Hoi Maren. De symptomen die je allemaal beschrijft doen bij mij enkele belletjes rinkelen. beetje laat in de discussie maar ga het toch even medelen.
Al nafedacht dat het late stage lyme kan zijn? (ooit gestoken door een teek of een rode plek die je niet herkende?)
Als het zo is is er ook een kans dat je (naar je symptomen gezien kan er ook sprake zijn van coinfectie zoals babesia)
De kans om het op te lopen is groter als je denkt. de kans om het effectief te vinden is klein. ga verder kijken als standaard lyme test alsjeblieft.
Ik zit nu ook weer in een jeukperiode en ik word er gek van. Ik heb het nu 35 jaar en kreeg het op mijn 16e van de een op de andere dag. Ik kwam onder de douche vandaan en kreeg die vreselijke jeuk op armen en benen. Omdat het niet constant was en perioden weg kon blijven, konden artsen niet zoveel. Allerlei onderzoeken gehad maar er is nooit iets gevonden. Ongeveer 20 jaar geleden kreeg ik via een alternatief genezer Dolichos complex. Dit hielp echt goed. Inmiddels heb ik veel en veel meer druppels nodig dan de 15 druppeltjes die ik eerst nam. Maar het helpt gelukkig wel, op een gegeven moment verdwijnt de jeuk en blijft een paar uur weg. Alleen zijn op dit moment de aanvallen heftiger en duurt het langer voor de druppels werken. Ik denk dat het te maken heeft met de luchtvochtigheid en de temperatuur van mijn huid. Het valt me op dat ik het bij klam weer heb, zoals nu of als het gaat onweren. Maar ook als ik van de kou in een warme omgeving kom. Het vervelende is dat het grillig is, een aanval komt niet altijd terwijl ik het idee heb dat de omstandigheden wel gelijk zijn. Daarom is het ook zo onduidelijk voor de artsen. Het valt me ook op dat mijn huid dan koud aanvoelt terwijl ik het heel warm heb en die jeuk of speldenprikken branden onder mijn huid. Vroeger krabte ik mijn huid wel kapot met haarborstels en dan stopte de jeuk op een gegeven moment wel voor een paar uur. Misschien omdat mijn huid dan warm werd?
Misschien is het een tip voor andere mensen om eens dolichos complex te proberen? Het is te bestellen via internet of reformwinkels. Ik wil echt geen reclame maken, maar als het iemand helpt zou dat fijn zijn. Ik heb nu gelukkig geen jeuk meer en kan zo slapen, maar een half uur geleden toen ik dacht dat de druppels niet meer hielpen, voelde ik me weer net zo radeloos als vroeger toen niets hielp. Vandaar dat ik ook weer ben gaan zoeken op internet.
Al een jaar of 18 heb ik, vooral in de nacht, maar ook wel overdag, afschuwelijk jeuk en branden. Ik neem er Promethazine voor in. Daar word ik ook heel erg slaperig van dus dat helpt. Maar als ik het niet neem omdat ik bij het naar bed gaan niets voel ( het begint vaak in de avond) dan kan het zijn dat ik in de nacht wakker word van ondraaglijke jeuk en branden: hoofd, haar, oren, rug, schouders armen ( vooral bovenkant), en onderbenen. Het is onhoudbaar en dan nog moeilijk te bestrijden. Ik ben blij dat dit pilletje wel helpt want ik heb vele jaren gekend met niet te bestrijden jeuk en daardoor slapeloze nachten. Ben er uitgeput van geraakt.
Ik vind het heel vreemd dat het bij regenachtig weer erger lijkt te zijn.
Geen idee wat de oorzaak is!
Herken jullie verhalen en symptomen. De kriebel en jeuk, maar vooral de steken vind ik zo typerend, dat hoor ik niet veel. Het lijkt alsof ik de enige ben met de ervaring dat jeuk en [color=#884400]steken [/color]van [u][color=#884400]buitenaf [/color][/u]komen. In bed heb ik vaak kriebel in mijn gezicht, zij, hoofd, maar in (meestal) mijn onderbenen krijg ik soms een venijnige steken, beten. Niet als van een mug, die voel je niet als ie steekt. Dit jeukt niet, wel zit er meestal 'n pijnlijk hard puntje in.
