@ M Schurff: dat durf ik niet te zeggen. Volgens mij is het alleen via recept verkrijgbaar.
Goedemorgen iedereen,
Wij zijn 4 weken terug voor het laatst behandeld. Het ging wel goed, alleen nu heeft mijn baby 5 mnd oud weer vlekjes op haar voeten en de jeuk is toegenomen.
Ze wordt er snachts nog niet echt wakker van. Zou dit een herbesmetting kunnen zijn?
Ik hoop zo erg van niet.
Hallo allemaal,
Ik ben 3 maanden geleden begonnen met behandelen.. sindsdien is de schurft naar mijn idee weg.. de jeuk bleef met vlagen.. maar dit waren post scabiës.. de afgelopen 2 dagen heb ik weer een beetje jeuk bij mn knie holtes en op mn billen.. vanochtend werd ik wakker met 3 blaasjes op mn pols.. hoort dit bij de post scabiës of is dit een herbesmetting? Ik ben weer helemaal in de stress geschoten.. zou iemand me hier duidelijkheid over kunnen geven?😓
Dank @1913 nou onzeker word je er idd van zeg! Ik heb nu hormoonzalf omdat we die al in huis hadden. Even kijken of dat helpt en jouw tip hou ik zeker in gedachten! Ik las laatst iemand hier die na 11 wkn pas adem durfde halen dat het voorbij was. Dus dat houd ik ook maar in gedachten. Wij hebben allemaal geen blaasjes of gangetjes in ieder geval maar hadden we op onze dochter na bij begin van onze klachten ook niet.
Jeukklachten in de nacht en toename van huiduitslag die niet snel (binnen paar dagen) verdwijnt, schijnt belangrijkste graadmeter te zijn. Dus voor iedereen die nog worstelt met scabies is dat een indicator. En verder vooral een hele lange adem hebben! Ik denk dat die post scabies een groter issue is dan de daadwerkelijke aandoening, puur omdat je niet weet hoe het proces bij jou verloopt. Ook de artsen weten dat niet. Grote valkuil zit in te snel weer gaan of blijven behandelen. Dat tast de huid keer op keer aan. Ook gemeld door meerdere mensen hier op het forum.
Nieuwe vlekjes kunnen wijzen op bactérie, ik kreeg ook constant nieuwe vlekjes. Dacht ook aan herbesmetting. Antibiotica genomen tegen bactérie en 4 dagen later zo goed als alles weg. Dit moet je ook behandelen tot alles weg is, anders komt dit ook gewoon terug. Probleem ligt ook bij de huisartsen en hun ge rek aan kennis hierin. Ik kreeg ook gewoon terug een behandeling tegen schurft.... Terwijl voor mij nu duidelijk was dat het bacterieel was.... Bij wijze van test de BB enkel op mijn armen gesmeerd, en gestart met antibiotica tegen secundaire bactériele infectie. Mijn armen zijn nu weer serieus aangetast en de rest van mijn lichaam is vrij van plekjes en helemaal opgeklaard....Enkel nog iets van, denk ik netelroos op mijn buik... Wees voorzichtig met schurftbehandelingen, voor je het weet zit je enkele jaren verder met nog steeds zware huidklachten.
Voor mij is bactérie ook volstrekt logisch.... De dode mijten, hun uitwerpselen, dode eitjes....
Hallo,
Rond 1/11 kreeg ik enorme jeuk en pas tegen 20/11 te weten gekomen dat dit schurft was, direct beginnen smeren. Meteen 2 dagen later begon de jeuk al te minderen maar kwam het toch weer op.
Ook begon mijn hoofdhuid enorm te jeuken waardoor ik er van overtuigd was dat de schurftmijten ook in mijn haar zaten, wat volgens internet bijna onmogelijk is. Hierdoor heb ik aan de HA een voorschrift gevraagd voor de pillen. Op 14/12 de pillen genomen en sinds de dag erna volledig jeukvrij.
Mijn man was onmiddellijk jeukvrij gewoon na 2x de zalf te gebruiken.
