Nou, inderdaad een teleurstelling. Door de dermatologen voel ik me het minst gehoord helaas. Maar, goed dat je het geprobeerd hebt! Bedankt daarvoor.
@Daisy, ik denk echt dat je niet al je kleren hoeft weg te gooien! Ik las in een eerdere post van jou dat je bij elk plekje opnieuw smeert. De creme is echt heel slecht voor je huid en maakt je huid echt geïrriteerd en kapot, weet je zeker dat het nog scabiës is? Heb je (los van plekjes, rode bultjes, jeuk) ook echt nieuwe gangetjes met zwarte puntjes? De andere symptomen kunnen ook allemaal van de creme komen!! Je huid is geïrriteerd en reageerd op kleding met bultjes. Hopelijk stelt het je een beetje gerust maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat dat heel lastig is, ik ben zelf ook bij elk rood plekje bang dat het weer schurft is.
Hoi allen!
Ikzelf heb 1,5 jaar geleden schurft opgelopen. Toen 1x ivermectrine tabletten genomen en alles was weg. Nu heb ik sinds oktober ineens weer jeuk en gangetjes. Ik herkende dit, dus ben toen zelf gaan smeren. Helaas hielp dat niet. Na 3x smeren (huisgenoten en vriend ook) ben ik naar de huisarts gegaan. Daar weer tabletten gekregen. Die heb ik nu vorige week gebruikt en wederom alles heel grondig gewassen, gestofzuigd, kleding al een week in zakken etc. Toch heb ik echt weer nieuwe plekjes en de jeuk neemt ook niet af. Ik ga nogmaals tabletten innemen en simultaan smeren met de permetrine creme. Vreselijk hoe je er mentaal continu mee bezig bent, maar ook financieel is het niet te doen. Ik hoop zo erg dat ik er nu wel echt vanaf kom, maar ik heb er onderhand een hard hoofd in...
Hi hi allen! Ik ben nogmaals terug gebeld door de GGD omdat ze de casus toch wilde gaan bespreken met een aantal artsen. Dit is gedaan en hieruit is het volgende voorgekomen:
1: Een arts heeft verteld dat een vorm van resistentie inderdaad best. Het kan dus zijn dat je meerdere behandelingen nodig hebt voordat het aanslaat. Dit kan voor veel mensen betekenen dat ze het niet verkeerd doen op dit moment maar dat het gewoon nog niet aanslaat...
2: Volledige resistentie tegen pillen en zalf is tot op heden nog NOOIT voorkomen werd aangegeven door deze arts.
3: Mocht ik over 4 weken overtuigd zijn van een herbesmetting moet ik dit laten bevestigen door de dermatoloog. Wilt mijn huidige dermatoloog mij niet helpen, dan moet ik een second opinion aanvragen. Zodra het bevestigd is door midden van een schraapsel, dus niet alleen daar de dermascoop kijken. Mag ik de GGD terug bellen en gaan ze met mij alles exact stap voor stap doornemen. Voor de eerste keer in tijden voel ik me serieus genomen en had ik iemand aan de telefoon die me echt wilde helpen en daar de tijd voor nam.
Mijn advies. Werkt het niet? Denk aan deze mogelijke resistentie en zoek minder het probleem in opvolgen van de maatregelen. Dit is natuurlijk basis en moet goed worden opgevolgd maar kleren weggooien zou ik niet doen :-). Tweede advies, bel je lokale GGD, hoe meer meldingen, hoe meer aandacht... + zij helpen je in mijn geval graag.
Wat fijn dat je nog bent teruggebeld en iemand mee wil denken. Dat denk ik inderdaad ook. De keren dat ik mij ‘normaal’ heb behandeld deed het wel iets maar kwam het weer terug. En niet via een herbesmetting maar omdat het niet 100% wegging. Het zou dus wel fijn zijn als GGD’s dit ook zouden oppakken, want in veel gevallen (dit forum en andere mensen die ik ken) is een keer smeren en na een weekje nog een keer gewoon niet voldoende. Ik ga ook sowieso nog een keer mijn lokale GGD hierover mailen.
