ikheb steeds rode blaasjes op mijn handen die jeuken vreselijk en mijn handen gaan helemaal stuk daarna nu heb ik mij laten testen bij een febologies instituut in alkmaar daar kwam uit dat ik alergies was voor de zwarte kleurstoffen in haarverf en spijkerbroeken schoenen poets spul maar het zijn allemaal dingen die ik niet gebruik geen haarverf of schonen poets spijkerstof draag ik niet
zodra mijn handen nu rood gaan worden moet ik er dermovate opsmeren hormoonzalf dat remt het wel maar ik loop de hele dag met vette handen want anders loopt het bloed eruit niet van de dermovate maar van een soort vaseline zalf ik word er gek van weet iemand hoe ik hier in godsnaam af kan komen het is nu een jaar aan de gang maar het word maar niet minder ik kan nu mijn duimen en wijsvinger niet gebruiken want het vlees gaat er gewoon af en worden korsten en dan begint het weer opnieuw of aan ander plekken op mijn handen wie weet raad
Yvonne, ik heb dat ook gehad en ben via een Mesologe er achtergekomen dat het niet alleen de stress is maar ook mijn eten en een plantensoort(rhododendron) kwam.
Nu anderhalf jaar verder en via supplementen weer lekker stevige huid op de handen en weinig last van eczeem. Probeer het en wie weet.
ik heb ook last van exceem op mijn handen ook met blaasjes en jeuk .
mijn handen zijn ook helemaal kapot en kloven en dat doet pijn .
ik ben ook bij een huidarts geweest maar die zegt dat het een huisvrouwen exceem is .
maar ik heb het al van kinds af aan maar nu is het weer erger geworden .
ik wordt er gek van ik gebruik ook hormonen zalf maar dat helpt ook niet zo goed.
ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ik heb vanaf December last van exzeem,een doesgel gebruikt namelijk Badedas-Sport.
Het hele lichaam is een rode vlek.3 Kuren pretnison gehad met xzal erbij, de ontstekingen zijn nu weg en het exzeem wordt nu rustig,moet morgen naar de dermatoloog voor testen,ik ben benieuwd wat er uit komt.De artsen zeggen dat het een overgangs probleem is namelijk de hormoon huishouding is dan aan het veranderen.
wordt vervolgt.
nou bedankt voor de raad ik heb ook al een paar keer gehad dat ik dove deo onder mijn oksel deed en na een paar uurtjes een rode droge huid kreeg die net zo pijnlijk was als mijn handen daar ook weer hormone zalf en dan trok het weg ik denk misschien ook dat het met de overgang te maken kan hebben ik ben 50 en het is vorig jaar begonnen ik ben schoonmaakster en dacht eerst dat het daarvan kwam maar dus niet ik doe dat werk al 20 jaar ik werk nu wel met vinyl handschoenen die kan je bij de apotheek kopen wel een dure geschiedenis maar het is niet anders tegen rubbere handschoenen kan ik ook niet tegen en latex helemaal niet
ik heb begrepen dat elocon erg goed kan helpen.zoek het eens op of vraag ernaar bij je huisarts,bij wie ik dit heb gezien heeft het erg geholpen.
groetjes susan
Ik ben een hindoestaans ook last heeft van eczeem. Vroeger had ik er ook last van op mijn armen. En nu op mijn gezicht.
In Suriname was de Eczeem helemaal verdwenen tot mijn grote verbazing. Eenmaal weer terug in Nederland werd het erger.
Het is nu zover dat het niet meer alleen droog is maar ook nog eens een beetje witterig geworden.Het ziet er niet vies uit ofzo, het lijkt op een moedervlek ๐
Maar toch is het opvallend naast m'n gezicht. Ik heb ook al verschillende soorten zalfjes geprobeerd. Het helpt wel maar alleen gaat die vlek niet weg?
Kan iemand me misschien zeggen wat ik hier tegen moet doen?
Alvast bedankt
groetjes,
Sharina
Eczeem heeft de neiging op te komen wanneer de huid geirriteerd raakt. Houd uw huis goed schoon. Vermijd ook stress.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo Allemaal!
Ik heb een droge, gevoelige eczeem huid, maar zou ook heel graag een keertje onder de zonnebank willen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?? Wordt de eczeem minder of juist erger door het zonnen onder de zonnebank? En welke lotions gebruiken jullie voor en na??
Daarnaast heb ik ook in mindere mate last van acne, wat in de zomer overigens wel minder is.
hoi sandra
ik heb zelf ook erg last van eczeem daarom heb ik zelf een zonnebank aaneschaft
ik volg namelijk 3x in het jaar een kuurtje van 10 keer
en ik probeer het bij te houden door 1x in de week het bij te houden (een uurtje)
Het eczeem wordt er wel degelijk minder van het gaat er niet helemaal van weg
Jij zult er winters ook wel meer last van hebben.
mijn advies ga lekker onder de zonnebank
Hoi allemaal,
Al ruim anderhalf jaar heb ik last van een droge huid onder mijn mond. Als ik er niets op smeer wordt de huid rood, gaat het schilferen en kan het gaan barsten. Ik smeer er nu Cardiflor op (tegen eczeem en huidirritatie) wat de huid kalmeert en niet verergert, maar NIET geneesd. Ik word er helemaal gek van en zoek een middel dat ervoor zorgt dat ik gewoon weer een normale huid heb en geen derde lip..
Iemand een idee?? Alvast bedankt.
Groetjes Karin
Hallo , ik heb al ongeveer 2 jaar last van eczeem in het begin 1stje jaar had ik het redelijk on controle met allerlei zalven via de huisarts , maar de afgelopen maanden is het behoorlijk erg , Rood korsten, jeuk , slecht slapen snachts & jeuk snachts in slaap .
lelijke roode plekken zijn het . Ik heb al de hele collectie hormomen basis zalven creme's gehad & antibiotica , maar niets schijnt te helpen ik loopt nu ook 3 weken bij n ' altenatief ' gezondsheids instelling. waar ik accupentuur krijg en kruiden heb ik nu maar echt verminderd is het nog niet , klein beetje wel minder warm aanvoelen enzo ..* gelukkig * want toen ik daar nog niet liep leek het savonds en snachts wel of mn hoofd in de ' fik ' stond zo pijn ..Wie kan mij nu eindelijk weer is aan een normale wangen en hals helpen zonder korsten , geelig ..en roode plekken & jeuk ..
ik word gek ๐
Hallo
Is er in deze een mogelijkheid om dit probleem te verhelpen
Gaat om een goede vriend van mij ๐ฎ
Ik spreek bij deze de Dermatoloog aan โ
Vgr Joop
Probeer bioresonantietheapie. Zijm veel goede resultaten bij huidproblemen.
hallo,
Ik heb al een tijdje een ontzettende jeuk aan mun billen kheb al een keer ernaar gekeken en ik zag een rood/zwart bultje zitten als je er op drukte deed het pijn dus dacht ik dat het een aambei was maar dat bultje is inmiddels al bijna weg en ik heb er geen last meer van.
Maar nu heb ik een ander probleempje,
Kheb nu tussen mijn billen een ontzettende jeuk dus ik krab er bijna iedere 10 minuten wel aan en toen heb ik gekeken wat het was en het leek als of er een stuk huid over mijn normale huid was gegroeid (een beetje roodachtig).
Soms heb ik ook als ik ga zitten dat ik daar veel pijn krijg (zelfde pijn als je een sneetje tussen je tenen hebt en die 2 tenen uit elkaar trekt)
Zou iemand mij kunnen zeggen wat het is want ik word er wel heel erg ziek van