Het is een raar samenraapsel, ik weet het.
Ik vraag me af of volgende klachten (of hoe ik het moet noemen) met elkaar te maken kunnen hebben.
Allereerst heb ik al langdurig last van mijn nek en soms schouders. Het gaat voornamelijk om twee wervels in mijn nek die ik aan kan wijzen omdat bij druk op die wervels de pijn erger wordt. Het is niet een extreme pijn, maar wel een erg lastige. Het lijkt alsof mijn nek vastzit en als ik deze beweeg heb ik steken in en om die twee wervels.
Daarnaast heb ik ook al zeker een maand geleden opgemerkt dat mijn handen vreemd en niet lekker ruiken. Het is niet echt een zweetgeur zoals na hevig sporten maar meer een combinatie van ui en knoflook. Hoe vaak ik ze ook was, ik blijf het ruiken ook nu ik zowel ui als knoflook al een week of anderhalf volledig mijd. Ik las namelijk dat een teveel hieraan voor die geur kan zorgen.
Ook ben ik sinds midden afgelopen zomervakantie erg veel vaak en lang moe. Ik heb wel af en toe stress, maar normaal ben ik daar niet zo vermoeid door. Het begint nu lastig te worden, omdat ik me slecht kan focussen op schoolwerk en het gevoel heb dat ik niet de volle honders procent kan geven als ik weer in mijn stageklas sta. Ik heb het gevoel dat mijn reactievermogen trager is dan normaal en ik denk de hele dag alleen maar aan wanneer ik weer naar bed kan. Als ik op bed lig val ik meteen in slaap en ik probeer niet meer dan 8-10 uur te slapen per nacht omdat ik bang ben dat ik dan alleen maar meer wil slapen. Verder ben ik 18jaar, dus ik denk dat 8uur genoeg zou moeten zijn.
Nu denk je misschien dat het aan de tijd ligt waarop ik naar bed ga omdat dit een late post is, maar dit is een uitzondering omdat ik aan het oppassen ben.
Verklaar me niet voor gek, dat doe ik zelf wel. 😉 Ik wil gewoon weten of ik inderdaad 3 totaal verschillende kleine dingen bij elkaar heb gezet of dat het misschien met elkaar te maken heeft en de dokter me misschien meer kan vertellen dan je maakt je druk om niets.
De nek en schouders, kunnen een houdingsprobleem zijn. Hoeveel tijd besteed je per dag aan het gebruik van schermen? Beeldschermen en beeldschermpjes bedoel ik dan. Stress zou hier ook nog een factor in kunnen spelen.
Ook bij de vermoeidheid kan stress een rol spelen. Vaker stress over een langere periode kan uiteindelijk wel tot vermoeidheid leiden. Daarnaast zou een virusinfectie, zoals de ziekte van Pfeiffer, aan de orde kunnen zijn. Bloedonderzoek zou eigenlijk een manier zijn om daarachter te komen. Hier dan controleren op pfeiffer, ontstekingswaarden.
Als de geur alleen op je handen voor komt, zou het eigenlijk gezocht moeten worden met stoffen waarmee je in contact komt. Tenzij je regelmatig zweethanden zou hebben. Knoflook, ui en bepaalde koolsoorten kunnen dat dan veroorzaken. Maar ook een teveel aan cafeïne bijvoorbeeld. koffie en energie drinks bijvoorbeeld.
Heb je overgewicht?
Ik heb precies hetzelde ,stinkende linker handpalm,als ik in bed lig, alleen ken ik niet slapen terwijl ik bekaf ben,..
Dacht ook dat et van uien of knoflook was van et avond eten,..maar niet dus
ook dacht ik dat et mischien van me borreltje voor et slapen was,... na week geen borreltje nog soms ,.. ook niet dus.
Dan van hondenriem,deurklink,sleutels,... ook niet,....
Denk dat ik ,maar ff naar de dokter moet,..
Heb jij wellis 3mmc gebruikt of iets anders voordat je dit kreeg?
Hoi,
Hier precies hetzelfde vanaf december 2023.
Ooit ontdekt wat het is geweest? Ik hoor 't graag.
Oh ja, gek genoeg ruik ik het ook aan andermans handen. Ook aan bepaalde kleding. Eigenlijk vaak als er iets voor mijn neus gehouden wordt en in de avond is het erger.
Wie weet wat dit is?