*Excuus, ik bedoel dat de BB creme geen eitjes doodt! Ik heb geen idee, mijn dermatoloog heeft mij nu dit voorgeschreven. Ik heb in totaal 400 ml creme dus ik kan het ook vaker doen. (Ik kreeg 240 voorgeschreven, maar er waren alleen potjes van 200 ml dus ik heb meer dan genoeg om vaker te smeren)
@ anonieme Amsterdammer: Ow ik schrok al😂
Maar de eitjes komen na 3 dagen uit las ik en na 2 weken leggen ze weer nieuwe eitjes. Dus dan zal die 4 weken behandeling van jou echt goed zijn.
Ik hoop dat onze behandeling BB plus Ivec ook dan wel goed is. 2 dagen smeren en na een week weer.
Pffff je leest zoveel verschillende methodes en behandelingen. Ik weet het eigenlijk ook niet meer. Alleen dat ik er echt gek van word 😔😔😔😔
@Anonieme amsterdammer; fijn dat je aan de bb bent gekomen! ben wel benieuwd naar het behandelplan van je dermatoloog, 4 weken achterelkaar? dus iedere avond voor vier weken lang smeren? Heel arsenaal aan BB meegekregen? 😮
Qua bijwerkingen, deze heb ik ook aan de BB overgehouden. Wel minder dan aan de perm! Afgelopen zondag voor het laatst behandeld. Kleine korstachtige wonden op mijn boven armen en ellenbogen en eczeem plekken op mijn hamstring en onderbenen. Deze had ik ook na perm behandelingen maar in veel grotere getale waardoor ik uiteindelijk aan de prednison moest (geen pretje). Wil heel graag hormonenzalf smeren waar ik nog tube van heb liggen, dit heeft me geholpen bij de bijwerkingen van de perm behandelingen. Na al het advies op dit forum ga ik hier echter mee wachten tot ik mijn controle afspraak heb gehad bij mijn dermatoloog over 1,5 week en ik zeker weet dat ik er vanaf ben, heb er wel een goed gevoel aan over gehouden na de dubbele ivm en bb behandeling (inclusief 1 tube perm die ik toevallig nog over had)! In de tussentijd slik ik iedere dag een anti histamine pil en smeer ik zo veel mogelijk van mijn lichaam in met koelzalf zonder rozenolie (laat de plekken niet verdwijnen die je al hebt, maar zorgt ervoor dat het niet erger wordt en het werkt heel koelend). Heel veel succes met je behandeling! Hier in Groningen is schurft tot slot als "de nieuwe lokale pandemie" verklaard onder studenten, ieder studentenhuis waar je binnenkomt zie je minimaal een kamer vol met vuilniszakken. Men zit hier meer in quarantaine door schurft dan door corona inmiddels. Wake-up call voor mij om alerter te zijn en niet zo maar het bed in te duiken ergens. Het laatste wat ik wil is terug bij af zijn nu ik hier al langer dan een half jaar mee sukkel en er eczeem aan heb overhouden. Fijne zondag allen!
@Peter wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat en dat je het idee hebt er van af te zijn! De behandeling is 1x en dan steeds een week later weer. Dus ik begin vandaag met smeren en dan volgende week zondag weer etc. Ik hoop zo erg dat dit gaat helpen. Ik heb wel weer goede moed en in ieder geval het gevoel er weer wat aan te kunnen doen en hopelijk er straks ook echt van af te zijn. Het is toch verschrikkelijk dat het bij jullie zo erg is en je overal de beruchte vuilniszakken ziet staan. Ik ben dan geen student meer en werk fulltime, maar mijn leven is wel meer ingericht op een studentenleven (lees borrels, feestjes etc) en het is toch verschrikkelijk dat je gewoon niet meer zo maar bij iemand durft te slapen vanwege al een half jaar schurft. Ik vind het zelf soms ook zo rot, want wat zeg je op zo'n moment? Ik heb schurft dat zeg je niet, want het is toch een soort taboe. En ik vind het heel erg, maar ik ben na een avond stappen toch wel eens ergens blijven slapen waar ik dan achteraf heel erg van baal. Maar goed we gaan er weer voor en na 4 weken kijken we weer verder!
@Peter Wel ontzettend fijn dat dit mogelijk is bij je dermatoloog. Toch fijn om die bevestiging te kunnen krijgen!
Vraag het even nog een x.
Weet iemand de behandeling BB + Ivermectine?
Aangezien je na het slikken 12uur erna moet douchen.
