Vandaag slecht nieuws ontvangen.
Na bijna 8 weken na behandeling, is de schurft helaas bij mijn dochter van inmiddels 6 maanden nog niet weg.
Ik weet niet wat wij over het hoofd hebben gezien! Het bed zit sinds de behandeling in het plastic..alle kleding hebben wij op 90 graden gewassen na elke behandeling.
Ik vroeg aan de dermatoloog om BB voor te schrijven. Zij gaf aan dat het minder effectief is als de permitine crème. Ik dacht echt prima joh. Heb de BB crème gelukkig wel in huis gehaald via internet. Dus ga de combinatie doen. Het is allemaal zeer vermoeiend.
@ gezin van 4: Ow nee wat vervelend!!!
Ik snap niet waarom er derma zijn die dit niet willen voorschrijven. Blijkbaar werkt de perm bij sommige gewoon echt niet.
Sterkte en ik hoop dat de BB helpt! Sowieso zou ik de behandeling 2x 3 dagen doen. Met 7 dagen ertussen.
Succes en sterkte!
@petra
De week er op weer 3 dagen . 2x bijvoorbeeld ma/di/wo
Artsen lijken alleen van mening te veranderen als ze een paper voor hun neus geschoven gekregen en dan nog. Kennis is vaak hopeloos verouderd. Een recente studie in Italië heeft aangetoond dat perm véél minder effectief is dan de 96 procent cure rate die steeds meer herhaald wordt.
Zoals meerderen hebben aangegeven zijn die krengen simpelweg resistent geworden tegen permethrine. Resistentie tegen ivermectine wordt ook al beschreven.
Dan zal BB normaal gesproken minder effectief zijn, met resistentie in acht genomen wordt het een ander verhaal.
Beste mensen,
Zo af en toe ben ik hier nog op het forum te vinden. Wij hebben begin oktober 2021 onze laatste behandeling gehad voor schurft, met een gezin van 4. Het goede nieuws is dat wij er toen na een half jaar vanaf zijn gekomen. Wij wisten sinds april 2021 dat wij besmet waren met schurft, via een meisje in de klas van onze dochter (die niets had gemeld op school). Ergens in januari-februari 2021 is onze dochter besmet geraakt. Eind februari begonnen de eerste jeukklachten. Na ongeveer 1,5 week zijn we naar de huisarts gegaan en kregen hormoonzalf voor de jeuk. Dat hielp onvoldoende, en na nog eens 2 weken ging ik terug naar de huisarts dat het maar niet beter werd met de jeuk. Toen hebben we voor onze dochter een nog sterkere hormoonzalf gekregen, waar we ook weer 2 weken mee hebben gesmeerd. Op een gegeven moment kregen mijn man en ik ook jeukklachten, die 's nachts erger werken, en ben ik gaan googlen. Al snel kwam ik op schurft uit, en dit werd de dag erna door de huisarts bevestigd. Tot die tijd kende ik schurft alleen door de term, maar inmiddels zijn wij "door de wol geverfd" met alle behandelingen. Wat een leed kan dit veroorzaken zeg. Bizar! Ik leef intens en met heel mijn hart mee met de mensen op dit forum die nog midden in deze ellende zitten. Onthoud alsjeblieft één ding: ook al geloof je het niet, je komt er echt vanaf!! Het vervelende is dat het soms langere tijd in beslag bent, maar houd vol en blijf alert en positief! Ik zeg dit expliciet op deze manier omdat ik weet dat je er op een gegeven moment aan onder door kunt gaat, wat bij mij ook is gebeurd (in combinatie met andere heftige life events).
In het kort zag onze behandeling er als volgt uit:
-april 2x permitrine
-mei 2x permitrine
Toen dachten we genezen te zijn, maar dat bleek niet het geval. De kinderen en ik hadden geen klachten meer, mijn man bleef jeukklachten houden die weer steeds heftiger werden.
-augustus 2x permitrine i.c.m. ivermectine
Na ongeveer 3 weken a een maand namen de klachten bij mijn man weer toe en mochten wij meteen bij de dermatoloog terugkomen. Bleek er wederom via een biopt een schurftmijt met eitjes te zijn gevonden. De dermatoloog wilde ons weer dezelfde behandeling met permitrine en ivermectine voorschrijven, maar daar zijn wij niet mee akkoord gegaan. In goed overleg met de dermatoloog (en de dermatoloog met zijn collega derma), is daar een combi behandeling van permitrine, ivermectine en benzylbenzoate uit gekomen:
Dag 1 permitrine en IVM (12 tot 14 uur laten zitten)
Dag 2 BB
Dag 3 BB (dus 48 uur laten zitten, zonder douchen)
Dag 8 permitrine en IVM (12 tot 14 uur laten zitten)
Dag 9 BB (24 uur laten zitten, zonder douchen).
