hallo,
ik heb al sinds mijn geboorte last van eczeem. ik heb echt al vanalles geprobeerd, maar niet echt resultaat gehad. elke keer komt het weer terug. nu loop ik sinds ongeveer een jaar bij de homeopatische arts. ik krijg dan een pilletje mee ne ben er ongeveer 2 tot 3 maanden vanaf. dan komt het weer terug. ik vidn het fijn dat het weg is, dat ik een gladde huid heb. geweldig. maar toch vind ik het neit de oplossing.
die homeopaat vind heel veel dingen slecht. ik heb echt het idee dat ik veel neit meer mag, dat zou neit goed zijn in samenwerking met dat pilletje.
ik doe bijvoorbeeld de opleiding verpleegkunde, ben dus bezig met inentingen te krijgen van hepatitis B. van haar moet ik die meteen stoppen (ik hoef er nog maar 1) want het zou neit goed zijn voor mijn huid.
ik ben vorig jaar toen ik de 1ste keer bij haar was gestopt met de pil. dat zou beter zijn. ik heb het gedaan wnat had op dat moment toch geen vriend dus het was eigenlijk onnodig. inmiddels heb ik wel een vriend. dus vroeg ik haar weer aan de pil te mogen.....nou dat was dus echt neit slim. en zo met nog meer dingen. het is allemaal niet goed voor me.
nu vraag ik me toch af of ik er wel mee door meot gaan. zoiezo al over anticonceptie, sorry maar altijd condoom blijven gebruiken bij een vaste vriend vind ik echt niks. en de eczeem komt telkens weer teurg. dus zoveel zin hebben die pilletjes neit krigj ik het idee.
heeft iemand misschien ook last van eczeem? of misschien gehad? hoe ben je eraf gekomen? hoe is het minder geworden?
en heeft iemand misschien ook ervaring met een homeopatische arts? wat vond je daarvan?
alvast bedankt.
hi, ja, eczeem, dat is een hartnekkige klacht. nu denken niet alle homeophaten hetzelfde, de pil verbieden doen ze niet zo gauw. wel koffie, pepermunt en ze hebben inderdaad niet veel op met vaccinaties. Het ligt aan jou wat je wil, je weet wat het is om geen eczeem te hebben. je kunt proberen hoe je reageert als je de dingen wel doet. het is jouw beslissing. je weet in ieder geval wat je moet doen om eraf te komen. kijk zelf hoe ver je kan gaan. de pil lijkt me inderdaad nuttig. koffie kun je b.v. makkelijk laten. als het niet werkt kun je ook eens naar een Chinese arts in de Chinese geneeskunde gaan, zij hebben vaak goede resultaten met eczeem. maar een homeophaat die eczeem behandelt en je reageert daar goed op: ik zou er heel blij mee zijn. anders doorgaan, het is gewoon een moeilijke klacht.Sterkte. succes. brenda
Brenda,
Het is fijn dat de pilletjes werken.
De arts heeft echter niet het recht jou inenting en anti conceptie te verbieden. Een ongeneeslijke hepatitisch of een ongeweste zwangerschap zijn van onomkeerbare invloed op je leven.
Ze mag je adviseren maar jij bepaalt wat belangrijk en goed is.
Is het trouwens een arts of een homeopaat ?
het is een homeopaat.
ja t is ook niet zo dat ze me de pil echt verbied....maar ze zegt dat als ik eraan begin ik juist veel meer last ga krijgen. terwijl ik de pil wel 4 jaar ofzo heb geslikt....maar in combinatie met dat wat zij geeft kan het niet ofzo. van koffie en peprmunt is ook waar...maar daar kan ik mee leven ja. zonder pil en inentingen ook wel maar precies wat je zegt, ik wil hgeen ongewenste dingen oplopen of zwanger raken. ze zegt wel je kan toch condoom gebruiken, maarja condoom alleen ben ik toch niet zo kapot van..
dat van die inentingen wil ze wel perse dat ik ermee stop maar dat doe ik niet, moet nog 1 prikje....
Het is zeer onprofessioneel te willen dat je stopt met die inentingen.
Stel dat je dat zou doen en later in je werk hepatitis oploopt ?
Wat dan ? . Heb je haar dat al eens voorgelegd ?
Ik vind het ontverantwoordelijk dat ze dit wil.