Ik ben stiekem aan het hopen dat mijn laatste keer behandelen heeft geholpen. Ik heb als volgt gedaan:
Crème (permetrine) gesmeerd, ochtend erna pillen genomen en die avond weer gesmeerd. 7 dagen daarna;
Crème gemeerd en pillen ingenomen, avond erna crème gesmeerd. 7 dagen daarna;
laatste crème gesmeerd.
Ik denk/zeg niet dat dit de behandeling is, zeker niet met die twee crèmes twee dagen achterelkaar. Maar ik denk dat het wel belangrijk is meer te smeren dan wordt gezegd, evt. in combi met pillen en het bijv. 3 keer te doen (dus 3 x met 7 dagen ertussen). Maar je matras weggooien, kleren weggooien en niet meer in een stoel durven zitten zal niet helpen want daar ligt het waarschijnlijk niet aan en zo maak je jezelf alleen nog maar meer paranoïde.
Alias, was jij je dan na 10 uren na het smeren van de crème? Want zoals hier bij die benzylbenzoaat mogen wij ons 3 dagen niet wassen, omdat je het product echt 24u 3 dagen lang moet smeren en ophouden.
De permetrine crème moet je 8 - 12 laten zitten. Dus meestal na zo’n 12 uur ga ik dan douche. Tussendoor mijn huid incrèmen met bodylotion/ of een vette creme omdat het geen pretje is voor je huid.
Waarom heb je benzylbenzoaat voorschreven gekregen ook alweer? Want die zou in principe minder effectief zijn (al heb ik nu vaker mijn vraagtekens ergens bij) dan permetrine en dood de eitjes niet, en is ook wat lastiger in gebruik.
Omdat de zalvor crème nietmeer zou helpen, na 8x te smeren, en ook omdat we de benzylbenzoaat niet moesten afwegen voor onze baby. Benzylbenzoaat moet inderdaad 3dagen maar eitjes komen uit na 2-3 dagen, dus dood het de larven alvorens ze weer vruchtbaar zijn en eitjes leggen. En een week later weer 3 dagen smeren voor moesten er nog in die 7 dagen eitjes uitgekomen zijn..
Ik kan inmiddels wel weer met zekerheid zeggen dat de schurft weer terug is. Ik lees hierboven dat de zalf niet meer zou werken na 8 x? Waar is dat op gebaseerd? Ik heb dat namelijk nog nooit eerder gelezen...en ik heb al heeeel wat afgelezen.
Ik heb nu inmiddels 7 keer zalf en 4 keer pillen erop zitten. Tijd om dan maar weer een afspraak te maken met de dermatoloog en te gaan bellen met de GGD.
Ik zou ook verhalen over teatree, geen idee of dat wat is maar denk dat het toch tijd wordt om te kijken naar andere opties
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@anoniem
Nouja denk niet dat ze bedoeld dat het dan niet meer werkt, maar dat de arts heeft gedacht ik schrijf iets anders voor want dit werkt niet (geen resultaat na 8x smeren).
Wat was je laatste behandeling?
Anoniem, na hoelang heb je het dan nu weer terug? En wanneer had je je laatste behandeling dan?
Hier hebben we effectief na al die behandelingen een ander middel moeten gebruiken.. Omdat die crème met de baby niet zou helpen, omdat daar maar x aantal bepaalde gram mag van gebruikt worden.. En echt veel te weinig is..
& geloof me.. Ik heb denk ik alle sites van Nederland,België doorgenomen.. Zelfs Engelse sites.. Waar blijkbaar ook véél meer op te lezen is.. Want België en Nederland vinden ze scabies ook normaal, denk ik.. Volgens hen ben je na 1 behandeling er vanaf.. Mooi niet dus..
Er is inderdaad veel meer te vinden op Engelse sites! Ook veel meer eerlijkheid over eventuele resistentie en zo. En überhaupt over hoe scabiës overleefd, want die kennis ontbreekt ook in Nederland.