Deze laatste keer was voor ons succesvol! Na een half jaar schurftleed, doffe ellende, maandenlange slapenloze nachten van met name mijn man, jeuk, jeuk en nog een jeuk, huidafwijkingen, eindeloos wassen op 60 graden, psychische mindfucks als je ergens een bultje hebt of je huid jeukt...ik kan er helaas over mee praten.
Ik lees in bovenstaande posts vragen over benzylbenzoate, maar kan dit zeker aanraden. Ik kan niet achterhalen of dit de succesfactor is geweest, of dat dit juist de combi van middelen is geweest, maar het heeft geholpen. Daarnaast zijn wij ook ons huis uit gegaan vanaf dag 2 van de behandeling. Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit laatste perse nodig is, maar wij wilden alles uitsluiten.
Verder las ik een post over het baby'tje dat nog steeds of weer schurft heeft. Heb je ook aan de maxicosi en of boxkleed en/of autostoeltje gedacht? Onze derma vertelde een verhaal van een gezin dat er ook niet af kwam en die bleek het autostoeltje of maxicosi niet te hebben meegenomen in de was instructies, waardoor het babytje steeds herbesmet werd.
Ook las ik een post van iemand die er af was en het nu weer terug heeft. Naar alle waarschijnlijkheid is er dan iemand in je omgeving die het heeft en niet meebehandeld is. Wij hebben in de schurft periode twee mensen besmet: een vriendinnetje van onze dochter en een neefje van ons. Die waren er dankzij ons relatief snel bij.
En last but nog least. Via Henkie van dit forum heb ik kennis gekregen van een publicatie op pubmed. Het gaat over het gebruik van corticosteroiden (= hormoonzalf) die vaak bij huid problemen worden voorgeschreven. Deze kunnen zorgen voor het falen van de schurftbehandeling. Je hebt er vele soorten van en herkent ze omdat de middelen vaak eindigen op -son (betametason, hydrocortison, mometason, Elocon), maar ook bijv. locooid valt hieronder. Deze krijgen veel mensen voor de jeukklachten voorgeschreven, maar mag je absoluut niet gebruiken als je schurft hebt. Dit staat ook in de bijsluiters, maar blijkbaar wordt het desondanks door huisartsen en dermatologen voorgeschreven. Mijn man is eind augustus 2021 gestopt met elke vorm van corticosteroiden, en de behandeling van begin oktober 2021 (dus een maand na het stoppen met die middelen) was uiteindelijk succesvol. In het licht van dit onderzoek denk ik dat het stoppen met al die hormoonzalf de grootste succesfactor is geweest en ook De verklaring waarom mijn man besmet bleef. Hij was de enige die die middelen gebruikte. Als je dus net als ons niet van de schurft af komt (en 200% zeker weet dat je zeer secuur hebt behandeld en de hygiëne maatregelen hebt opgevolgd), ga dan even voor jezelf na of je op dit moment hormoonzalf gebruikt en of je dit ten tijde van de behandeling hebt gebruikt. Omdat mijn kids en ikzelf er na mei 2021 vanaf waren, en mijn man besmet bleef (en daarmee later weer onze zoon weer heeft besmet), weet ik praktisch zeker dat dit het geweest moest zijn. Hij heeft nl.. voor de behandeling in april 2021 langdurig hydrocortison gebruikt voor andere huidklachten en ook tussendoor veel hormoonzalf en lotion voorgeschreven gekregen. Het is DE verklaring waarom wij er niet vanaf kwamen...
Ik hoop dat ik jullie hiermee weer wat verder geholpen heb. Heel veel sterkte en succes met alle behandelingen.
Groet,
Laladie
Ik zit onder de kleine bultjes. Voornamelijk op benen en armen. Ze jeuken. Iemand tips?
Nu loop ik al lang genoeg mee om niet direct in de paniek te schieten, maar zal zometeen even bellen om naar de derma te kunnen.
Hoi hoi ik had een vraag ik ston vanmorgen op ik zag krasjes op me been wat kan het zijn volgens jullie het jeuk niet
@1913 kijk een richting bacterie.... Ik heb zelf om antibiotica tegen bacteriele infectie gevraagd en de rode bultjes en zwere verdwenen snel, alsook de bijhorende jeuk. Floxapen500 kreeg ik en fusidinezalf.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@Belg die schurft had, thanks! daar ga ik naar vragen. Kan dat via de huisarts of beter dermatoloog?
@laladie;
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het weggaat. Wij zijn nu ruim 1,5 jaar bezig. Bij de laatste behandeling hebben wij alles gewassen op 90 graden om er zeker van te zijn dat alles dood is.