Niet doen dus.
ja ik zei dat ik dat meot voor school....tja ik doe verpleegkunde en loop stage in een ziekenhuis. maar zei vind dat de school mij niks kan verplichten (dat doen ze neit want ik wil zelf ook graag die intentingen) en dat de kans dat ik hepatitis oploop zo klein is dat die inentingen neit nodig zijn....
nouja ik heb gezegd ik vind ze wle nodig...ik zeg ik hoef er nog maar 1....tja zegt ze het is aan jou de keus....of last hebben van je eczeem of gewoon niet halen.....ik ga ze zeker wel halen dus daar heeft ze al pech in.
en dat is dan hetzelfde met dat ik mijn handen neit mag wassen op stage, dan gaat mijn beschermlaagje die ik al neit zo veel heb weg...ja ok...weet ik, is ook heel begrijpelijks maar zegt ze ja doe maar handschoenen aan, ik zeg maar daarna was ik nog mijn handen, niet doen zegt ze.
regel 1 is een goede hygiene. het eest wat ik leer in hoe ik mijn handen goed meot wassen en dan zegt zij is nergens voor nodig...nou als ik toch met handschoenen aan een zetpil inbreng(doe ik zoiezo altijd met handschoenen) dan was ik daarna ook altijd nog mijn handen. ik vind dat een vies idee.....maarja
Probeer eens een afspraak te maken bij een mesoloog.
Dat heeft mij ook voor 80 procent van mijn eczeem afgeholpen.
Er kunnen stoffen zijn waar je mee werkt die niet goed voor je zijn en dus je eczeem verergeren.
Een mesoloog heeft dat binnen 2 tot 3 maanden uitgezocht.
Het wordt vergoedt door de meeste zorgverzekeraars.
Laat eens weten of je er baat bij hebt gehad.
hmm....ik zal eens informatie gaan zoeken.
mijn moeder had het laatst ook over iemand die voedingsadvies had gekregen.
maar in ieder geval bedankt, ik ga kijken
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bij mij heeft een zonnebank kuur altijd zeer goede invloed op mijn huid. En minder melkproducten eten is ook goed voor mij. Zon werkt bij mij het beste, als ik een week goed gezont heb ben ik eczeem-vrij.
Succes met het zoeken naar de perfecte oplossing!
Hee, ik heb ook al mijn hele leven heel erg last van eczeem. Ben ook al mn hele leven bij een homeophaat maar ben nu overgestapt naar het gewone ziekenhuis. en eerlyk gezegd helpt my dat meer. Ik zit er zelf heel erg aan te denken om aan de pil te gaan omdat ik van íedereen hoor dat mn eczeem daar over van gaat! Ben wel heel erg benieuwd en als het daar echt van over zal gaan ben ik zó dankbaar.. Het is echt vervelend, eczeem.. Maar ik schrok dus wel dat ik las dat het Jullie zo ongeveer verboden word om aan de pil te gaan.
Bij de meeste pilgebruiksters heeft stoppen met anticonceptie een positief effect op de eczeem klachten.
ik ben een meisje van 17, en ik heb een paar rode plekjes op m'n bovenbenen aan de binnenkant. Vaak jeuken ze heel erg, en ik heb het idee dat het langzaamaan een beetje erger wordt. Hoewel ze jeuken, probeer ik er niet aan te komen en dit lukt ook goed. Ik heb zoiets nooit eerder gehad. Ook heb ik nooit eczeem ofzo gehad (oh, ja, ??n keer zwemmerseczeem, sorry). Het zijn geen puntjes ofzo, het zijn gewoon rode vlekjes (max 3/4 cm doorsnee).
Moet ik hiermee naar de huisarts? Kan dit erger worden? Gaat dit vanzelf weer weg? Wat zou het kunnen zijn? Heeft iemand een idee? Alvast heel erg bedankt.
hallo
mijn zoontje van bijna een jaar heeft al sinds z'n geborte last van eczeem het is een beetje een raare aandoening het zijn allemaal ronde rooie droge plekken het begon op z'n oorlellen toen op z'n schouders nu begint het op z'n benen op z'n rug in z'n zij op sommige plekken komen korsten op nu sinds een paar maanden heeft hij ook jeuk ik heb van de dokter verschillende zalfjes gehad en vasaline lanete maar dat allemaal helpt niet ik heb gewone vasaline geprobeerd maar ook dat helpt niet het wordt alleen maar meer en erger het begint nu ook in zijn gezicht homeopatish middel van vsm heb ik ook geprobeerd dat hielp wel maar het kwam wel terug zodra ik dan 2 keer niet gesmeerd had dan komt het terug en wordt de jeuk erger kunt u mij vertellen wat ik hier tegen kan doen ik moet wel zeggen dat zijn vader het vroeger als kind ook heeft gehad maar niet in deze vorm ik hoop snel antwoord te krijgen alvast vriendelijk bedankt
hoi
als ik jou was zou ik een verwijsbrief vragen naar een dermatoloog voor je zoontje.
mijn zoontje van 16 maanden heeft ook vreselijk last gehad van eczeem over zijn gehele lichaam maar nu is er uit een test van de dermatoloog gekomen dat hij niet het waspoeder kon waar ik altijd mee waste.
nu was ik zijn kleertjes apart in neutraal waspoeder en zijn eczeem begin langzaam weg te trekken.
heb wel ook zalf bijgekregen om de jeuk minder te maken bij hem.
hoop dat je wat aan mijn antwoord heb
groetjes m