@schorriemorrie: ja tis echt erg idd. Ik snap ook niet waarom we überhaupt niet overstappen naar een ander HA. Als alles achter de rug is met die rot schurft. Dan moeten wij thuis maar idd goed over nadenken over een andere HA. Nu zit m’n hoofd alleen maar bij die kleine rot beestjes. En net zoals @radeloosje bestaat ons leven nu ook alleen maar uit. In de ochtend lakens en dekbedden wassen, alles schoon aan en in de avond weer alle kleren in de was en telkens weer opnieuw. Wij hebben ook al onze bank weg gedaan, een stoomreiniger gekocht, nieuwe matrassen, allerlei natuurlijke middelen via internet besteld waarvan wij dachten dat het enigszins zou helpen. Matrasbeschermers gekocht etc…
Je valt in slaap met schurft en je wordt er wakker mee. Letterlijk en figuurlijk!
@schorriemorie @laladie @peter
Pff ik kan t echt niet meer aan. Wat ik raar vind is dat letterlijk niemand er last van heeft terwijl ik veel heb gelezen hier dat huisgenoten etc het direct krijgen. T klinkt gek maar ik heb alle kleding etc gewassen na een maand in vuilniszakken te hebben gezeten. Gewoon de hele kast en dekens etc. De dermatoloog zegt iedere keer ik kan t niet echt vaststellen en dat het het ook niet is. maar elke keer als ik daar ben zijn de plekken weer veel minder. (Zonder enige behandeling) Hij geeft dan aan dat t meer eczeemplekken zijn inderdaad. Ik heb ook nooit iets van een gangetje gezien. Dus ik begrijp er echt niks van.
Al weer tijdje geleden, ondertussen dacht ik een herbesmetting te hebben, rode bultjes, zweten in de lies, bovenbenen vol nieuwe rode plekken, buik vol rode uirslag.... Naar de dokter n'a een hele resum zelf hulpmiddelen. De initiéle wondjes van in het begin bleven rood en geinfecteerd. S ochtend minder, n'a een dag werken weeral rood. De dokter keek va op 2 m afstand en constateerde schurft.... 😂
Zo zag het er ook wel uit. Aan de dokter dan om BB gevraagd, permitrine zijn die beesten mschn wel serieus résistent tegen.
Eenmaal thuis dacht ik, als ik die BB op de al geinfecteerd wonden smeer..... Breekt de hel Los. N'a veel lezen besloten om eerst de secundaire bactériele infectie weg te werken. Terug naar de dokter en om anti biotica gevraagd en heb Floxapen 500mg gekregen en ook nog flucidin 2% zalf.
Nu een dagje mee bezig en 75% is weg....
De dokters weten het echt allemaal niet....
Onlangs zelf in carantaine gezeten met covid, samen met de dochter en af en toe vast vriendinnetje langs gekomen. Die hebben niet de minste symptomen...
Behandel zeker de secundaire bactériele infectie, krijg je makkelijk door het vele krabben. Allemaal triestig dat we eigen dokter moeten spelen desondanks dat het toch wel epedemisch begint te worden.
Nog steeds maar 1 behandeling zalvor gedaan en denk oprecht dat het deze keer goed zit. Al weet je nooit welk addertje er nog onder het gras zit 😁
Succes iedereen, lezen.... Veel lezen
Oh ja, verder was ik me met zwavelzeep en neem MSM tabletten, dit is een soort zwavel voor oraal gebruik, met in het achterhoofd, "je bent wat je eet" 😉
Hallo iedereen,
Helaas hebben wij ook een tijdje schurft gehad, ik was zwanger en zat vol uitslag, ze dachten dat het typisch iets van zwangerschap was helaas na de bevalling bleek het schurft te zijn.. ik heb dus een paar maanden met schurft rondgelopen 🙁 nu heeft ons baby sinds haar 5 dagen ook schurft.. al heel wat behandelingen gehad, ook met tabletten.. Nu was onze laatste behandeling 10/02 en nu lijkt het wel beter te gaan, ook bij onze dochter, die ondertussen 4 maanden is begint het allemaal weg te trekken. Ik lees wel om geen zalf met cortisone te gebruiken? Nu hebben we dit wel voor onze dochter gedaan.. zou dit zo kwaad kunnen voor haar? Soms heb ik wel nog eens een blaasje, maar geen gangetje.. zou dit de post scabiës zijn?
