Is het schadelijk of gevaarlijk (Eventuele beschadiging hersenen of effect op intelligentie of verbaal vermogen) om met één vinger en enorm veel kracht op en rond de slaap te drukken? Zoals naast de wenkbrauwen in de omgeving van de slaap. Uiteraard een zwakke plek. Alvast bedankt,
PetrusMarcus
Ja, dat is gevaarlijk. Daar loopt namelijk een slagader die je dan dichtdrukt.
Mijn fysio heeft met zijn duimen heel hard op mijn slapen gedrukt. Omdat hij in gesprek was met iemand anders heb ik mijn hoofd schuin weggedrukt tijdens het drukken om kenbaar te maken dat het heel naar werd. Toen verzette hij zijn duimen tegen mijn kaakbot en drukte weer.
Toen ik naar huis liep, stond ik heel "raar" op mijn voeten. Als of ik met platvoeten naar beneden gedrukt werd. Later ervaar ik dit als doorstraling naar beide hielen waardoor je heel hard op de grond bonkt. Ik heb na 2.5 week nog steeds dat hele nare gevoel in mijn slapen, beetje trillerig van binnen, kaken en spanning over mijn schedel, zowel mijn hoofd als gezicht. Ik ben ook af en toe nog misselijk. Met name als ik op mijn rug ga liggen neemt de druk toe, ook aan de bovenkant van mijn kaken. Gisterochtend liep ik op straat en kreeg ik ineens heel veel pijn in mijn rechterslaap, stekend en kloppend en kon ik die plek niet aanraken. Dat ging snel voorbij gelukkig. Mijn nek is vastgezet, wellicht kan daarom de spanning niet weg want ik heb het gevoel dat ik een "plofhoofd" heb door de zware druk. Ik weet niet wat te doen want waar moet je heen met deze klachten? En ik houd dit ook niet lang vol.
Mvg Poolster
Wat ik nog wil toevoegen is dat wanneer ik in de zon ga zitten, de klachten verergeren.
Mvg.
Je had daar over beter gelijk contact met je fysio op kunnen nemen of met je huisarts.
Als je nu na twee en halve week nog klachten hebt, zou ik maandag naar de huisarts gaan, zodat die kan bepalen of het verstandig is dat je door een neuroloog gezien wordt.
Bel dus maandag je huisarts of als je klachten veranderen of verergeren, de huisartsenpost.
Bedankt voor uw reactie.
De fysio heb ik na drie dagen bezocht en in kennis gesteld, hij reageerde totaal niet op mijn klachten. Het enige wat hij zegt is dat ik heel gewoon stop had moeten roepen en dan had hij gestopt. Op mijn aanwijzing dat we eerder een afspraak hadden dat we dit soort handelingen alleen in overleg zouden doen, zegt hij zich dat niet te kunnen herinneren en daarmee is het voor hem afgedaan. Vertrouwen geschonden. Het klopt dat ik zelf over mijn grenzen heb laten gaan. Het is een harde maar belangrijke les.
De huisarts zei gisteren dat het tijd nodig heeft om "bij te trekken". Ook denkt ze dat er een emotionele/mentale blokkade zit om fysiek te herstellen door de reactie van de fysio. Voor mij is het trauma en was mijzelf echt helemaal "kwijt". Gelukkig ondanks de klachten voel ik mezelf weer langzaam terugkomen. Heel belangrijk als eerste stap naar heling.
In ieder geval bedankt voor uw reactie, u bent meer betrokken dan de fysio.
Met vriendelijke groet van Poolster.