Afgelopen week heb ik voor het eerst gevlogen. Dat ging goed, zonder angsten... behalve op het moment dat we (via Ryanair) iets hoger gingen vliegen. Ver boven de wolken.
Ik proefde een soort droogte (en dacht: dat is vast normaal). Het werd steeds droger, en ik likte wat aan mijn lippen. De linkerkant van mijn lippen begonnen wat te tintelen. Ik zat links bij het raampje, dus ben toen wat meer in het midden gaan zitten.
De tinteling werd heftiger: ook mijn wang en gehemelte aan de linkerkant tintelden mee. Langzaam vergrootte het gevoel: ook mijn linkeroog ging mee en er ontstond hoofdpijn (voorhoofd). Het voelde uiteindelijk alsof ik een verdoving had gehad bij de tandarts. Mijn gezicht 'hing' niet, dat gaf me wel wat rust.
Zodra het vliegtuig iets daalde ging het gevoel supersnel weer weg en kreeg ik gevoel weer terug. Klinkt voor mij als hoogteziekte, of iets met g-krachten ofzo. Op google las ik iets over de ziekte van Bell, maar dat lijkt me ook weer extreem.
ps: op de terugweg had ik alles precies hetzelfde. Hetzelfde verloop en gevoel. Ben ik alleen met deze reactie? En kan een huisarts een test doen die antwoorden geeft (zonder in het vliegtuig mee te reizen?)
Hoogteziekte, G krachten en de ziekte van bell is zeker niet aan de orde. Dat herstel niet als je lager gaat vliegen. G krachten zijn in een passagiersvliegtuig niet van toepassing. De hoogte en een verandering in de cabinedruk kan dit veroorzaken. De een is daar gevoeliger voor dan de andere. Overleg het maar eens met je huisarts.
Goedemiddag ik herken me volledig in deze signalen.
Ik zie dat het bericht uit 2014 was maar ben toch benieuwd of je een oplossing hebt gevonden hier voor. Ik vermoed dat er wellicht wat teveel oorsmeer in mijn linkeroor zit of vocht in mijn hoofd die door de hoogte gaan opspelen.
Ik hoop dat je reageert op mijn bericht.
Ik denk niet dat je 10 jaar na dato nog een antwoord gaat krijgen. Ben je met de klachten ook al naar de huisarts geweest?
Ik heb vandaag exact hetzelfde ervaren.
Ben je er nog achtergekomen wat bij jou de oorzaak is geweest?