En de BB na 48uur pas. Of langer
@Anonieme Amsterdammer, ahh vandaar ik vat m! Benieuwd of deze behandeling werkt, heb er wel een goed gevoel over als de dermatoloog dit adviseert, laat maar weten hoe het gaat komende tijd! Zou nu je een redelijk zware en ook relatief dure behandeling tegemoet gaat echt het zekere voor het onzekere nemen. Wat ik ditmaal wel heb gedaan en vorige keren niet is: 10 dagen mijn bureaustoel niet gebruikt, mijn tapijt tijdelijk verwijderd, laten luchten en toen ik klaar was met behandelen gekeerd, kussens en dons 10 dagen in vuilniszakken gestopt (was ijskoud in bed, maar was even niet anders) en ook alle gedragen schoenen in vuilniszakken gedaan. Voorheen was ik te naïef en te laks om dit te doen, maar nu weet ik wel beter. Verder mijn kamer iedere dag stof gezogen en bij bijna alles gebruik gemaakt van latex handschoenen (10 paar voor rondom de een euro te koop bij kruidvat geloof ik).
Ja dat mentale punt vind ik echt het vreselijkste. De piek van de jeuk ben ik inmiddels sinds november gepasseerd (sukkel hier al sinds augustus mee). Dermatoloog zei laatst een keer dat wanneer je hier al langer mee sukkelt je jeuk langzamerhand automatisch ook afneemt aangezien je lichaam minder intens reageert op de uitwerpselen van de mijt. Je lichaam went er meer aan in de loop van de tijd soort van. In die fase zit ik nu dan ook, moet wel zeggen dat de jeuk na de behandeling lichtelijk is toegenomen. Ga er vanuit dat dit een goed teken is aangezien mijn lichaam nu (hopelijk) alles aan het opruimen is. Jeuk is dus wel toegenomen maar wordt niet erger in de avond, dit is voor mij de reden om me nu nog geen zorgen te maken en rustig af te wachten op de controle afspraak.
Maar goed, wat je zegt over dat mentale klopt helemaal. Toen ik op de piek van de jeuk zat (rondom oktober) ging ik 's avonds voor ik ging slapen, maar alcohol drinken zodat ik lichtelijk aangeschoten / dronken werd en de jeuk hierdoor minder aanwezig zou zijn en ik beter kon slapen. Het was echt verschrikkelijk. In het begin van het jaar was ik van plan mijn bachelor te halen dit jaar, dit gaat niet meer lukken vrees ik. In de weekenden durfde ik niet naar mijn ouders te gaan om hun te besmetten. Te gek voor woorden dat ik vorig jaar rond deze tijd überhaupt nog nooit van schurft had gehoord of iemand in mijn omgeving had die destijds met schurft sukkelden.
@Depressief door schurft; Volgens mij maakt dat niet uit, maar durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik denk dat het hetzelfde is als bij de perm, daar "adviseren" ze (in hoeverre je het daadwerkelijk een advies kunt noemen) de perm 8 tot 12 uur op te laten zitten zonder te douchen, maar hoe langer je het erop houdt hoe beter. Lijkt me ook dat dit voor de ivm het geval is. Als je een beetje teruggaat op dit forum (denk zo'n dikke week geleden) zie je mijn hele behandeling van ivm, bb en een tube perm. Ik durf voorzichtig te zeggen dat ik er eindelijk vanaf ben, maar ben tot de controle bij de dermatoloog erg alert en zorg ik goed voor mijn lichaam. Succes en sterkte!
Hallo allemaal!
Ik wilde mensen toch even geruststellen, aangezien ik ook bijna in een depressie raakte tijdens dat ik schurft had.
Ik heb twee keer de dubbele creme behandeling gedaan, maar hierdoor verplaatste de schurft alleen maar. Na drie huisarts bezoekjes mocht ik eindelijk naar de dermatoloog en werden nog steeds levende mijtjes aangetoond.
Van de dermatoloog kreeg ik de creme + pillen compo (60 euro voor de pillen...), na de eerste keer smeren en pillen inname kreeg ik een flinke reactie en over me hele lichaam werden bultjes zichbaar. Op dit punt had ik al 2 maanden jeuk en de bultjes waren niet meer te verbergen. Ik schaamde me en was bang dat ik er nooit meer vanaf zou komen. De jeuk was mega irritant en elke keer dat ik een nieuw plekje vond kon ik wel janken.
Toen ik de tweede behandeling deed na 10 dagen, klaarde me huid juist weer op! Ik douchte me elke dag en smeerde me daarna helemaal in met vaseline spray voor droge huid (de witte fles van Vaseline). Me huid herstelde enorm en na twee weken zag je bijna niks meer. De derde week na de behandeling kreeg ik echter hier en daar weer een plekje. Toen heb ik de kokosolie met kruidnageldruppels combi geprobeerd (geinspireerd van dit forum) en die hielp! Ik weet niet of die olie combo de mijten nog heeft gedood of dat het na bultjes waren, maar me huid vond het in ieder geval fijn!
@ Peter: bedankt voor je bericht. Ik denk zoals ik lees hier op het forum dat je ook echt geluk moet hebben tijdens een behandeling. Er kan altijd nog een schurftmijt of eitje in je lichaam zitten.
