hallo goedendag, ik ben gistere langs me huisarts geweest met me klacht maar ze vond het een vaag klacht wat ze eerder nooit heeft gehoord Ze heeft me wel voor bloestest gestuurd om te kijken of er ontstekingen zijn maar niet duidelijk wat uitgeled wat het kan zijn . Mijn klachten zijn namelijk heb nu een week bijna zware druk in me hoofd net als of er geknepen word in me hersenen en 3 dagen terug begon er tintelingn verdoofd gevoel in me Wang langs me lippen en toen later ook in me hand teensltjes maar speelt alleen maar in een kant linker kant dat vond de huisArts vreemd kunt u miag wat meer vertellen ben wel bang dat het vanuit me hersenen komen dit klachten misg een hersentumor ?
Hoe oud ben je?
Heb je veel stress of spanningen?
Die eens de test op: https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
Wil ookerboj zeggen dat ik naast se tintelingen ook jeuk heb niet extreem maar wel dat het kriebeld ben heel gespannen nu omdat ik heng vind dat verdoofd gevoel op me wang en dat het misg een hersentumor kan zijn
Had je de test ook al gedaan?
Ja maar hyperventilatie kan hetbniet zijn want dat ken ik wel dat heb k ooit ook wel eens gehad dit is heel anders wat denkt u zijn hett verschijnselen van een hersentumor ?
Heb je de test dan gedaan en wat was de uitslag?
Je hoeft hyperventilatie niet altijd meteen op te merken.
Nee, het zijn geen symptomen van een hersentumor.
Owww ik moet de uitslag op me mail krijgen en kan me mail nie openen maar ben wel gerustgesteld als het geen symptomen zijn van hersentumor wat kan het dan misg wel zijn ditbverdoofd gevoel op me wang tintelingen hand arm benen etc en die druk in me hoofd en heel bedankt
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Beter niet meteen van het ergste uitgaan.
Voor je hele gezondheid is je dagelijkse voeding in elk geval belangrijk. Beter zo min mogelijk geraffineerde suikers. Ook kunnen er voedselovergevoeligheden spelen. Zo kan ik slecht tegen veel producten als kaas en chocolade.
Dan kan het zijn dat je bepaalde tekorten hebt. zoals vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Tekorten kunnen vaak vage klachten geven. Tintelingen zouden kunnen wijzen op een tekort aan vitamine B12. Ook zouden de neurotransmitters ontregeld kunnen zijn, bijv een tekort aan serotonine, wat bij te sturen is met goede voeding en aanvullende middelen. Een bloedtest zegt niet heel veel omdat de bloedwaardes soms normaal kunnen zijn, terwijl er in de rest van je lichaam een tekort kan zijn. Bijvoorbeeld bij magnesium is dat het geval.
Zou misschien ook kunnen zijn dat er in je lichaam een beknelling zit.
Dan kan ook nog de invloed van electromagnetische velden spelen. Die kunnen zorgen voor een stressreactie in je lichaam en allerlei klachten geven.
Als je nog andere klachten hebt, die er geen verband mee lijken te hebben, kan dat een indicatie zijn waar je het probleem moet zoeken. Meestal staan klachten niet op zichzelf namelijk.
Kom nu ook wat tegen over een zwaar gevoel in je hoofd ivm een tekort aan vitamine B12.
Hoi Catootje ben net terug van huisarts me klachten heb ik nog steeds en uitslag van me bloed waren goed behaleve me vitamine D was enorm laag dus heb ik daarvoor midellen gekregen maar voor me eigen klachten zoals tintelingen verdoofd gevoel op me wang en mond daar heeft Ze nietzoveel over kunnen zeggen ondat het jeukt zei ze dat het een teken was van herstellen mAar geen reden van waardoor het kan zijn
Hoi ik herken er wel wat in. Ik heb sinds een tijdje last van een doof gevoel in en rondom mijn linkeroor en dat straalt uit naar mijn wang en kin. Ik heb last van zenuwpijn maar dit voelt anders. Ik heb nu ook al dat zelfde dove gevoel links in de nek en begint ook wat te trekken naar mijn schouder. Ik ga al niet eens meer naar de arts hiermee (en met alle andere 'vage' klachten) want ja het is altijd stress, hyperventilatie etc. als ze het niet weten of niet kunnen plaatsen... ipv evt misschien uitgaan van andere mogelijkheden. Heb ook een vit d tekort gehad en toen dat weer op peil was hielden mijn klachten gewoon aan... Heb nog steeds tintelingen met name links... Bij mij is de mogelijkheid van ms wel een paar keer gevallen maar ja daar konden ze geen duidelijk bewijs van vinden. Hoop dat het ondertussen iets beter met je gaat
Ik heb nu sinds 3maande de zelfde klachte als jou ik heb uitgebreide bloed onderzoek gehad kwam niks uit ik heb een mri scan gehad voor me hersenen kwam ook niks uit de huisarts vind ook vaag zit nu met mijn hande in het haren