Hallo beste,
Zolang als ik me herinner heb ik al last van hyperventilatie.
Sinds vorig jaar steeds meer hoofdpijn waardoor ik bang ben voor een hersentumor.
Afgekickt van de paracetamol en het gaat gelukkig al een stuk beter.
Sinds kort ook last van paniekaanvallen.. en ik maak mezelf zo gek dat ik een hersentumor heb dat ik er in door sla.
Soms net voordat een paniekaanval begint krijg ik zn 10 seconden een metaalsmaak in mn mond en kort daarop een soort tinteling in heel mn lichaam.
Meerdere keren bij de ha geweest en een keer bij de neurloog maar die zien op het blote oog niets geks…
Hopelijk hier meer zekerheid te krijgen!
Misschien even een rare vraag van mijn kant hoor,maar je bent bij de huisarts en een neuroloog geweest. Ik ga er vanuit dat die onderzoek hebben gedaan en dat daar hyperventilatie als diagnose uit is gekomen.
Dan vraag je nu op een forum, waar helemaal geen artsen zijn of fysiek onderzoek mogelijk is, om meer duidelijkheid? Vind je dat zelf logisch?
Ik zou persoonlijk naar een fysiotherapeut gaan en met de diagnose die ik heb gekregen, aan de slag gaan.
Want dat is de manier om hyperventilatie aan te pakken.
En daarnaast de huisarts vragen om hulp bij je angst voor een hersentumor, bijvoorbeeld van de praktijkondersteuner ggz of een psycholoog.
Dit om de oorzaak van paniekaanvallen en hyperventilatie aan te pakken.
Je kunt hier op het forum de hyperventilatie test nog doen, als je nog extra bevestiging zou willen.
Maar de oplossing van je klachten ligt bij jezelf, daar zul je actief mee aan de slag moeten gaan.
En dit bedoel ik niet naar of lelijk, maar ik spreek uit ervaring.
Zolang jij niks aan de oorzaak doet en door blijft zoeken naar andere redenen voor je klachten, zullen je klachten ook niet weggaan, maar waarschijnlijk alleen maar erger worden door de stress van het zoeken of het bevestiging zoeken dat het géén hyperventilatie is....
Je hebt een angststoornis. Hypochondrie
Ga voor professionele hulp hiervoor naar een psycholoog. Bespreek dat met je huisarts
Ja de huisarts en neuroloog waren begin dit jaar. Maar inderdaad als diagnose hyperventilatie/paniekaanval..
Het geeft wel een rustgevend gevoel dat je dit ook beaamt.
Ik ga ermee aan de slag. En ik begrijp je insteek, misschien toch even een ‘schop onder de kont’
Van iemand anders!
Bedankt!
Ik heb een beetje drukkend gevoel bij 1 oog. Aan de bovenkant. Heb ook bang voor tumor.
Ga dan naar de huisarts
Ik heb al dagen als ik boven op mn hoofd (linker kant) met mn vingers druk, dat het ook ietwat pijnlijk aanvoelt.
Ook weet ik dat m'n gedachte ermee aan de haal kan gaan, en er zeker sprake is van hypochondrie in periodes in m'n leven.
Ook ben ik net 11 dagen gestopt met alcohol na een half jaar op en af" en ben ook een benzodiazepine aan het afbouwen (rustig tempo) waar ik nu bijna 4 maanden alweer aan zit..
Dus ja, wanneer naar de huisarts he.. 😉
Groetjes
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies