Ik kan de BB crème aanraden! Het is te bestellen via internet. Een duitse apotheek...
Volwassenen: antiscabiosum 25% Emulsion 200 mg.
Kinderen: antiscabiosum 10% Emulsion 200 mg.
Na 1.5 jaar schurft is dit de 1ste keer na behandeling dat de huid van mijn kinderen rustig is. Alleen heeft mijn kind dit plekje op zijn gezicht zitten.