Hoi, ik heb de laatste tijd last van trillende mondhoeken bij het lachen bijvoorbeeld als iemand een foto maakt. Maar ook in een sociale omgeving met mensen die ik niet ken. Ik heb het ook heel erg met presenteren waarbij een trilstem ook bij komt. Ik wil er erg snel vanaf want het spookt door mijn hoofd.
Ik heb dit ook bij mijn mond als ik mijn mondhoeken omhoog trek gaan ze heel erg trillen dit hab ik ook bij mijn neusvleugels als ik die open sprijd gaan ze trillen
Hallo allemaal,
Wat een opluchting om te lezen dat ik niet de enigste ben. Sinds moederdag 2024 heb ik zenuwtrekjes in mijn gezicht. Ze zitten voornamelijk in mijn neus maar ik voel ze ook af en toe in mijn wang. Het is ook duidelijk te zien aan de buitenkant.
Ik ben verder een gezonde dame behalve dat ik nogal wat allergieën heb. Oa een intolerantie voor vis, gluten, tarwe, koemelk en soja en heel wat producten zoals shampoo, make up enz.
Ik heb dus wel vaker iets en met moederdag had ik door een stukje paling meteen een week anti histamine nodig. Ik heb het idee dat het daarna begonnen is.
De dokter heeft voor diverse dingen bloed afgenomen en testen gedaan. Hier komt niks zorgelijke uit maar wilt me wel doorverwijzen naar een neuroloog.
Ik wordt er bij tijd en wijle een beetje bang van. Ik ben mega druk met 3 jongens maar geestelijk gezien kan ik het bijna altijd wel aan. Ben eeuwig positief. Maar wellicht dat mijn lijf meer rust nodig heeft? Ik zit zelden rustig voor 20 uur. En dan nog ben ik tot 22 uur bezig met de kids..
Soms bekruipt mij dan de angst dat het iets ergs is mijn spieren. Daar wil je niet aan denken maar de zenuw/spier trekkingen duren soms de hele dag met tussenpozen van een paar minuten. Soms lijkt het ook een paar uur weg. Het is in ieder geval heel hinderlijk en geeft me een gevoel van onrust.
Ik heb ook sinds 4 weken trillingen onder in mijn rechter wang,
Ik ben ook bang want lees overal op internet dat het ALS kan zijn, daar begint het mee lees ik dan.
Of tumor in het hoofd op een zenuw.
Ben er mee naar de huisarts gegaan want soms krijg ik ook op andere plaatsen trillingen aan spiertjes.
De huisarts zei wel dat ALS kan bij spier trillingen in het gezicht, maar dat deze ziekte zeldzaam is.
Ze denkt eerder aan stress, koffie of vermoeidheid.
Ben nog steeds heel bang, en niet gerustgesteld