Kan iemand mij geruststellen? Al gedurende een redelijk lange tijd heb ik klachten van niet lekker voelen, een 'raar gevoel' in mijn ganze hoofd en ontzettende moeheid.
Er is onder anderen een scan van mijn hoofd gedaan en er is niks gevonden..Ik ben ontzettend bang dat dit het gevolg is van lange tijd binnenkrijgen van chemische stoffen (heb er oa mee gewerkt)..Nu al een poosje niet meer maar toch ben ik hier bang voor... Ik 'durf' dit niet aan de arts te vertellen omdat ik misschien zelf niet voorzichtig genoeg ben geweest en ik me ervoor schaam..ERgens denk ik ook wel dat ze het hadden moeten zien dan op een scan want als gevolg van schadelijke stoffen zou er dan toch iets moeten ontstaan? Ook heb ik nog lang in een parfumerie gewerkt waar ik ook constant luchtjes aan het inademen was...En veel met schoonmaakmiddelen gewerkt..
Maak een lijstje van de klachten die je hebt. En maak een lijstje van de middelen waaraan je bent blootgesteld op je werk.
Je kunt deze lijstjes hier plaatsen, en misschien kunnen we je erbij helpen.
Je kunt ook teruggaan naar de huisarts en hem of haar wel volledig informeren. Het onthouden van belangrijke medische informatie aan jouw dokter is jouw verantwoordelijkheid en kan nadelig zijn voor je gezondheid.
Het gaat om de middelen die ik had beschreven, schoonmaakmiddelen en parfums...Maar zoals ik al zei als er al iets zou ontstaan zou dat toch iets zijn wat op een scan bijv..te zien zou moeten zijn?
In de vorm van een gezwel ofzo, het rare gevoel in het hoofd kan dat ook daardoor dan?
Nee, dat kan niet door schoonmaakmiddelen of door parfums. Deze middelen zijn allemaal onderzocht en bij juist gebruik velig voor de gezondheid.
Het enige dat op den duur klachten kan geven zijn oplosmiddelen die je voornamelijk in verf tegenkomt, maar dat geeft pas vele jaren later klachten.
Er is bij jou ook onderzoek gedaan en er is niets gevonden dus dat is ook een reden om gerust gesteld te zijn.
Ik denk dat je eigenlijk gewoon bang bent, en tja, daartegen valt wienig tegenin te brengen. Als je bang bent, ben je bang en haal je wel eens wat vreemds in je hoofd. Ik denk dat het vooral die gedachten zijn waar je last van hebt.
Nee het is juist niet juist gebruik dat is het probleem, maar dan kan het eigenlijk ook niet? Er is wel een scan gedaan nl...
Welke stof (-fen)? En welk onjuist gebruik?
Ken je de term MAC waarde? Lees de wiki over de mac-waarde: http://nl.wikipedia.org/wiki/MAC-waarde
Dat is nu een beetje het probleem ik 'schaam' me om hier open over te zijn..Het komt erop neer dat ik (mede door eigen dommigheid) meer parfum binnen heb gekregen dan normaal is (zeg maar echt in de mond heb gekregen)..En nu heb ik dus die klachten al een hele tijd en ik word daar dus bang van..
Ik zie mijn bericht nu bijna onderaan staan,maar 'wachtte' eigenlijk nog wel op een antwoord, hopelijk wordt het me nu niet kwalijk genomen dat ik iets plaats zodat het een beetje weer in de aandacht komt
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Parfums zijn uit en te na getest dus als je er van drinkt zul je misschien wel dronken en ziek worden, maar permanente schade ligt echt niet voor de hand.
Als je je zo rot voelt al een tijdje, kan dat dan niet heel ergens anders door komen? Als je zulke vreemde dingen doet als parfum drinken, dan heb je misschien nog wel meer vreemde gewoonten: drugs, onregelmatig leven, lastige sociale relaties?