Pregabeline is voor tijdelijk ontlasten van pijn een ok middel, maar het is geen middel om voor altijd te gebruiken.
Het werkt sterk versuffend en je krijgt er geheugenklachten van.
Minderen is ook lastig na opbouw. Het lijkt meer ontwenning te geven dan zwaardere pijnstillers.
Maar voor tijdelijk of als zo nidig, omdat je er mentaal niet meer tegen kan, is het perfect.
Ik leef nu al jaren met de pijn na een thp die mechanisch goed zit, maar voor veel en ernstige pees/spier/littekenproblemen heeft gezorgd. Niets meer aan te doen. Kan er mentaal wel beter mee omgaan dan jaren geleden. Had me niet meer moeten laten opereren, het was daarvoor beter.
Hoi
In 2021 nieuwe heup gekregen rechts. Ik heb echt helse pijn overgehouden .
Ook atrose in rug. Maar de pijn na die heupoperatie is vreselijk. In mn bil been dooie plek zijkant bovenbeen. Ook meer rugpijn gekregen. Wie heeft hier ervaring mee?
Wat herkenbaar wat ik hier lees. 26 oktober dit jaar via voorste benadering geopereerd aan een thp. Nu 6 weken later nog steeds veel pijn. ''s avonds heb ik het gevoel of m'n huid te strak is en voelt het zo pijnlijk.' 's nachts weet ik niet hoe ik liggen moet. Op m'n zij lukt nog steeds niet. 22 december pas voor nacontrole. Ben heel benieuwd wat de orthopeed zegt.
Balen. Misschien heb je nu nog veel wondvocht of hematomen.
Zo'n orthopeed kan niet anders dan met jou afwachten hoe het zich ontwikkelt.
vraag anders om een goede nsaid (voltaren 75 mg 2 keer daags hielp mij) met een maagbeschermer. Wie weet helpt het je er doorheen).
@Tina Misschien zegt hij (of zij) wel dat je beter even eerder contact op had kunnen nemen om te overleggen,zodat hij de situatie had kunnen beoordelen en wat in bovenstaand bericht ook wordt gezegt,medicatie had kunnen voorschrijven.
Hoi lotgenoten,
Ik ben afgelopen 17 november geopereerd, volledige heupprothese linkerkant na jaren steeds erger wordende pijn. Tevens artrose onderrug met als gevolg inmiddels 2 keer geopereerd aan gecompliceerde hernia. Ik ben 52 en verwachtte door mijn relatief jonge leeftijd er snel weer bovenop te zijn (naïef wellicht?) 3 keer per week fysiotherapie en nu aardig mobiel. Als ik bovenstaande verhalen lees,herken ik veel. Het valt mij enorm tegen hoeveel pijn ik nog heb. Ik ben via voorste benadering geopereerd en mijn bovenbeen tintelt en voelt doof. Onder de wond en in het verlengde daarvan doet het serieus pijn,ik slaap slecht en kan nog steeds niet op de geopereerde zijde liggen. Ook begint mn onderrug weer aardig op te spelen (nog 2 kleine hernias aanwezig en veel littekenweefsel) De orthopeed zegt dat de prothese goed zit en omdat het zonder gebruik van cement is gedaan,het langer duurt voordat de pijn minder wordt. Zelf denk ik dat er een zenuw beschadigd is en niet alleen kleine haar zenuwtjes in de huid zoals mijn arts zegt. Dat schijnt namelijk wel vaker te gebeuren. Afgelopen week begon het ook weer te zeuren in de lies en het been is pijnlijk bij belasten. Een heel verhaal, maar ik baal ontzettend dat ik nog zoveel pijn heb en op sommige momenten gewoon spijt heb van de operatie. Zoals het nu voelt,lijkt het haast slechter te gaan dan voor de operatie. Het is daarom toch prettig te lezen dat ik niet de enige ben. Indien tips of suggesties, van harte welkom!
Waar zit je pijn?
Is het geen psoas impingement door de kom? Dat heb ik, maar er is teveel littekenweefsel om er nog iets aan te doen. Psoas is ook gerelateerd aan lage rugklachten. Bij xpert clinic orthopedie onderzoeken ze dit.
