De néemolie producten déden op het eerste zicht ook niet veel voor mij. Toen had ik nog een 50ml pure neemolie. Smeerde mijn hele lichaam ermee in voor het slapen en s morgens was de roodheid echt veel minder, toen was het op en kon niet verder doen ermee😅... Als iemand ermee blijft zitten en de medebewoners niet.... Zou ik richting bactérie beginnen kijken...
Nogmaals mijn vraag, Is ivermectine nog makkelijk te verkrijgen? In België mag je blij zijn als je ergens nog 4 tablettes kan krijgen....
@ Belg die schurft had: volgens mij is ivermectine wel makkelijk te krijgen hier in Nederland. En is de BB en perm nu best lastig te krijgen hier.
Ja permetrine en BB hier ook, ivermectine moet bij ons uit het buitenland komen... Is hier heeft Iv geen markt er gunning en dus ook niet verkrijgbaar hier, die in België zijn niet illegaal hier maar moeten worden ingevoerd uit Nederland of Frankrijk.... Ik wacht al meer dan een week, wil die gewoon in huis hebben in geval van, zou ook helpen tegen covid, begrijp je😉👍 bedankt. Ik heb trouwens 1.5 liter pure BB in huis. Heb ik al in begin van mijn besmetting in huis gehaald. En ook nog 2 geprepareerde tubes van 200gr die voor geschreven waren.
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden.
Wij gaan om 11u terug naar de dermatoloog want onze dochter zit terug met wat uitslag en ik wil geen risico nemen.. ik word er wel radeloos van want we wassen constant.. dus hoe kunnen ze zich nog gaan voortplanten? Elke dag nieuwe handdoeken, nieuwe pyjama, om de 2 dagen nieuwe lakens.. onze dochter heeft elke dag een andere slaapzak en deken.. de kleren zitten in zakken, sommige al bijna 2 weken gewoon uit schrik, wij zien sinds 1 maand al niemand meer.. het word stilletjes aan echt zwaar.. als ik het goed begrijp best dat we de tabletjes weer vragen? Maar hier kosten die dus €200 per persoon..
Dit klinkt misschien heel gek.
Maar bij onze jongste (de veel last heeft van schurft) hebben wij dus sudocreme gesmeerd op de plekken waar hij jeuk, wondjes en nog van alles en nog wat heeft door de schurft, permetrine etc….
Na een paar dagen in de ochtend en avond gesmeerd te hebben zijn de plekjes nu zacht ipv schraal en heeft hij daar ook niet zoveel jeuk meer.
Nu weet ik dat dat niet de volledige oplossing is voor het behandelen van schurft, maar het helpt hem wel de dag door.
In sudocreme zit ook wat benzyl benzoaat in verwerkt nl.
Ik hoop dat iemand hier op t forum er ook wat aan heeft!
@Depressief door schurft : Bedankt voor de tip! Ik ga dit ook smeren dan!
Helaas heeft de dermatologe gezegt dat ze opnieuw schurft heeft, ik snap alleen niet hoe het kan blijven komen.. 😭
Poeh, een aantal dagen hier niet gekeken en het is weer aardig ontploft. Houd hoop allemaal! Ene moment zit je depressief in een uitzichtloze situatie en andere moment slaat de behandeling ineens wel aan en is het weg! Iedereen komt er vanaf!
@Elsie, wat betreft de rode bulten kan ik eigenlijk maar één ding aanraden: clindamycine. Is wel op recept. Vertrouw ik meer dan de hormoonzalf. Werkte bij mij als een tierelier. Even het gaasje wat erop zit eraf wrikken met een mesje en vervolgens met een wattenstaafje het spul aanbrengen op de plekjes. Was bij mij een lifesaver. Het is bijna standaard dat je na behandeling van perm eczeem plekken krijgt.
Ik lees vragen over de behandeling met BB/IVM en wanneer te douchen. Goede vraag, weet ik niet precies. Ik heb met de IVM eigenlijk geen rekening gehouden met afdouchen. Moet dat volgens de voorschriften? Als ik nu deze combinatie zou doen dan zou ik niet douchen. Bij BB 48 uur niet douchen. Maar zoals gezegd: geen idee of dit de juiste manier is.
Bij dubbele of triple behandelingen is het overigens niet zo van belang wanneer je de tweede behandeling precies doet. Ergens tussen 7 en 12 dagen is prima, komt niet zo precies.
Jeuk op het hoofd na behandeling is heel normaal.
@ M Schurft: graag gedaan hoor. Ik hoop dat het helpt. En wat afschuwelijk dat jullie dochtertje nog besmet is met schurft. Sterkte!
@1913: dank je voor je adviezen!! 👍🏽👍🏽👍🏽
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@1913 dank voor de tip!!
Het is niet echt eczeem denk ik maar meer ontstekingsbultjes. Bleven ze bij jou ook nog zo lang na de behandeling ‘aan’ en ‘uit’ gaan?
Ivermectine kan je wel degelijk afdouchen, dus pas daarmee op. Komt omdat het in je poriën gaat zitten en op die manier zijn werking heeft. Ik zou - net als bij permethrine - minimaal 20 uur aanhouden of misschien zelfs 24 uur. zijn artikelen op pubmed over aanwezig.
@M.schurft
Wat een domper van je dochtertje.. Veel sterkte ik hoop dat jullie derma goed advies geeft over behandeling en dergelijke. Ik snap volledig het gevoel, donderdag ook bericht gekregen dat mijn vriend nog besmet is en dat drie maanden na vorige behandeling.
Ik jaag mij soms zodanig op dat ik er mij ziek door voel. Ik moet vaak denken 'de mensen zouden eens moeten weten waar wij al een half jaar mee sukkelen..'. We gingen normaal op weekend nu, nou dat zal niet gaan door heel die behandeling met BB, zonde toch..
Ik reageer ook allergisch op de BB, sta vol uitslag op mijn armen.
@ Henkie: pas na 20u wassen bij tabletjes en bij zalvor ? Wat bij een baby want we verversen haar regelmatig natuurlijk..
@ Henkie:
Oooh ok dank je.
Dan denk ik dat wij de laatste 12uur van de 48 uur BB de ivec pas innemen.
@ M Schurft: je baby mag nog geen pilletjes. Maar met crème moet je tijdens verschonen wel de plekken opnieuw insmeren.
@depressief door schurft: dat klinkt als een goed plan!
@elsie, ja van die ontstekingsbulten inderdaad. Dat heeft bij mij best lang geduurd. Werd er mega onzeker van. Ik zat helemaal onder. De grootste ravage ging met behulp van de clindamycine weg. Hier en daar bleven nog wat plekjes over. Dan dacht je dat ie bijna weg was. Alleen nog maar een vlekje en dan werd ie weer een actief bultje. Heel vervelend. Die heb ik uiteindelijk weg gekregen met horkoonzalf. Maar clindamycine dus vooral.
Inmiddels heb ik overigens geen ontstekingen meer, dus het trekt uiteindelijk wel weg.