Nu na 7 weken heeft de baby van 6 mnd nog steeds of weer schurft. Inmiddels hebben meerdere nu weer jeukklachten.
Alles van de baby is meegenomen; maxi cosi,kinderwagen, bedje alles.
@1913 zou dit idd in overleg doen met een arts of derma., heb dit wel op eigen initiatief gevraagd. Bij mij was het bacterisch door het vele krabben. De dokter dacht onmiddelijk aan herbesmetting...gelukkig niet geluisterd en doorgezet op secundaire bacteriele infectie. Indien bacterisch ook medicijnen nemen tot alles weg is, was ook redelijk hardnekkig bij mij. Succes.
@laladie, er zat wel lang tijd tussen mei en augustus, waren de klachten bij je man toen minder en daarna weer heftiger? Of waarom is er zolang toen niets gedaan. Mijn man en ik houden nl wel wat klachten 9 wkn na behandeling maar niet te vergelijken met wat het was. Ook geen nieuwe huidafwijkingen alleen oude die beetje heropleven soms. ‘S nachts niet meer last dan overdag dus ik ga er vanuit dat t een lange post scabies is of gevoelige huid die blijft. Maar ben benieuwd naar t verloop bij jullie tussen die behandelingen dus
@gezin van 4: jeetje mina, wat een drama zeg...niet normaal al zo een lange tijd. Respect voor jou/jullie gezin. Wat betreft hormoonzalf. Gebruiken jullie dat?
Misschien toch voor de triple behandeling met permitrine, BB en IVM gaan?!
@elsie: er zit inderdaad veel tijd tussen de 2e en derde behandeling. Wij gingen er nl.vanuit dat na 4x zeer secuur behandelen en hygienemaatregelen tot in detail het geen schurft meer kon zijn. Mijn man heeft altijd al een hee gevoelige huid gehad. Het kwam niet eens in ons op. Bij mij man was de jeuk net na die mei behandeling flink minder, nooit helemaal weg, maar met de tijd nam het weer toe. In juni kwam hij voor het eerst bij de derma. De eerste keer kreeg hij hormoonzalven tegen de jeuk. Dat hielp een beetje,maar de slapenloze nachten van de jeuk kwamen weer terug. Begin juli zei de derma: u bent toch nog besmet vermoed ik. Wij hebben daarop een 2nd opinion aangevraagd. Een paar dagen later was de conclusie van de 2nd opinion arts: toch geen schurft, maar ontstoken haarzakjes door gisten. Wij blij...toen zijn we 3 weken op vakantie gegaan met wederom een bak aan medicatie ( hormoonzalf, lotion en pillen) tegen jeuk. In de vakantie kon mijn man ook slecht slapen, maar we dachten: de medicatie moet even inwerken. Na 3 weken vakantie meteen de derma gebeld, maar deze zat bomvol, waardoor we pas na 1,5 week,eind augustus, terecht konden. Toen werd met een biopt een schurftmijt gevonden met eitjes en waren we weer terug bij af...
Ik heb het met de zomer opgelopen. Na lange strijd via de huisarts en de dermatoloog hebben ze mij medegedeeld dat het ontstoken haarzakjes of ecseem zou zijn. GGD arts nam na langer dan half jaar monsters van mijn huid met pukkeltjes en werd gezegd dat ik schurft heb en dat ze actief zijn. Door de nalatigheid van de artsen zit mijn hele lichaam onder. Nu heb ik elke maand combinatie therapie creme en tabletten al 4 maanden. Jeuk is iets verminderd. Ik heb kleding dezelfde en de schoenen op 60 graden gewassen en vuile was en schone was met wegwerp handschoenen afgwhandeld. Matras weggegooid. Het hele huis door Rentokil bv laten ontsmeten. Stofzuigerzak weggooien. Met handschoenen de stofzuiger schoonmaken. Bankstel met plastic dekken v 1 week lang. Kortom de doktoren vertellen niet alles. Recept en klaar. Zelf goed uitzoeken. Ik ga volgende maand mijn vierde therapie ondergaan. DIE BEESTEN ZIJN HARDNEKKIG EN MOETEN UITGEROEID WORDEN. Positief blijven denken alleen de sterke en de gemotiveerde halen het einde vd rit. En dat is: Schurft free zijn.
Groetjes aan iedereen, succes en de beste...
Gr.
Hassan.
Schurft is een eeuwenoude besmettelijke ziekte en v het eerst in Italie ondekt.
Het kan geen kwaad als je het hebt het is alleen hinderlijk.
Er zijn ergere ziektes op de aarde.
Als je niet schurft vrij kan zijn heeft het te maken dat je de voorschriften niet goed hebt doorlopen.
Het kan chronisch blijven.
Sterkte v iedereen.
Gr.
Clemens