@aca ik heb hetzelfde gehad! Ik zou voor de zekerheid een afspraak maken bij de dermatoloog.. bij mij zijn er ook weer gangetjes ontstaan.. dus wss een herbesmetting.. ik heb binnenkort een afspraak voor iets meer zekerheid etc. Kan ook heel goed zijn dat het gewoon post scabiës is, maar daar kan ik natuurlijk niks over zeggen
Morgen is het twee weken na 2 x de standaard permetrine zalf behandeling. Ik kan wel zeggen dat ik er van af ben, MAAR! Onderschat de post-scabies niet mensen. En onderschat ook niet de eventuele reactie van je huid op de permetrine zalf. Zelf had ik al een eczeem-achtige huid (wel overheen gegroeid), en dus al een gevoelige huid (droge lucht kan al voor jeuk bij mij zorgen). De reactie van de permetrine zalf was nog heftiger dan de schurft zelf. Mijn hele rug was gloeiend heet, brandde en jeukte ontzettend erg en zal vol kleine harde rode bultjes. Heb van de huisarts een creme gekregen die de jeuk verlicht, en na 3 dagen was het weer verzacht en weggetrokken. Nu nog af en toe jeuk hier en daar, maar niks vergeleken met voor de behandeling.
Wat ik nog als tip kan geven is dat ik in de periode tussen het 2 x smeren met permetrine me 5/6 dagen elke nacht volledige insmeerde met neemolie. De mijten hebben zo’n hekel aan deze olie, dat ze zichzelf liever verhongeren dan dat ze nog van je consumeren. Het stinkt wel, en ik waste ook expres m’n bed niet in die tussentijd aangezien ik de mijten een zo onaantrekkelijk mogelijke omgeving wilde geven. Let wel op dat je een 100% pure koud geperste neemt, anders heeft het geen effect.
Succes allemaal!
@ 1913: dank je!
Ik kan het nog steeds niet geloven!!!!
Bedankt voor je reactie! Wat bedoel je met 2x 3 dagen.. hoeveel tijd moet daartussen zitten?
Omg hoe ben je er uiteindelijk vanaf gekomen?? Ik lees al 4 maanden mee en heb het zelf nog steeds, ondanks 2 x permetrine en daarna alweer 2x2 permetrine en ivermectine tegelijk. Ook heb ik me ingesmeerd met tea tree tussendoor en alle hygiëne maatregelen grondig opgevolgd maar ik heb het nog steeds. Ik heb erg nare gedachten en ga er echt aan onderdoor dus pls help
Gericht aan @depressief door schurft, natuurlijk ontzettend gefeliciteerd ook!!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@ Anoniemerd:
Geloof me het was niet makkelijk.
Wij zaten er vanaf vorig jaar september mee.
En hebben telkens permetrine voorgeschreven gekregen. Na 4x2 gefaalde behandelingen met alleen perm kregen wij perm + ivec voorgeschreven. Dat hielp ook niet.
Ik werd er echt serieus depressief van. We deden alles overdreven. Wassen, douchen smeren.
Alle kleedjes weg, nieuwe matrassen, nieuwe bank. Niks hielp.
Maar de schurft was resistent geworden tegen de perm en gelukkig zag de dermatoloog dat ook in.
Dus schreef hij ons Benzyl Benzoaat voor icm met ivermectine. 3 dagen lang achter elkaar blijven smeren en herhalen na 7 dagen.
Wij hebben niet in ons bed geslapen met z’n allen maar wij hebben een grote slaapbank gekocht. Alles in zakken gedaan inclusief onze dekbedden en kussen. We hebben tijdens de behandeling nieuwe gebruikt.
Maar BB zalf heeft bij ons echt geholpen en onze huid is er minder kapot aan gegaan dan door de perm. Dat heeft echt onze huid niet goed gedaan nl.
Ga vanavond behandelen, raden jullie aan om met de bb te proberen? Ze hebben permetrine voorgeschreven maar kan misschien vragen of ze het kunnen aanpassen. En heb de meeste was de afgelopen tijd op 40 graden gewassen en terug in de kast gelegd. Moet ik nou al mijn kleding eruit halen en opnieuw wassen op 60 graden?
