@annonieme amsterdammer hoe kom je aan de BB? moet je dat via de dokter krijgen? of koop je dat?
@hopelijk weg; kunt hiervoor een recept vragen bij je huisarts of dermatoloog. Weet dat apotheken dit product niet zomaar op voorraad hebben. Wordt namelijk speciaal op bestelling geproduceerd. Heb +- 15 apotheken gebeld totdat toevallig een apotheek paar potjes nog had liggen.
@peter oke bedankt voor je snelle reactie en goede hulp op dit forum!
Juist Anonieme Amsterdammer, zo zou ik dat ook doen. Luister naar je dermatoloog, maar neem de ervaringen van hier mee en combineer ze waar mogelijk.
Bij mij werkte de BB (Benzyl Benzoate) voor mijn gevoel het best, maar dat kan bij een ieder verschillen. Mijn advies is om, als iets niet werkt, zo snel mogelijk te switchen. En waar mogelijk te combineren. 12x smeren met perm vind ik onzinnig. Als perm niet naar behoren werkt, zorg dan dat je dermatoloog of huisarts switcht.
Hier sprak laatst iemand over een bacterie/schimmel infectie na behandeling. Ik begin nu zelf te twijfelen of ik deze opgelopen heb. Wat geïrriteerde huid down there en nog af en toe bultje. Misschien is dat wel de oorzaak.
Verder 100% zeker er vanaf. Gaat erg goed hier!
Mijn dermatoloog heeft de BB inderdaad voorgeschreven. Alleen deze creme is bijna nergens te krijgen. In heel Amsterdam in geen apotheek en ook bijna niet bij ziekenhuizen. Het BovenIJ ziekenhuis heeft als enige de creme nog wel. Helemaal eens met 1913 advies van de huisarts, maar ook wat hier staat meenemen. Als perm en ivermectine niet werkt dan switchen, het is anders alleen maar een aanslag voor je huis. Ik smeer mij de overige dagen in met kokosolie om mijn huis te verzorgen.
Voor wat betreft die schimmel / bacteriële infecties. Ik ga daar 14 maart voor terug. Ik heb nog eczeem plekken en dergelijke en witte puntjes op m'n haar en "down there", Ben er eindelijk achter wat het is; White piedra. En dat is....jawel; een schimmelinfectie van de haarvaten.
Hey jonges,
Ik heb schurft gehad, naar meerdere behandelimgen heeft de dermatoloog gezegd dat ik geen schurft meer heb. Nu alle gangetjes zijn weg. De oude bultjes zijn veranders in littekens, en ik heb bijna geen jeuk meer! Heel soms een opwelling van jeuk.
Nu heb ik alleen 2 bultjes downthere die soms nog jeuken en niet echt wegtrekken.. mijn huisarts noemde het al littekenweefsel.
Iemand ervaring met post scabies, soms nog nieuwe bultjes en opwellingen van jeuk soms is dit normaal?
Ik heb alleen overdag jeuk nooit meer in de avond en slaap alle nachten door.
@ Henkie: dank je!
Stelt mij echt gerust dit. Probeer altijd positief te blijven. Zo maf. Ik vertrouw de info hier op deze forum meer dan mijn eigen huisarts.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb nog 1.5 liter Benzyl Benzoaat 99% puurliggen( dus de grond stof) , alsook 2 al geprepareerde BB zalf van 200gr en 2 tubes BB 20% die ik uit Mongolië heb laten opsturen. Ik zou dit gratis ter beschikking willen stellen voor wie dit echt nodig heeft maar zit geboden aan de regels van het forum. Mits een beetje créativité it zou dit wel moeten lukken. De BB is zeker schaats aan het worden, toen ik met mijn pure BB naar de apotheek ging om deze te laten préparèrent, waren die verbaasd dat ik dit kunnen vinden heb.... Ze raken er zelf moeilijke en moeilijke aan.
Permetrinezalf is hier al een tijdje zeeeer moeilijk verkrijgbaar, BB begint ook echt lastig te worden en Ivermectine moeten ze uit het buitenland halen... Waar ook schurft epidemisch zijn... Heb die ooit besteld maar nooit bericht gehad dat die toegekomen zijn
@belg die schurft had.. hoe ben je eraan gekomen? Bij mij begint het weer op te komen en ik zit weer compleet in de stress.. ik heb het gevoel dat alleen BB werkt.. maandag heb ik weer een afspraak bij de dokter.. maar het kan dus ook zijn dat de dokter het niet heeft😔??
@belg die schruft had.. ik zie ook dat je het kan bestellen op het internet.. kan ik die bb 99% puur gewoon op mn lichaam smeren?
Ik zou dit in GEEN geval puur op de huid smeren... Laat het zeker prepareren t door een apotheker, je zal die wel een beetje moeten overtuigen, kwestie van de wetgeving😏. Hier in België is het alleszins moeilijke en moeilijke verkrijgbaar. Hoe get elders zit weet ik niet. Ivermectine is hier ook zo moeilijk verkrijgbaar. Zou dit echter wel in huis willen hebben.
Ook ik heb vaak en lang gedacht dat het terug was, heb wel sérieuse wonden van het vele krabben gehad en daar toch iets bacterisch op gekregen. N'a de behandeling tegen de secundaire bactériele infectie zijn alle plekken die ik had, ook de hardnekkigste verdwenen. En zelf tijdens intensief gewichtheffen(warmte) geen jeuk meer.
Heb mij maar 1 keer behandeld met de permetrinezalf. K durf het niet te luid meer roepen maar ben er echt vanaf nu
Post scabies kan je heel ruim bekijken. Jeuk door het dode afval dat nog voor allergische reacties zorgt, problemen door de brandend insecticidezalf, secundaire bactériele infectie, exzeem......., denk niet te vlug dat je nog of herbesmet bent. Indien je toch 100% zeker bent zou ik eerst naar een behandeling met zwavelzalf proberen, dit is namelijk veeeel vriendelijker voor de huid. En als je de grond stof BB kunt vinden... Dan ook de zwavel😏. Dit is ook makkelijk zelf te maken. Gebruik iets van ruwe kokosolie of sheabutter. Zou ergens rond de 20% zwavel erin verwerken.