Hoi,
Ik kwam er plots achter dat ik een bult op mijn achterhoofd had.Heb me niet gestoten, en denk dat het 3 a 4 maanden geduurd heeft tot de bult iets groter is geworden(na 3 maanden 2 weken hoofdpijn achtig gevoel gehad).Naar Radiologie geweest voor n scan, en kreeg later wazige feedback van de doktersassistente. 1st zei ze alleen "geen afwijkingen", toen ik zei toch graag wat meer info te willen hebben, ging ze overleggen met de huisarts.Werd toen teruggebeld, en in de voicemail zei de assistente dat het om botgroei zou gaan goedaardig en dat dit geen kwaad zou kunnen.Meer werd mij niet verteld.
Ik zou toch graag de benaming/medische term willen weten voor deze "aandoening".Gaat de bult ooit weer weg? Groeit hij door?Etc etc??.. Vind dit een zeer beperkte terugkoppeling, en vraag me dan ook af wat er nu daadwerkelijk aan de hand is?(Zou toch duidelijk moeten zijn na een scan dacht ik zo)
Mijn vraag is dus: Kan het kloppen wat de assistente zegt? En wat is dan de medische term voor deze "bult"?En is deze uitleg nalatig te noemen?
Hoop iets terug te horen van jullie b.v.d
Waarom kijk je niet in het verslag van de radioloog voor de medische term? Daar zal het beschreven staan.
Vraag je huisarts dan het met je te bespreken, hier op het forum is dat niet toegestaan, het bespreken van uitslagen is voorbehouden aan een arts en die is hier helaas niet aanwezig.
En nee, die uitleg is zeker niet nalatig, de assistente heeft, in opdracht van de huisarts, precies aan jou verteld wat relevant was.
Meer mag een assistente er ook niet over zeggen, zij bedenkt dit dit niet zelf,maar geeft aan jou door wat door de arts op papier is gezet en daar kan (mag) zij zonder overleg met de arts ook geen informatie geven.
Maak gewoon zelf een afspraak met de huisarts en bespreek het.
Ik begrijp wat je zegt Suus. Maar een bult op mijn hoofd is toch wel degelijk een afwijking. Dus als de 1ste terugkoppeling slechts is " geen afwijkingen", dan begint er bij mij toch wel al t een en ander te knagen(los van het feit dat de assistente geen abn praatte...). Maar goed , zal nogmaals bellen, zelf doorvragen en de medische term dan maar lospeuteren, en dan kijken of ik iets met de antwoorden van de huisarts danwel assistente kan. Gr