Ik heb me 4 weken geleden voor het laatst behandeld, ik denk nog steeds met succes. Ik krijg echter soms nieuwe bultjes/blaasjes op vingers en op de polsen maar die zijn volgende dag altijd weer verdwenen! Is dit post scabiës of toch actieve Scabiës? Of toch iets anders?
Heb nu de behandeling afgerond. Moet ik nu nog ergens rekening mee houden? Bijv elke dag bed verschonen? Of kan ik weer “normaal” poetsen
@Beste, als ze snel weer verdwijnen dan is het waarschijnlijk post scabiës.
Goedenavond allemaal,
Wij gaan vanavond starten met de BB behandeling.
Ik heb 2 kinderen die nog in de luiers zitten. De BB crème smeer je savonds in. Is het de bedoeling dat ik bij elke luierwissel de crème opnieuw moet insmeren?
Goedeavond, heeft iemand een link of site waar ik de Bb creme kan halen?
Ik heb schurft en inmiddels als heel veel behandelingen gehad. Nu ga ik de BB proberen en hooen dat ik er vanaf kom. Op dit moment heb ik soms 1 of 2 bultjes maar verder niet. Wel heb ik rondom mijn geslachtsdeel (ballen) echt wat rode grotere pukkeltjes die bij inspanning en warmte heel erg gaan jeuken. Heeft iemand hier ook last van want de jeuk in die regio gaat maar niet weg
@Jan, jep! Is een bekende bijwerking. Kunnen best een tijdje blijven zitten die krengen, maar trekken zeker weten weg.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Tot wanneer moet ik na de laatste behandeling alles elke dag blijven schoonmaken? Twijfel of ik nu weer elke dag m’n bed moet verschonen en alles moet wassen op 60 graden
@Pff, is niet echt een regel voor. In principe hoeft het niet meer. Je behandeling is afgerond. Doe waar je je fijn bij voelt. Ik deed het ongeveer om de 2, soms 3 dagen. Een schoon bed gaf mij wat meer mentale rust en schoon beddengoed gaf ook wat minder irritatie op mijn gevoelige huid.
Hi allen,
Vandaag weer opnieuw de diagnose schurft gekregen. Ik ga vanavond weer smeren en vroeg me af hoe ik tussen de twee smeer beurten (vandaag en volgende week) moet leven. Is het de bedoeling dat ik een week niet op de bank zit, alles wat ik heb gedragen in zaken doe etc? Dit heb ik de vorige keer wel op die manier gedaan.
Dank alvast!
@jan mag ik vragen waarom je nog een bb behandeling doet als je nog maar 2 bultjes hebt. Of was t nog onderdeel van je behandeling sowieso? Ik heb al maanden geen nieuwe bultjes oid maar nog wel kriebels, sommige dagen beter dan anderen maar psychisch dramatisch!
Mijn redenatie is als ik geen nieuwe bultjes, gangetjes oid krijg dan kan t toch onmogelijk nog schurft zijn? Of is er nog iemand bekend met alleen jeukklachten zonder huidafwijkingen en dan toch nog actieve scabies?
Buiten die rode bulten waar ze biopt uit genomen hebben, heb ik dus een gave huid. Zo vreemd! Hoor heel graag ervaringen van anderen hier!
Ik heb hier reeds gepost.
In november kreeg ik schurft en half december was ik er vanaf na enkele keren smeren en pillen innemen.
Plots 17/2 kreeg ik terug jeuk en in volle paniek heb ik terug éénmaal Loxazol gesmeerd.
De jeuk was 2 dagen later alweer weg. Ik had nog een afspraak staan bij de huisarts en die keek even en zei dat ik geen schurft had (geen gangen, geen bultjes, ...). De jeuk was dan ook weg dus ik maakte me niet meteen weer zorgen.
Nu heb ik sinds vorige week woensdag opnieuw jeuk (in mijn haar vooral en mijn kuiten. Geen bultjes en gangen.
Maar wat kan dit nu toch weer zijn? Mijn echtgenoot heeft geen jeuk. Die keer in februari had hij ook geen jeuk.
Ik weet het gewoon niet meer.. echt niet meer. Ik kan toch niet maandelijks Loxazol beginnen smeren.
Hopeloze, normaal zou ik zeggen post scabiës. Maar als het jeuken weggaat door de loxazol zou ik zeggen dat het (helaas) nog of weer actief is. Wat zei je dokter over het feit dat de jeuk wegging door de loxazol?
@Elsie en Hopeloze. De jeuk kan van veel dingen afkomstig zijn. Zolang je geen extreme jeuk of gangetjes ziet (en al helemaal als je sowieso geen huidafwijkingen hebt) zou ik niet meteen denken aan actieve schurft. Als het actieve schurft is moet het erger en erger worden en lig je binnen no time weer 's nachts wakker. Bij een herbesmetting herkent je lichaam het namelijk en krijg je er heel snel weer last van. Sneller dan bij een eerste besmetting.
Ik kreeg twee weken geleden en vorige week ook ineens meer jeuk (na vele maanden al schurftvrij te zijn). Best heftig, maar niet zo heftig als in mijn lange schurftperiode. Natuurlijk de angst op momenten dat je in de piek jeuk zit, maar inmiddels is het weer zo goed als gaan liggen. Ik blijf kijken naar zaken als huidirritatie door warmte, bacteriële infectie of schimmel. Maar een actieve schurft besmetting sluit ik wel uit.
Ben scherp op gangetjes enzo. Maar als je na maanden ineens weer jeuk hebt dan klinkt mij huidirritatie (om welke reden dan ook) logischer in de oren. Tenzij je natuurlijk het bed gedeeld hebt met iemand met klachten bijvoorbeeld. Zo niet, maak je niet te snel druk. Je huid moet heel lang bijkomen van die klap.