Nog een vervolgvraagje. Na goed inspecteren van mijn nek gister voel ik dus zo'n "knoopje" aan beide kanten van mijn nek (boven in de nek en onder in de nek aan de zijkant) op precies dezelfde plek. Is het niet gewoon een verharding die iedereen heeft in de nek op die plekken (al praatte de fysio wel mee toen ik het over een knoop had)? Als ik op die punten druk met mijn vinger doet het wel ietjes pijn en stroomt er een soort koude tinteling door mijn arm richting mijn vingers maar meer ook niet.
In het begin toen het allemaal begon zei ik tegen de fysio dat ik soort druk/doofheid voel aan de zijkant van mijn nek (links) en dat het "gezwollen" aanvoelt maar er is echt niks te zien aan de buitenkant (constateerde de fysio ook). Ik kon het moeilijk uitleggen. Het bleek dat mijn spieren erg gespannen waren (ook schouders). De rechterkant zelfs nog strakker dan de kant waar ik de druk voel. Waarschijnlijk omdat ik de linkerkant anders gebruik met werken omdat ik mijn muis rechts heb. Ik kan mijn nek gewoon goed bewegen (heel lenig zelfs zegt de fysio) en voel geen enkele pijn of iets. Het belemmerd me niet. Ik lees overal dat je met spierknopen best veel pijn hebt en dat het je kan belemmeren in het dagelijks leven maar dat is bij mij niet het geval.