Als iemand het herkent hoor ik het graag.
Driekus
Nikkelallergie?
Kan via plaktest (dermatologie) worden aangetoond of uitgesloten. Je huisarts moet je verwijzen. Bloedtest toont niks aan mits er sprake is van acute metaalvergiftiging, maar huid problemen wijst op allergie en dat is een ander aspect van een bloedtest die ook alleen type 1 reactie aantoonbaar maakt bij acute aanval. Een huisarts is niet reactief genoeg om hierin adequaat te handelen. Heeft bij mij ook 35 jaar geduurd voor de juiste verwijzing (en voor wie het zich afvraagt: ik ben nu 35)
Sterkte en laat je niet afpoeieren door onwetendheid!
Laat je eens testen op suikerziekte....Sterkte....heb ook overal jeuk al 40 jaar ik heb eczeem....
Haai laat je voor de zekerheid testen op suikerziekte...sterkte!
Hallo beste lezer,
ik heb ook al geruime tijd (enkele weken/maanden) jeuk jeuk jeuk.
Deze jeuk heb ik echt over het hele lichaam, jeuk tot bloedens toe! Als ik bezig ben valt het nog wel mee, maar als mijn lichaam rust heeft of ik even niets te doen heb, pff dan heb ik weer jeuk. ik probeer zomin mogelijk te krabben, houd mijn nagels zeer kort en vijl ze zeker een keer per week.....
Mijn Jeuk: bovenkant hoofd haar, Naar voorhoofd, naar nek en hals, van boven arm tot onderarm, onder mijn oksels, borst, buik, kont, knie holte, onderbeen voor en achterkant, voet....
deze jeuk is een branderige / bijtende jeuk, ik zie heel veel kleine rode puntjes of ik zie een mooie nette egale normale huid die extreem jeukt tot bloedens toe!
Ik kook, eet, was, kleed, douche (lauw) zonder shampoo en scheer me niet anders dan anders als ik mijn hele leven heb gedaan, drink veel water en gebruik geen alcohol of drugs.
Heb geen zonne allergie, heb jeuk bij vries-, regenachtig-, normaal- en warm weer.
Heb zelf wel last van hooikoorts "bomen- en graspollen" waar nu (eind mei) ik wel las van heb, verder heb ik een klein beetje stress omdat ik nu een week zonder werk zit doordat ze me geen nieuw contract konde geven, mag wel na 6 maanden terug komen..... maar goed, ik ben nu 45 jaar voel me goed en kan met deze stress in mijn ogen wel omgaan...... en geniet van het mooie leven en weer.
<b>IK gebruik de volgende medicijnen / crèmes tegen de jeuk, </b>
1) 'Lanettezals FNA' deze zalf geeft een vette laag, werkt wel / niet echt bij mij.
2) 'Miconazolnitraat en Hydrocortison zalf' deze ben ik moeten stoppen op gegeven ogenblik omdat deze de huid uitdroogde wat weer als gevolg jeuk veroorzaakt (hielp wel voor een paar uur, maar na diverse tubes in enkele weken was dit ook niet de oplossing.......,
3) 'Triamcinolon 0,05%DMB zalf' deze mocht ik alleen gebruiken van de dokter bij extreme jeuk deze werkte WEL direct maar was ook steeds maar tijdelijk, was wel een goede crème!
4) (en dan kreeg ik een zalf wat niet vergoed werd door het ziekenfonds dit was) 'Calmurid Crème 100mg/g' deze koste 20 euro, hielp WEL tegen de jeuk en verkoelde als de beste. Maar de jeuk komt steeds weer terug...... gebruik ik dagelijks dit is een neutrale crème.
5) Heb ook 'Mentho 10 crème' geprobeerd deze was verkoelend en jeuk stillend maar deze Brande eerst heel erg in waarop hij daarna koelde...., hierop vond ik 'standaard Vicks zalf uit het blauwe potje' veel aangenamer en fijner!