Was er maar zoiets als een ziekenhuis opname voor dit probleem en dat je sowieso een half jaar lang in de controle zit. Maar helaas.
@schurftloos: dus je hebt de tweede behandeling op dag 10 gedaan. En welke crème heb je gebruikt? BB of Perm? En die pillen. Is dat dezelfde als ivermectine?
Geweldig dat het bij jou heeft geholpen. Ik snap dat je heel blij bent dat je lichaam weer wat stabiel is
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Iemand ervaring met neemolie? Ik las ergens positieve ervaringen hierover, maar ik weet niet goed hoe deze te gebruiken?
Dankjewel!
@depressiefdoorschurft
Wij zaten hier ook mee in de knoei..
We hebben dan zelf een schema op gesteld.
Donderdag avond heeft mijn vriend de IVM genomen, vrijdag ochtend gedoucht en sinds vrijdagavond zitten we allebei in de BB.. Vanavond laatste keer smeren en dan morgen avond eindelijk alles er af. Nog nooit zo verlangd naar een douche. En dan volgende week opnieuw. Ik hoop dat het werkt, wat een gedoe.
Wat betreft de etherische oliën heb ik toevallig onlangs een workshop aromatherapie gevolgd. Daar kreeg ik een zeer goede folder mee waarin kruidnagel, oregano en tea tree als werkzame oliën aangestipt worden tegen schurft. Maar ik denk dat dit eerder aanvullend moet gebruikt worden.
Belangrijk om altijd te mengen met kokosolie of amandelolie en een goede verhouding: 60 druppels (3ml) etherische olie op 100ml plantaardige olie.
Kan ook in combinatie met aloë Vera gel bv potje van 100mg is dan : 92 gram aloë Vera, 6 gram amandel of kokosolie en 60 druppels etherische olie.
Is er eigenlijk nog Ivermectine verkrijgbaar? Hier in België is het echt moeilijk. Nu heb ik wel een contact die ze nog ruim op voorraad heeft...
@anoniem9000: dank je! Ik zal ook maar een eigen behandelplan uitvogelen.
Anders bel ik de GGD even voor een advies.
Het is idd een gedoe.
Wij moeten nog alles binnen krijgen. Ga morgen bellen hoelang het nog kan duren.
@ M Schurft: ik heb tijdens de quarantaine toen wij COVID hadden elke ochtend en avond ingesmeerd met Neemolie.
Het rook de hele dag vies. Maar ja ik dacht eind van de quarantaine is de jeuk vast verminderd. Maar ik merkte eerlijk gezegd geen verschil.
De jeuk was even weg maar kwam daarna net zo hard weer terug
@ M Schurft; heb de neemolie in de vorm van een zalf ook een tijdje geprobeerd, maar merkte net zoals @depressief door schurft geen enkel verschil. Werd bovendien echt misselijk van de geur. Heb op dit forum voorheen al eens aangegeven dat ieder lichaam uniek is en iedereen dan ook anders reageert op schurft, de behandeling ervan en middelen als tto, aloe vera gel, koelzalf en neemolie. Het is daarom bijvoorbeeld ook lastig en irrationeel om iemand die er gemakkelijk vanaf is gekomen als referentie te nemen. Dit deed ik in het begin wel, een vriend kwam er na twee keer smeren en kleren die hij de afgelopen 3 dagen had gedragen te wassen vanaf. Iedere keer dat ik destijds behandelde nam ik zijn behandeling als voorbeeld. Ik werd er helemaal gek van dat ik er niet af kwam en die vriend wel gelijk. Mijn huid heeft zware klappen te verduren gekregen door iedere keer verschillende cremes en olies te testen op mijn huid. Mijn go-to producten zijn koelzalf zonder rozenolie en antihistamine pillen en hier zal het ook bij blijven.
@M schurft: ook ik heb neem olie gebruikt. Ik deed het ‘S avonds in bad en daarna smeerde ik mezelf er mee in. Het stinkt, maar voelt lekker vet op de huid. Het verlichtte voor mij de jeuk en ik had het gevoel dat het goed was voor het herstel van mijn huid.
Ook smeer ik tussen de behandelingen door mijn lichaam in met Shea butter. Ook zo verlichtend. Het herstelt de huid.
Wb de BB en IVM die je tegelijk gebruikt. In mijn beleving hoef je niet persé 12 uur na de inname ervan te douchen. Het is wel belangrijk dat je 2 uur voor en na inname ervan niet eet.
🌼
Iemand ervaring met die rode bulten die weg lijken te gaan maar dan toch weer roder worden en erg jeuken? Ik zit nu 5 wkn na behandeling. Mn kinderen zijn jeukvrij en mn man en ik hebben nog wel klachten en dus die plekken die maar niet weg ljjken te gaan. Dermatoloog kan niks meer vinden dus lijkt klaar maar zo voelt het dus nog niet. Hoor graag jullie post scabies verhaal! Dank!