Sinds eind vorige week heb ik plots opnieuw jeuk (oa in mijn haar). De jeuk is totaal niet zo erg als in het begin, ik word er bvb. niet wakker van 's nachts. Maar het beheerst mijn leven en ik word paranoïa, vooral omdat het 2 maanden verdwenen is. Waar komt het nu weer vandaan? Ik heb zelfs mijn agenda afgespeurd om te weten waar ik de afgelopen weken allemaal geweest ben en waar ik bv. lichamelijk contact gehad heb met iemand, in iemand zijn zetel gezeten heb, ... Ik zou totaal niet weten hoe ik er nu terug aankom. Ook heb ik deze keer geen gangetjes of bultjes. Maar waar komt de jeuk dan vandaan?
Iedereen spreekt hier over BB créme, hoe heet dit voluit? Ik vind er niets van terug.
Ik word radeloos, de schurft beheerst gewoon mijn leven.
Bedankt,
Benzoyl Benzoaat, wees voorzichtig hier mee. Dit is terug een aanslag op uw huid met enorm veel jeuk die erbij hoort.... Kijk eerst eens richting bactérie. Wees echt zeker dat je herbesmet bent, helaas zien de dokters niet altijd het verschil....
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoe bedoel je dan bacterie? Is dit een resultaat na schurft ofzo?
Bij mij wijst het daar in ieder geval toch op. Bactérie die veroorzaakt word door de dode mijten, eitjes en uitwerpselen die achter blijven in je lichaam. Alsook door je huid kapot te krabben. Verklaart ook hoe soms heel het gezin geneest behave 1 persoon in het gezin die maar niet lijkt te genezen.
Zelf ben ik ook omgekeerd beginnen denken. In plaats van constant bed te verversen, heb ik bewust dit niet gedaan. Als je dan nog dagelijks verbetering ziet, hoe klein ook, volhouden. Mochten de beestjes nog aanwezig zijn, zou het zeer snel slechter worden denk ik dan. Mijn dochter die om de week bij mij is, bleef schurftvrij. Nog een houvast. N'a enkele weken terug jeuk krijgen kan de bactérie zijn die tijd genoeg heeft gehad om ondertussen on gestoord te kweken. De bactérie komt dan voor op de zwakke plekken van de huid, bij mij in de liesstreek, daar heb ik nogal wat striémen. Ik kreeg echt op de striémen zweerachtige bulten. S morgens waren deze nieuwe rode plekken licht van kleur, na een dag werken zagen die heel wat roder. Als je dokter dan niet genoeg kennis heeft, denkt ie dat het terug schurft is en krijg je terug schurft behandeling... Zo kom je terecht in een vicieuze cirkel.
Ik kopieer even de onbeantwoorde vraag van "Help" want zit met p r e c i e s hetzelfde.
"Hallo allemaal,
Ik ben 3 maanden geleden begonnen met behandelen.. sindsdien is de schurft naar mijn idee weg.. de jeuk bleef met vlagen.. maar dit waren post scabiës.. de afgelopen 2 dagen heb ik weer een beetje jeuk bij mn knie holtes en op mn billen.. vanochtend werd ik wakker met 3 blaasjes op mn pols.. hoort dit bij de post scabiës of is dit een herbesmetting? Ik ben weer helemaal in de stress geschoten.. zou iemand me hier duidelijkheid over kunnen geven?😓"
@lwls en Help: Wat zou ik jullie graag willen antwoorden, maar ik durf niks te zeggen. Ikzelf zou weer een afspraak maken met de dermatoloog, zodat er schraapsels genomen kunnen worden. Hopelijk heeft iemand nog een ander antwoord voor jullie.
Ik wilde nog even melden dat de BB die ik vrijdag 11/3 besteld had vandaag binnen is gekomen bij onze apotheek.
🌼
@ help en lwls:
Sorry ik zou sowieso zekere voor het onzekere nemen en laten nakijken door een dermatoloog. Niet laten beoordelen door je huisarts, want die hebben echt niet de nodige kennis. En de dermatoloog gebruikt zo’n dermatoscoop waarmee ze de gangetjes kunnen zien.
@radeloosje: geweldig! Succes met de behandeling
@help en lwls: daar is helaas weinig over te zeggen zo. De jeuk en blaasjes kunnen ook heel goed door iets anders veroorzaakt worden. Houd het goed in de gaten en laat desnoods een dermatoloog meekijken.
Overigens: als de blaasjes snel weer wegtrekken dan zit je over het algemeen safe.