Dan heb ik huis-tuin-en-keuke-middeltjes geprobeerd zoals,
6) 'Nivea body milkshake verzorgend voor droge huid geprobeerd' wat geen positieve meerwaarde tegen de jeuk was, en andere niet geparfumeerde bodymilk/shampoo...... verder gebruik ik zeer zelfde shampoo of zeep om te wassen en het het water is eerder lauw dan warm en sta niet langer dan 10 min onder de douche!
wat WEL echt hielp tegen de jeuk was 'VICKS Vapo Rub Zalf' na het insmeren gaf deze een lichte heet/branderig gevoel waardoor de jeuk tijdelijk weg was... liever een branderig gevoel dan extreme jeuk dit voelde vaak goed! Maar Vicks lost het probleem ook niet op...... pfff wie heeft wel een oplossing voor mij....
kreeg pas wel nog een tip om anti jeukpoeder te proberen, heb hier nog geen ervaring mee..... later meer hierover......
Ga binnenkort aan mijn huisarts vragen of hij mij kan bloedprikken op jeuk en of hij mij naar dermatoloog wil doorsturen..... want ik kan er niet meer tegen!
Wie heeft nog meer tips, of kan mij helpen om van mijn jeuk af gekomen......
Met vriendelijke groet Harry uit het mooie Maastricht.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bij klachten van de huid kan het verstandig zijn om bij de binnenkant te beginnen. Zo kan je voeding een rol spelen. Histaminerijke voeding kan klachten geven. Ook kunnen er tekorten spelen, zoals vitamine D en B12. Omdat allerlei stoffen samenwerken is een combinatie vaak beter. Zo werkt vitamine D ook samen met magnesium, vitamine A en K. Ook gammalinoleenzuur is belangrijk voor hormonen en huid. In het bloed kan je niet alles meten.
Bij hooikoorts is het belangrijk om je immuunsysteem te versterken. Zo is ook je darmflora belangrijk. En suiker is nooit zo best.
mocht iemand van dit topic zijn of haar uitslag herkennen in mijn foto:
is een onverklaarbare gevoeligheidsreactie (komt vaak voor bij HSP-ers en mensen waar psoriasis in de familie zit) en is vergelijkbaar met netelroos.
kan een dag blijven of een jaar. Voor mij was de oplossing om alle voorgeschreven hormoonzalfen en zalfjes tegen de jeuk te laten en in te smeren met Grahams Calendulis Plus creme. werkt bij alle soorten jeukende uitslag, het is geen medicijn dus je kan ongestoord smeren, hou het een week vol 2x per dag en kijk dan of het werkt voor jou. Succes!
Hoi Maren,
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitslag van de dokter.
Groetjes!
Ik heb het nu al sinds de zomervakantie! In het begin waren het alleen mijn handen maar nu is het al veel erger geworden... Ik word er helemaal gek van, ik dacht eerst aan bedwantsen maar dat was het dus toch niet. Mijn vriendinnen hebben het nu ook en we worden er echt helemaal gek van! Ik kan me niet meer concentreren in de les en word iedere nacht wakker zoals nu 03;34. Ik ben al twee keer naar de huisarts geweest, de eerste keer kreeg ik van die allergie pillen die helemaal niet hebben geholpen en de tweede keer “vaseline-crème” die (natuurlijk) ook niet hielp! Ik ga morgen weer naar de huisarts want ik heb echt ontzettende jeuk en als ik snachts opsta wil ik eigenlijk gewoon huilen! Ik heb jeuk bij mijn benen, billen, buik, armen, handen (ook de binnenkant) en rug! Ik krijg bultjes op mijn lichaam en als ik dan begin te krabben word het helemaal rood en word het heel warm en brand het, en ik heb altijd een flesje water op mijn nachtkastje staan omdat ik in de nacht ook erg dorst heb door al dat jeuk!
Vraag aan de huisarts een verwijzing voor dermatoloog. Er zal dan toch even verder gekeken moeten worden war de oorzaak is.