<span class="bbp-reply-post-author"><span class="bbp-author-name">reactie op: Elsie</span></span>Â <span class="bbp-reply-post-date">20 maart 2022 om 16:06</span>#4128 :
lijkt wel op iets van een tekenbeet. Maar als je behandeld bent voor schurft zal dat misschien reactie zijn op de zalf? Even langs huisarts zou ik zeggen. of langs dermatoloog als je daar nog loopt...
@treinrit
Bedankt!!! Ik ga dit maar eens proberen 🙂
Ik mag (hopelijk) toch wel douchen tussendoor ;)? Is de schurft bij jou zo totaal verdwenen?
Hoi allen,
Ik zit nu precies op twee weken na mijn laatste behandeling. Vandaag weer nieuwe tunneltjes ontdekt. Een week amper jeuk gehad maar vannacht was ook weer een hel qua jeuk. Het is echt gekmakend, ik hoop dat de dermatoloog me iets anders voorschrijft dit keer..
@ Mr. M.H. ik lees dat jouw partner hormoonzalf gebruikt. Vorige week ( of die week ervoor) heb ik een publicatie van pubmed gedeeld waarin staat beschreven dat gebruik van hormoonzalf kan zorgen voor het falen van de schurftbehandeling. Bij mijn man is dit naar alle waarschijnlijkheid ook de reden geweest dat hij steeds besmet bleef en de behandeling niet aan sloeg. Mijn man is voor onze laatste ( en succesvolle!) behandeling een maand lang gestopt met smeren en slikken van corticosteroiden. Mijn ervaring is dat huisartsen en dermatologen hiervan niet op de hoogte zijn...
@jinte, als de jeuk niet te doen is, en 's nachts in alle hevigheid hoogtij viert, ben je vrijwel zeker nog besmet... ik herken het. Na onze eerste behandeling in april 2021 (2x permitrine) werd ik met regelmaat s nachts wakker van de jeuk en moest ik echt smeren met vette zalf. Acheraf bleken wij het gewoon nog te hebben...mijn advies is terug naar de huisarts of dermatoloog. En let alsjeblieft op dat je pas hormoonzalf gaat gebruiken als je 100% zeker weet dat je van de schurft af bent, anders ga je je besmetting alleen maar verergeren.
Henkie; deze tweede diagnose is gesteld doordat er nieuwe plekjes waren ontstaan en mijn vriend ingangentjes op zijn polsen had.
Ik heb geen droger trouwens... k heb een aantal zakken die al een week gesloten zitten.
Wanneer ik deze in en uit de wasmachine haal en ophang met wegwerp handschoenen, is dit genoeg?
Zou ik 7 lakens bij moeten halen zodat ik iedere dag een schoon laken heb?
@onzeker
Ja ik ben er zo ver ik weet vanaf, zit nog wel in de na jeuk fase, maar heb er bijna geen last meer van. Ik zou wel gewoon douchen tussendoor haha, douche in de ochtend na een nacht met neemolie te hebben geslapen.
Volg trouwens, als je gaat beginnen, ook de hygiëne regels. Dus kleding van afgelopen 3 dagen in afgesloten zakken doen voor minimaal 5 dagen (zelf had ik het voor 12 dagen, maar dat is omdat ik veel kleding heb en ik het makkelijk kon missen). Ook deed ik al mijn vuile was in een zak, kleedjes deed ik ook in zakken, en m’n bank kussenslopen had ik ook in zakken gedaan.
@Laladie: bron: https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/p/permetrine
Jeuk: na behandeling wegens scabiës kan de jeuk nog gedurende drie tot vier weken aanhouden, hetgeen niet betekent dat de behandeling heeft gefaald, het wordt in het algemeen beschouwd als een allergische reactie op de dode mijten onder de huid. Persisterende jeuk ná de behandeling zonodig verlichten met een indifferente (vet)crème of kortdurend en/of intermitterend gebruik van een klasse 1- of klasse 2-dermatocorticosteroïd. Laat de patiënt zich melden als de jeuk 2 weken na behandeling verergert of meer dan 4 weken aanhoudt.
Misschien bedoel je dat je geen corticosteroide zalf moet smeren tijdens de behandeling. Voor de behandeling en voor het douchen en na de behandeling (8-12uur later) nadat je weer gedouched hebt mag je het gewoon gebruiken. In welke bron staat dat dat de behandeling verstoord?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Vraagie:
Een stoffen bank zonder losse kussens of bekleding
Hoe kan ik dit het beste behandelen?
3 dagen niet erop zitten,
Stoomreinigen en stofzuigen
Alleen stofzuigen?
Hoi,
Ik loop al een tijdje met schurft rond en permitrine en ivermectin lijken niet te helpen. Nu heb ik op aanraden van vele op dit forum BB bestelt (huisarts kon het niet voorschrijven). Wat ik heb besteld is Benzylbenzoaat 99+%, puur van Laboratoriumdiscounter. Nu is mijn vraag: kan dit gelijk op de huid of moet dit nog vermengd worden?
@ Mr.M.H.
Indien je zeker weet dat je van de schurft verlost bent, is het gebruik van corticosteroiden/hormoonzalf geen enkel probleem. Ik adviseer alleen er uiterst voorzichtig mee te zijn. Mijn man bleef na 4x permitrine en 2x permitrine+ IVM om onverklaarbare reden besmet met schurft ( 100% zeker aangezien schurftmijt + eitjes microscopisch zijn aangetoond met huidbiopt). Via Henkie van dit forum ben ik op een publicatie op Pubmed ( = wereldwijd publicatie forum van medische onderzoeken door artsen) uitgekomen. Het beschrijft precies wat er bij mijn man is gebeurd en verklaart waarom de behandeling bij mijn man de eerste 3x niet is aangeslagen. Mijn man is 1 maand lang gestopt met elke vorm van corticosteroiden en toen hebben wij de triple behandeling gedaan die ik in voorgaande posts al meerdere keren heb uitgeschreven. Daarna waren wij er, na een half jaar schurftleed, vanaf. Dit is de link
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34592030/
Dag iedereen,
Helaas is ons dochtertje opnieuw met schurft geconstateerd, wij hebben deze keer BB gekregen.
Nu was onze eerste smeer behandeling dinsdag om 10u, nu moet ik vandaag werken op kantoor dis kan ik pas om 16u30 terug smeren, kan dit kwaad ?
En hoeveel keer moet dit nu.. soms lees ik 2x soms 3x..
Dankjewel allemaal!
Hoi!
Vraagje: het is bij mij meer dan twee weken dat ik mijn laatste behandeling heb gedaan. De laatste dagen vind ik weer opnieuw tunneltjes en is mijn jeuk toegenomen. Ik ga er dus vanuit dat ik opnieuw of nog steeds besmet ben. Adviseren jullie mij om de behandeling opnieuw te doen of toch terug te gaan naar de huisarts zodat ze opnieuw een diagnose kan stellen. Ik heb met perm gesmeerd en heb toen twee extra tubes gekocht dus deze heb ik al in huis.
Het is echt een grote hel, ik hoop dat ik er ooit vanaf kom
Aan allen:
Als Perm en ivec niet helpen bij eerdere behandelingen. Dan zou ik een recept aanvragen voor Benzyl Benzoaat.
Het liefst icm ivec.
Geloof me. Dat heeft ons gezin geholpen na zoveel gefaalde behandelingen met perm en ivec.
Perm maakt je huid kapot.