En stel dat ik nu gewoon alles zo laat hier thuis en een week ergens anders ga slapen, zouden ze dan dood zijn? We hebben bijna alles van stof en met een baby is het haast niet te doen om alles grondig schoon te maken vandaag en zoveel was te doen
@ hoi 1: persoonlijk vind ik dat de BB beter heeft geholpen. Bij ons hielp de perm niet meer. En de schurftmijten waren resistent geworden voor de perm.
Het beste is om idd tijdens de behandeling uit huis te gaan. Wij hebben 6 kids dus dat konden wij niet makkelijk doen. De mijten gaan na 3 dagen bij een temperatuur van 20graden of hoger uiteindelijk dood. Ze zijn dan te zwak om zich ergens aan vast te bijten.
Kleding wassen wij standaard nu op 60 graden en wat niet gewassen kan worden op 40 graden in de zakken bewaren voor 3 dagen.
Ik zou echt zeuren om de BB!
Heeft iemand van jullie na 2 x de behandeling perm en ivm het de hele dag koud?? ik heb gisteravond in bad gezeten met 15 druppels Tea tree oil en ik merk vandaag dat de jeuk minder is. ik wil nog niet juichen en geniet even van deze verlichting.
Hi allen,
Ik denk en weet bijna zeker dat ik er van af ben! Sinds september 2021 met schurft rondgelopen en nu bijna 4 weken klachtenvrij. Helemaal geen jeuk meer. Meerdere keren de ivermectine in combinatie met de perm gedaan en niks hielp. De dermatoloog is naar een andere behandeling gaan kijken en heeft mij de bb creme voorgeschreven. Hij heeft een andere behandeling voorgeschreven dan gebruikelijk, maar hierdoor ben ik er wel van af gekomen. Als de ivermectine en perm niet helpt, blijf dan niet doorsmeren maar ga kijken naar een andere behandeling. Door onderstaand ben ik er van afgekomen.
Voor de behandeling alles weer in vuilniszakekn + elke keer bed verschonen.
Week 1: ma - di - woe BB smeren
Week 2: ma BB smeren
Week 3: ma BB smeren
Week 4: ma BB smeren
Ik ben er in totaal dus 4 weken mee bezig geweest, maar al na 2 weken was de jeuk zo goed als weg. Ik hoop ontzettend dat ik jullie hiermee kan helpen want ik weet hoe zwaar het mentaal is. Ontzettend veel succes en ook ik geloofde het eerst niet maar: je komt er écht ooit vanaf!
Hi Allen,
Ik zie dat veel mensen met dit probleem kampen. Zelf heb ik nog maar 1.5 maand last van schurft. Ik heb 2x met die permetine zalf gesmeerd en daarna leek het een beetje verdwenen. Toch kreeg ik een week na die zelf behandeling weer een beetje jeuk, en besloot terug te gaan naar de huisarts. Deze vertelde dat het zou kunnen dat de crème niet gewerkt had, dus toen kreeg ik ivermectine. Dus ik begon aan de ivermectine kuur, en ongeveer 2 dagen erna brak de hel los. De jeuk en de plekjes namen in razend tempo toe. Ik had er tot toen eigenlijk nooit zoveel last van, maar het begon ook gewoon pijn te doen.
Nou vroeg ik me af of meerdere mensen dit hebben gehad en dat het een logische reactie is op de ivermectine, of dat het gewoon betekent dat de tabletten niet geholpen hebben.
Ik weet het niet meer en zit met m’n handen in t haar. Alvast bedankt
, liefs
@ anonieme Amsterdammer: zo fijn om te horen. Wij net zo hoor. Na talloze perm (+ivec) behandelingen kregen wij de BB voorgeschreven en onze behandeling was:
3 dagen achtereen smeren en na 7 dagen herhalen.
Na de eerste week zagen wij ook al veranderingen aan ons lichaam en merkten wij dat de jeuk minder erg was.
Ik raad iedereen aan die na zoveel x perm te hebben gebruikt eens te vragen naar BB. Dat maakt je huid minder kapot en je laat het 72uur op je lichaam zitten.
Ik wou het eerst ook niet geloven dat wij ervan af zijn. Maar het is echt zo.
En dat mede door BB icm ivec.