oh ja Jan, advies; vraag om benzylbenzoaat erbij. Een gecombineerde aanpak heeft een grotere kans van slagen. Ik zou volle bak gaan nu.
@ Henk: even een vraag aan jou
Jij lijkt mij echt wel een deskundige op deze forum.
Maar als je alleen BB crème smeert 3 dagen en na een week weer 3 dagen . Dan dood het toch alleen de schurft en niet de eitjes.
Hoe weet je dan dat je er echt vanaf bent???
Want mijn jongste mag nog geen ivec innemen ivm onder de 15 kg
@Depressief door schurft; Henkie is zeker een deskundige op dit forum, maar ik kan denk ik ook wel een poging wagen je antwoord te beantwoorden. Wat dat betreft werkt BB hetzelfde als perm. Wanneer jij de eerste ronde vd behandeling ingaat zul je te maken hebben met mijten en eitjes. Deze eerste behandeling zal dan de mijten te niet doen. Bij de tweede behandeling maak je dan een einde aan de eitjes die aanwezig waren tijdens de eerste behandeling. Wanneer je na 7 tot 12 dagen de tweede behandeling uitvoert zullen in de tijdsperiode van de eerste en tweede behandeling de eitjes die inmiddels mijten zijn nog niet in staat zijn om nieuwe eitjes te produceren. Ik heb de tweede behandeling na 8 dagen ingezet en ben er toen afgekomen dankzij de triple light behandeling (een tube perm die ik toevallig over had erbij gesmeerd tijdens tweede behandeling). Volgens mij zijn richtlijnen om de tweede behandeling 7 tot 14 dagen na de eerste in te zetten. Mijn dermatoloog gaf echter altijd aan dat hij altijd na max 12 dagen adviseert en niet 14.
Hallo allemaal,
Sinds twee weken jeuk ik heel erg en mijn vriend ook. De huisarts zei dat het niet op schurft lijkt maar ik denk dat het toch wel is. De jeuk is vooral in de avond. Lijken puistjes achtig. Ik heb een velvet bank hoe krijg ik die schoon als ik de hoes eraf haal ben ik bang dat de bank gaat beschadigen.. help
Moet er wel even bij vermelden dat het zeker niet gebruikelijk is om de dubbele of zelfs triple behandeling te doen! Ondanks dat de mijten steeds resistenter worden tegen de perm, komen de meeste mensen er vanaf door twee behandelingen van perm te doen. Aangezien ik er al meer dan een half jaar mee sukkelde en met alleen de perm behandelingen niet vanaf kwam heb ik met mijn dermatoloog besloten om een stapje verder te gaan. BB raad ik iig zeker aan! Mijn huid heeft veel zwaardere klappen te voorduren gekregen door de perm dan door de BB. Maar goed ook hierin reageert iedere huid anders op de schurftmijt zelf, maar ook zeker op alle behandelmiddelen hiertegen.
@Peter: je schreef het volgende
“Ik heb de dubbele / triple behandeling gedaan. Eerste ronde IVM pillen & BB en tweede ronde zelfde en nog een tube perm gesmeerd die ik toevallig nog over had.”
Vraagjes: -Wanneer heb jij gedoucht bij beide behandelingen?
- Bij de 2e ronde, wanneer heb jij dan ook de perm gesmeerd? Bedoel je dat je de perm over de BB heen gesmeerd hebt?
@Hopeloos: een levende mijt zien lopen…. Lieve hopeloos. Ik hoor van zowel arts als dermatoloog dat deze beestjes niet met het blote oog waarneembaar zijn. Is het je gelukt om hem in een potje te krijgen zodat de arts het onder de microscoop kan bekijken? Ik kan me iig zeker voorstellen hoe geschrokken je moet zijn .Sterkte! Ik hoop in iig zo dat het iets anders was. Mocht je het niet gevangen hebben, leg je zorgen sowieso bij de arts neer.
🌼
@ Peter: heel duidelijk. Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb ook nog een tube perm, maar ik durf dat eerlijk gezegd nog niet aan. Omdat idd wat je zegt de perm heel wat doet met je lichaam.
Nogmaals bedankt Peter. Wij gaan voor een jeuk vrije toekomst 😁
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@Radeloosje (Bussum); heb laatst mijn hele behandeling hier gedeeld. Snap dat je die misschien door de drukte op dit forum over het hoofd hebt gezien, maar bij deze nogmaals de behandeling waardoor ik er vanaf ben gekomen:
en om alvast antwoord te geven op je vraag, inderdaad de perm nog over de bb gesmeerd. Geen idee of dit veel effect heeft gehad. Maar had toevallig nog een tube liggen en kon deze net zo goed nog gebruiken.
Dag 1: 's ochtends douchen, matras buiten laten luchten en 's avonds omgekeerd. 'S avonds IVM tabletten
slikken en BB smeren over gehele lichaam (ook hoofdhuid)
Dag 2: 's avonds BB smeren
Dag 3: 's avonds douchen (BB dus 48 uur oplaten zonder te douchen tussendoor)
Dag 10: 's ochtends douchen, 's avonds IVM tabletten slikken en BB smeren over gehele lichaam (ook hoofdhuid)
Dag 11: 's avonds BB smeren
Dag 12: 's ochtends perm smeren (had nog een tube over toevallig) en matras weer laten luchten, 's avonds
matras weer terug omgekeerd
Dag 13: 's ochtends douchen (BB dus 48 uur op laten zitten en perm 24 uur, weer zonder te douchen tussendoor)
Verder:
- Vanaf Dag 1 van behandeling iedere dag beddengoed op 60 graden gewassen.
- Vanaf Dag 1 iedere dag kamer stof gezogen, (bureaustoel en tapijt tijdelijk verwijderd (10 dagen))
- Kussens en donsdeken 10 dagen in plastic zakken gedaan.
