Dank @belgdieschurfthad en @henkie. Plekken zijn weggetrokken, dus weer paniek om niks. Maar jeetje wat is dit een psychologische aanslag op de mens, dat schurft.
Fijne zondag!
Hebben wij ook gehad en nog steeds (8wkn na behandeling) soms zichtbaar, niet jeukend en te recht om gangetje te zijn 😊
Ochhh joh nog 8 weken na behandeling? Verschrikkelijk.... dank voor je reactie 😄
Goedemiddag allen,
Ik lees het een en ander op dit forum wat me enigzins gerust heeft gesteld.
Ik heb toch een vraag;
November 2021 is er schurft geconstateerd, na een creme behandeling en alles nalopen volgens plan zei de dokter afgelopen januari dat het weg was alleen dat mijn huid een ontstekende reactie had hiervoor heb ik ontstekendremmende creme gekregen.
Afgelopen vrijdag 11 maart 2022 ben ik teruggegaan met klachten waarbij een andere dokter mij vertelde dat de schurft niet is weggegaan.
Ik heb nu tabletten gehad en de creme, mijn vraag is nu;
Hoe moet ik alles stapsgewijs gaan hanteren voor deze 2e keer behandeling?
Want al mijn kleding heb ik ondertussen gedragen...
Ik heb een stoffen bank, bed en kledingkasten.
Is het zo dat ik dit alles moet gaan inpakken voor de komende 72 uur?
Excuus als ik onlogisch overkom maar ik ben het spoor even bijster
Tot horens, met vriendelijke groet
Hulpvraag; hoe stelde deze tweede arts de diagnose afgelopen vrijdag? Op basis van wat?
Het beste maak je pakketjes met kleren voor zeg 4 dagen die je kan rouleren. Deze was je op 60 graden en droog je bij voorkeur ook totdat het kurkdroog is. Idem voor je bed. Doe dit iedere dag tijdens de behandeling en tot één week daarna bij voorkeur. Stoffen bank en bed ; beddengoed dus heet wassen en drogen, matras stofzuigen. Idem voor stoffen bank. Tijdens behandeling zou ik in één stoel blijven zitten, wat ik deed was iedere dag een laken daar overheen. Die ging ook in de droger iedere dag . Ja, het is een heel gedoe. Maar het is nodig.
Dag allen,
Even een update na onze tweede behandeling op 6 maart.
Ik durf voorzichtig te zeggen dat wij schurft vrij zijn.
Ik kan het eigenlijk nog niet geloven. Vooral omdat het altijd na een behandeling eerst goed ging en dan bam! Opnieuw of eigenlijk nog steeds besmet.
Maar het gaat de goede kant op.
De jeuk is er nog wel. Maar in mindere de mate. En de kids hebben eindelijk weer hun nachtrust terug. En wij ook!!!
Maar houd vol allen. Zoals er vaker is gezegd hier: er is licht aan het einde van de tunnel!
Vooral op je eigen gevoel afgaan. Ook al zegt de derma of de HA anders.
Iedereen komt er vanaf!
Hoi Tom,
Dank je voor je verhaal. Ik heb 4 weken er mee gelopen bij de huisarts, zelf een verwijzing gevraagd voor de Dermatoloog en die constateerde de schurtmijt. ik kreeg de zalf en pillen tegelijk om in te nemen. Week er na weer pillen en zalf gebruikt. maar nu 5 dagen verder blijven er rode jeukende bulten en plekken komen op mijn lichaam (benen voor en achterkant, armen, buik soms rug) Moet ik de zalf nu plaatselijk gaan gebruiken?
groet,
|Daan
Hallo, ben een tijdje niet meer hier op het forum geweest, bewust, omdat ik eindelijk begon te geloven dat we er vanaf waren.
De laatste behandeling was half december 2021.
Sinds een week extreme jeuk en weer een gangetje ontdekt en zojuist bevestigd bij de dermatoloog.
Ben in de tussentijd nog 7 keer op controle geweest bij 3 verschillende dermatologen ivm jeukende blaasjes maar ze zeiden allemaal post scabiës. Eindelijk weer nieuwe kleding aangetrokken, nieuw beddengoed, kleding niet meer op 60 graden wassen en weer even normaal leven.
En nu zijn we weer terug bij af. Ik twijfel of we nog steeds besmet zijn of herbesmet. De dermatoloog zegt het kan alleen een herbestemming zijn anders hadden jullie allang helemaal onder moeten zitten.
We hebben weer permetrine en pillen gekregen en voor mn dochtertje (inmiddels 7 maanden) alleen permetrine. Ik vroeg om bb maar ze adviseerde dit niet te gebruiken. Ik kan wel janken. Hoe kom je hier toch ooit vanaf pff
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Voor wie het vroeg; de zalf nooit plaatselijk gebruiken. Het duurt meer dan 10uur voordat ze dood zijn, in die tijd wandelen ze gewoon even ergens anders heen. En dat niet alleen, het zorgt ook voor weerstand in de schurftmijt.
@hoi1: waarom zou een derma geen Bb willen voorschrijven. Het heeft ons juist geholpen icm de ivec pillen.
Je kan Bb ook bestellen via internet via een Duitse site.
Het heet dan antiscabiosum.
Kijk maar even. Dat is ook een optie.
sterkte!
@Depressief door schurft, wat fijn om te horen! Het is je gegund!
@Daan, de zalf niet plaatselijk gebruiken. Absoluut niet doen. Ze kruipen dan gewoon het gebied wat je ingesmeerd hebt uit en gaan ergens anders zitten. Als je behandelt, altijd volledig behandelen. Dat gezegd hebbende kunnen je bultjes/plekken prima post scabiës zijn. Verdwijnen ze weer of blijven ze zitten? Hoe ziet het eruit? Ik zou zo kort na behandeling nog niet opnieuw behandelen en ervan uitgaan dat het post scabiës is. Tenzij je verse gangetjes ziet.
@Hoi1, wat vervelend zeg! Waarom adviseerden ze om BB niet te gebruiken als ik vragen mag?
@depressiefdoorschurft & @1913 ze zei dat doet niet zo effectief was als permetrine en schrijven het daarom nooit voor 🤨maar ik zou liever eens bb proberen aangezien permetrine blijkbaar niet aanslaat (al 4 kuren gedaan dus 8x gesmeerd)
Bedankt voor de tip! Ga het opzoeken 😊
Hallo.. een vraagje over de zwavelbehandeling.. want ik lees verschillende dingen.. gaat de schurft hierdoor ook echt dood? Of is het voor de jeuk? En klopt het dat zwavel niet een hele sterke geur heeft?
Ben nu een maand ongeveer na mijn laatste behandeling. Heb overdag wel nog jeuk en merk dat er blaasjes komen op mijn pols. Door de nacht heb ik geen jeuk of word ik er in ieder geval niet wakker van. Zou dit een teken kunnen zijn dat het nog steeds niet weg is?
@ Petra
Wij zijn er door de zwavelbehandeling vanaf gekomen. De zwavelpoeder heeft niet zo n hele sterke geur dat is echt goed te doen. Je moet het wel 2 x drie dagen doen. Het voordeel is ook dat het veel minder slecht voor je huid is. Wij konden het drie hele dagen doen omdat we thuis ons werk hebben maar de kinderen hebben het alleen s nachts gedaan. Gewoon een oude pyjama er over doen want het vlekt wel.