Ik haat het als artsen zeggen dat hij goed zit, terwijl je crepeert van de pijn. Veel sterkte!
Ik heb meteen even gekeken en het lijkt er verdorie wel op als ik de beschrijving lees. Er is niet heel veel over te vinden in combinatie met heupoperatie. Hoe is het bij jou ontdekt?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo.. dit klinkt wel herkenbaar. Ik heb m'n nw heup 5 jaar, en constant een zeurende pijnvan de kop vd heup tot aan m'n wreef. Ik kan niet slapen zonder pijnstillers en dan nog lig ik wakker en te draaien. Mijn heup en been voelt ook heet aan aan de binnenkant! Alsof er een cv buis zit. Herkenbaar voor iemand? Ik heb nu eindelijk een verwijzing naar Bergman kliniek. De orto Leiderdorp zei .de heup zit prima .....en zoek het maar uit zou k bijna zeggen. Maar t zat nooit goed! 2 weken na operatie zat er ook een enorme vochtbult op m'n lies.
Bij de kliniek waar jd heen gaat, heb is er een foute diagnose gesteld, en daarna zeiden ze dat ik maar een schadeclaim moest indienen.
Voor echt ingewikkelde problemen ga je naar een expertise centrum voor heupen. Beter niet teveel verwachten van een kliniek die geen complexe problemen behandelt, en niet wil leren van fouten.
Just saying. Je moet niet voor zomaar een orthopeed gaan.
Beste Meriam,
kun je mij vertellen wat hier is uitgekomen?
herkenbaar van de verhalen van mijn dochter, wij gaan deze maand naar het st maartenskliniek
ook voorste benadering van de heuoperatie gehad bij de bergmann kliniek nu 7 maanden geleden,heb sinds dag 3 meer pijn dan daarvoor, alles zoals hierboven omschreven. Moet ele keer op controle maar er word niets gedaan dan verteld:" het komt wel goed, duurt bij u wat lager" en dan kan ik weer gaan,dat ik gil van de pijn want de pijn word erger hoe later op de dag.... kan ze blijkbaar niets schelen!
Hallo allemaal,
Ten eerste even een goed 2024 gewenst. Ik zit nog steeds in de medische molen omdat ik nog steeds ernstige pijnklachten heb na inmiddels 1 jaar geleden geopereerd te zijn. In mijn beleving is het zenuwpijn waardoor een wandeling bijvoorbeeld niet mogelijk is. Ik ben eigenlijk erg benieuwd of er bij iemand nog antwoorden of oplossingen zijn gevonden?
Hier nog steeds hetzelfde verhaal, de heup zit goed,waar ik ernstig aan twijfel omdat mijn nieuwe heup een behoorlijk stuk groter is dan mijn originele of mijn andere kant,die nieuwe is ongeveer 10 centimeter lang een verdikking van ruim een centimeter op de buitenkant van mijn heup, ze zijn dus niet meer gelijk. Nog steeds veel pijn in lies, bovenbeen en dijbeen, kan er niet op liggen, doet pijn bij het aanraken en geregeld voel ik een helse pijn door het bovenbeen knallen dat been schiet dan naar buiten en ik zak erdoor, ook een dood gevoel in onderbeen en voet, kijk geregeld of ik nog wel een onderbeen heb....en een heleboel rugklachten gekregen, geen oplossing, alleen maar: het zit goed mevrouw,duurt wat langer. Ze zullen nooit toegeven dat het niet pluis is. Laat je niet opereren want je hebt 100 keer meer pijn en ellende dan daarvoor!!! Voorlopig heeft niemand een oplossing en de artsen aan wie je het verteld, komen alleen met klets verhalen en een berg smoesjes, ze houden elkaar de hand boven de kop en de patient kan ze niets schelen,als ze maar poen vangen voor opereren en consulten, bah, nare instellingen wat is Nederland op alle gebied voor de bewoners van dit land een akelig, koud, onverschillig, naar, gewetenloos land geworden.