Dankjewel alvast!
@M. Schurft: Wat een verdrietig verhaal. In ieder geval nog van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid!
Of je Post scabiës klachten hebt, ik durf daar niks over te roepen. Wellicht even aanzien of de jeuk niet erger wordt en anders meteen een afspraak maken met de dermatoloog. Want kost wat kost wil je zeker voorkomen dat er weer een uitbraak komt.
Heel veel sterkte!🌼
@radeloosje: dankjewel!
De jeuk is er eigenlijk amper.. het is gewoon af en toe een blaasje en dan dag nadien gaat die weer weg..
hier in België moeten we maanden wachten voor een afspraak bij de dermatoloog, dus wij gaan via de kinderdermatoloog 🤣 ik zeg dan dat ze ons kindje moet controleren en dan doet ze automatisch ons erbij.. ik zal zien hoe het evolueert en dan maak ik een afspraak.
Dankjewel!!
Trouwens, heeft er nog iemand ‘exaller’ en ‘q viva’ gebruikt?
ik denk dat deze producten wel helpen..
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
@ M Schurft: nee wat zijn dat dan? Ook natuurlijke producten tegen schurft?
@ Depressief door schurft: Exaller is inderdaad natuurlijk, Q viva kan ik niet meteen vinden. Maar de Q viva is voor dagelijks gebruik, exaller is 1x / week af te bouwen naar 1/maand.
Fijne zondag ! 🥰
@ M Schurft: dank je!
Jullie ook fijne zondag☺️
@ M Schurft: is dat specifiek voor schurft? Ik heb het net gegoogled en het gaat met name om huisstofmijt. Ik weet dan niet of het ook sterk genoeg is tegen het doden van de schurft.
trouwens even een algemene vraag voor iedereen:
Als je Ivec en BB behandeling doet. Dan moet je toch na de Ivec toch na 12uur douchen? Maar de BB moet je 48 of langer op je lichaam houden. Hoe doen jullie dat??? Gewoon Ivec ook na 48 afdouchen?
@ Depressief door schurft: ik dacht dat dit hetzelfde was? 😞
Komen we er ooit vanaf? Dat is mijn vraag.. onze dochter gaat bij een opvangmoeder, vorige week werd ons verteld dat het over was en nu plots krijgt ze weer wat bultjes wilt dit dan zeggen dat ze het toch had? Dan moet de hele opvang ook behandeld worden.. ik word er depressief van 😞
Voor wie nog op zoek is naar de BB creme, het BovenIJ ziekenhuis heeft als enige de creme nog in heel Amsterdam. Ik ben vandaag begonnen met de behandeling. Weer alles in zakken, 60 graden wassen etc en ingesmeerd met de BB creme. Mijn dermatoloog heeft nu een ander soort behandeling voorgeschreven dan ik lees op dit forum en ik ga het maar gewoon proberen. Vandaag insmeren met de creme en ongeveer 24 uur laten zitten en de komende 4 weken dit herhalen. Zoals ik heb gelezen doodt de BB creme volgens mij geen mijten, ik denk dat dit ook de reden is voor het de komende 4 weken herhalen. Ik ben benieuwd, wie weet werkt deze strategie. Ik ga er in ieder geval weer met frisse (tegen)zin tegemoet. Ik houd jullie op de hoogte en we houden gewoon hoop. Wat betreft de bb creme, is deze heel schadelijk voor je huid of minder erg dan de perm creme?
@ M Schurft: nee helaas zijn huisstofmijt en schurftmijt andere beestjes😔.
Ik snap je volkomen hoor. Je wordt er moedeloos van hè. Vooral als het om je kids gaat , dan voel je je zo machteloos.
Sterkte. Ik hoop echt dat jullie er snel vanaf zijn. Vooral voor jullie kleine meid.
@anonieme Amsterdammer: serieus?? Dood de BB crème geen schurftmijt?
Want ik dacht dat de behandeling 2 of 3 dagen achter elkaar smeren en dan na 1 week herhalen.
Wij doen dit icm ivermectine tabletten.