hallo,
ik heb nu al 8 maanden opgezette klieren ik heb in januari een keelontsteking gehad is over gegaan maar de klieren nooit ze hebben me getest en er kwam de kattenkrabziekte uit maar ik heb op internet gezocht en dat zou maar max. 2 weken opgezet moeten blijven die klieren!
ik maak me er tog erg zorgen om vooral om dat het ziekenhuis niet ver onderzoekt,
hopelijk heeft iemand tips
Groetjes britt
Hoi Britt, ik zou eerst even naar de huisarts gaan en het dan nog eens voorleggen. Een opgezette klier kan maanden aanhouden, dus het is niet echt abnormaal.
Lymfeklieren kunnen na een infectie / ontsteking al verdwenen is nog steeds vergroot blijven. Dat worden reactieve lymfeklieren genoemd.
Hallo,
Ik heb ook al wel een jaar of langer een dikke keel. Mijn amandelen of lymfen? waren heel vaak erg opgezet. Maar nu de laatste maanden is het volgens mij elke dag gewoon dik. Laatste tijd heb ik ook het idee dat het een beetje naar mijn oren trekt. Het steekt soms onder mijn oor. Mijn strot voelt raar aan. Het is net of ik een brok in de keel heb en dat steekt ook wel eens. Ben wel een keer naar de dokter geweest maar die had me doorverwezen naar het ziekenhuis voor bloedprikken maar daar was verder niets uitgekomen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of wat er aan gedaan kan worden. Ik ben altijd bang dat ik een vorm van kanker o.i.d heb.
gr
Als je al langer dan een jaar opgezette klieren hebt en een 'dikke keel' hebt, vind ik dat de huisarts meer zou kunnen doen dan doorverwijzen voor bloedonderzoek. Ik zou je adviseren terug te gaan naar de huisarts en te vragen om een duidelijke diagnose want jouw symptomen zijn niet normaal.
Ik vind langdurig opgezette klieren en amandelen gedurende enkele maanden zorgelijk. Het zou kunnen wijzen op een voortdurende infectie of een allergische reactie, maar in ieder geval is er iets aan de hand dat door een arts onderzocht zou moeten worden, vind ik.
Ik ben benieuwd wat de diagnose is, als je naar de huisarts gaat. Wil je het laten weten?
Meer vragen over: [u]Lymfeklieren hals[/u]
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=lymfeklieren+hals&sa=Zoeken#1227