- Alle kleren, jassen, petten, schoenen, mutsen en sjaals (horloge ook) die niet 60 graden gewassen kunnen
worden 10 dagen in plastic zakken gedaan.
- Kleren die ik tussen de behandelingen door gebruik (met name sportkleding (kan op 60 graden gewassen
worden)) telkens op 60 graden gewassen na gebruik.
Andere punten:
- Iedere keer bij wassen van beddengoed, kleren etc gebruik gemaakt van latex handschoenen (niet duur en te
koop bij kruidvat)
- Belangrijk om nagels zo kort mogelijk te knippen voor behandelingen!
- Verder scheren sommige mensen al hun beenhaar etc. af zodat de crème intrekt, dit heb ik zelf niet gedaan,
maar kun je zeker doen (better be safe than sorry).
- Meeste smeren BB 3 avonden achterelkaar (ook zonder te douchen tussendoor), zelf ben ik er icm
IVM tabletten met twee avonden achterelkaar BB smeren vanaf gekomen.
- belangrijk dat je gedurende de behandelingen altijd je handen even opnieuw insmeert met BB wanneer je naar de wc gaat / je handen wast oid.
Een hele operatie dus, maar dit was uiteindelijk mijn go-to behandeling! Heel veel succes.
En nogmaals wil ik tot slot nieuwe mensen zeker niet afschrikken met deze behandeling! Maar bij mij sloeg de perm helaas niet aan dus wilde alles op alles zetten (en had er ook alles voor over) om van deze ellende af te komen.
Correctie: bij de tweede behandeling heeft de BB er iets langer op gezeten dan 48 uur bedenk ik me net. Dag 10 in avond de eerste van de twee avonden BB gesmeerd en dag 13 in de ochtend de perm (die toen 24 uur op mijn huid zat) en de BB die toen dus ongeveer 60 uur op mijn huid zat eraf gedoucht. Kunt je voorstellen dat ik redelijk snakte naar deze douche.
@Depressief door schurft; snap ik helemaal! zou ook afraden als je enkel en alleen een tube perm wilt smeren, of zou je het evt willen combineren met iets anders? Wanneer je ivm met BB combineert en deze dan 3 avonden achter elkaar smeert en deze behandeling vervolgens een week later opnieuw doet kom je er ook 99% zeker van af!
Eind december heb ik voor het eerst behandeld met 2x permetrine. Dit mocht niet baten, dus daarom heb ik na 2 weken weer 2x permetrine voorgeschreven. Ook dit keer had het geen succes dus ik kreeg ivermectine, voor dag 1 en dag 8. Inmiddels is het alweer een week geleden dat ik de laatste tabletten heb ingenomen en ik heb ontzettend veel last vast droge rode vlekken op mijn huid. Het lijkt zich uit te breiden, maar het lijkt totaal niet op de blaasjes die ik eerder had. Ik wil niet te snel weer behandelen want m’n huid want ik wil m’n huid niet teveel van deze troep aan doen. Zou dit post scabiës kunnen zijn en zijn jullie ervaringen met post scabiës?
@wanhopig studentje... ik heb hetzelfde gehad en nu (2 maanden later) nog steeds. post scabies moet niet onderschat worden! je huid blijft jeuken en de bultjes komen en gaan. ik zou niet te snel opnieuw behandelen.. als er gangetjes onstaan, dan zou ik even naar de dokter gaan. ik ben geen expert, maar dit is mijn ervaring
@peter... hoe kan ik aan die BB komen? want ik heb weer een gangetje ondekt en ik heb erg veel jeuk.. (wel verdraagbaar) maar goed.. een gangetje zegt genoeg lijkt mij?
Hallo allen,
Mijn dermatoloog heeft een andere behandeling voorgeschreven dan de gangbare BB behandeling. Ik moet 4 weken achter elkaar 1 dag per week de BB smeren. Aangezien ik overal heb gelezen dat de BB behandeling 3 dagen achter elkaar is, heb ik het zekere voor het onzekere genomen en eerst 3 dagen achter elkaar de BB om vervolgens de 3 weken daarna 1x te smeren. Mijn schema et BB ziet er als volgt uit
Week 1: ma - di - woe BB smeren
Week 2: ma BB smeren
Week 3: ma BB smeren
Week 4: ma BB smeren
Ik ben nu twee weken verder en de jeuk is zo goed als weg, ik heb dus hele goede hoop dat deze behandeling zal aanslaan aangezien ik nu nog 2 keer moet smeren. De perm en ivermectine hebben bij mij niet geholpen namelijk. Wel heb ik geluk dat ik extra veel BB heb gekregen omdat er alleen maar potjes te verkrijgen waren van 200 en ik 240 moest. Hierdoor heb ik 2 x 200 gekregen waardoor ik ruim kom smeren.
Wellicht is dit ook behandeling die jullie kan helpen. Ik hou jullie op de hoogte
@depressief; Peter legt het goed uit inderdaad. Overigens blijkt uit een recent onderzoek dat benzylbenzoaat als enige anti scabicide ook eitjes doodt. Commerciële permethrine kennelijk ook in bepaalde mate, maar dat is nog niet hard gemaakt volgens mij. Maar in de regel smeer je om deze reden dus altijd meermaals. Dat geldt voor ivermectine trouwens ook. Eitjes komen na 3-4 dagen uit en na 7-14 dagen zijn mijten in staat om voort te planten. Dat is dus je "window" om ze allemaal te pakken te krijgen.
Mijn vermoeden is dat permethrine in het verleden wél eitjes doodde, en daar zijn alle (ondertussen hopeloos achterhaalde) adviezen op gebaseerd. "Één keer smeren en je bent er vanaf" en dat soort nonsens meer.