Hoii, ik worstel nu ook al 2.5 maand met dit gezeur en zie voor het eerst dat ik niet de eerste ben die er zo veel meer last van heeft op dit Forum. Kan iemand mij vertellen wat die BB is?
Alvast dank
@ scabitch:
Benzyl Benzoaat.
Via de huisarts of dermatoloog te verkrijgen.
Google maar eens: behandeling Benzyl benzoaat schurft.
Ik heb nu voor de 2x keer schurft opgelopen en weet niet wat ik nog kan doen. Ik heb de zalf en pillen al geprobeerd maar blijf jeuk houden en blaadjes blijven komen. Ik zie ook blaasjes met aan t eindje een zwart puntje. Weet iemand wat dit inhoudt?
Het welbekende zwarte puntje kan van alles zijn, maar wat een sterke indicatie kan zijn is als het de shape van een driehoek heeft. Dat is een (volwassen) vrouwelijke mijt helaas.
Hoe vaak heb je pillen en zalf gebruikt? Welke dosering?
Ik heb de pillen 2x gehad en 2x de zalf.
de puntjes zijn moeilijk in te schatten naar mijn mening. Kan het kwaad om het open te krabben of iets?
Hé kan iemand mij uitleggen hoe de zwavel behandeling juist werkt ?
Verhoudingen van ?zwavel / crème? En hoe vaak te gebruiken ? Waar te koop ?
Bij wie heeft het definitief geholpen?
Of zijn er nog andere oplossingen om er permanent vanaf te geraken ?
Dank je wel alvast
Is het mogelijk dat na de behandeling het nog blijft jeuken in de nacht? Ik zie geen nieuwe gangetjes meer op mijn handen of voeten maar heb soms wel nog hevigz jeuk in de nacht?
Heeft iemand van jullie ook nog steeds het geval dat er iets over de huid loopt? Een soort kriebel ? Zelfs na behandeling. Wilt dit zeggen dat er misschien nog beestjes aanwezig zijn?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
BB crème is te bestellen via de internetapotheek. Dan komt het via Duitsland binnen.
@ schurftie
Wij zijn er wel door de zwavelbehandeling af gekomen. We hebben eerst ook loxazol e.d. gehad. Wij hebben zwavelpoeder van Jacob Hooy gebruikt en gemengd door kokosolie. Bijvoorbeel 100 gram zwavel en 300 gram kokosolie. Kokosolie langzaam laten smelten en dan de zwavelpoeder er door heen roeren en dan stolt het weer. Het kost bijna niets en ik denk het meest effectief om te doen. De kinderen hebben drie nachten gesmeerd en mijn man heeft het drie dagen laten zitten en elke dag bijgemeerd en toen pas gedouched.
@aca , dat hangt ervan af hoe lang je na behandeling zit. Toename van jeuk na 2-4 wkn in de nacht is niet zo’n goed teken. Ik heb na 7wkn nog steeds af en toe ‘s nachts kriebeljeuk op sommige plekken maar niet die hele heftige all over jeuk meer. Onze dermatoloog zegt dat als je toename merkt dat het dan een teken kan zijn dat t niet over is of weer terug is.
@hopeloos, die kriebel heb ik ook ja, maar dan zouden ze wel hard moeten rennen denk ik 😉. Dat prikkelige kriebelgevoel kan lang duren heb ik net gehoord.
Voor de rest vh forum: wij hebben net controle afspraak gehad. Met zekerheid is er nooit iets te zeggen. Advies: als er echt nieuwe bulten of gangetjes oid komen op handen voeten dan aan de bel trekken. Jeukklachten kunnen lang voorkomen en zit deels ook in je hoofd (bij mij denk ik wel voor een deel nl) als jeukklachten echt toenemen ook aan de bel trekken. Verder is t de rit uitzitten dus en lange adem hebben! Of zoals iemand eerder hier al zei: blijf geloven in dat t post scabies is als je klachten ondefinieerbaar zijn!
Twijfel je, raadpleeg een dermatoloog maar ook dat biedt dus niet alle zekerheid. Er zijn 2 paden: afwachten en vertrouwen blijven houden of behandelen en dat laatste doet zoveel met je huid dat ik dat alleen zou doen als je echt overtuigd bent dat t niet weg is!
Succes allen!!
Kan iemand mij nog wat meer vertellen over de zwavelbehandeling? Ik heb poeder+kokos olie besteld.. wat moet ik doen? Alvast bedankt
@hopelijk weg: kijk reactor nummer 4052 van “Barneveld”
Hoi!
Ook ik heb last van schurft. Maandag mijn laatste behandeling gedaan met de zalf. Nu heb ik vanmorgen twee nieuwe tunneltjes ontdekt op mijn handen. Betekent dit sowieso dat ik opnieuw moet behandelen of kan het zijn dat het nog weggaat? Ik smeer nu wel iedere avond nog een crème gemengd met tea tree druppels voor de zekerheid.
Groetjes,
Jinte