Wij hebben een tea trea behandeling geprobeerd ook! Heeft niet gewerkt. We hebben tea trea met jojoba olie gemengd en dit 3 nachten achter elkaar gesmeerd. Het stinkt verschrikkelijk!!
maar wat een gedoe @anoniem
hopelijk komt de GGD met goede adviezen..
Hallo. Nee het is zeker scabies want ik smeer heel vaak ja maar voor 4 dagen ofzo. Dan stoo ik ermee en gebruik im eczeem zalf en lotion dan na een week ofzo komt her weer langzaam allemaal terug en dan boom Op mijn hele lichaam weer bultjes en van alles. En ja ik krab heel veel omdat ik ook eczeem heb dus mij huis is extra gevoelig helaas 🙁 bij mij is het nu precies 2 jaar! Na mijn eerste keer was ik paar maanden beter geworden en dan kreeg ik het weer en vanaf toen is het nooit weggegaan 🙁 ik word er gek van. Maar zoals ik zei mijn tante is heeft het ook weer nadat ze kleren van vorige jaar aandeed. Ik weet dat het gek is en je gelooft het niet maar het is echt zo want ze is nergens geweest en niemand is bij haar geweest! Mijn nicht heeft al haar kleren weggegooid matras ook en toen pas is ze beter geworden na een jaar! Ik zit in dit koude weer gewoon bijna naakt thuis. De benzyl benzoat is heel goed maar maakt mijn huis echt helemaal kapot maar ik vind het beter werken dan loxazol.
Hoi iedereen,
Heel cru om te zeggen, maar wat fijn dat ik blijkbaar niet de enige ben met dit terugkerend probleem. Mijn partner en ik hebben sinds eind oktober last van schurft. Eerst dacht ik dat de jeuk door stress kwam, maar toen mijn partner ook jeuk kreeg ben ik het gaan googelen. Ik kwam er vrij snel achter dat het ook daadwerkelijk schurft was. Nog voordat ik naar de huisarts was geweest hebben mn partner en ik permetrine gesmeerd en een week later opnieuw. Het hielp niks. Toen naar de huisarts gegaan die de schurft in twijfel nam. Van hem toch een recept voor Ivermectine gekregen. Deze ingenomen en een week later weer. Weer hielp het niks. Toen naar een dermatoloog in amsterdam geweest die me niet serieus nam en niet eens naar mn huid heeft gekeken. Die stelde voor dat ik een Prednisol kuur moest nemen. Dit wilde ik niet omdat dat alleen de symptomen zou bestrijden en niet de schurft zelf.
Omdat ik en mn partner een week op vakantie gingen hebben we nog een keer permetrine gesmeerd op de dag van aankomst. We hadden schone jassen, schoenen en kleding mee. We wisten dus zeker dat we ons niet konden herbesmetten door dingen die wij eerder hadden aangetrokken of aangeraakt thuis. Dit was in december.
Weer was de schurft niet weg. Vorige maand naar de Dermahaven in Rotterdam geweest. Voor de eerste keer werden we wel serieus genomen en werd er een stappenplan gemaakt. Hier wat tips:
- ivermectine en permetrine TEGELIJK toepassen en na een week nog een keer
- nagels goed knippen en met een tandenborstel de permetrine onder de nagels borstelen.
- schurft is klein en kan door stof heen. Aangeraden werd om vuilniszakken om onze kussen doen.
- we hebben afdekfolie gekocht (kan je bijv halen bij de gamma). Deze passen makkelijk om je bed en bank EN autostoel
- geen dekbed gebruiken, alleen dekbedovertrek
Deze afgelopen maanden zijn echt slopend geweest en mentaal hebben we echt een klap gehad. We hebben vorige week de laatste keer de dubbele behandeling gehad en de jeuk is een stuk minder. Ik wil zeker niet te vroeg juichen. Volgende week gaan we terug naar de dermatoloog en gaan we kijken wat de laatste stand van zaken zijn. Dermahaven Rotterdam is btw zeker aan te raden met schurftklachten.
Voor iedereen die in dezelfde situatie zit als ons en het idee heeft dat ze hier nooit meer uit komen: hou vol want het kan niet zo zijn dat dit nooit ophoudt.