ik ben 5 dagen geleden geholpen aan mijn geïrriteerde nervus ulnaris
het was een decompressie onder plaatselijke verdoving
er is me gezegd dat ik 12 dagen beter niet kan werken (kantoorwerk, ik doe weinig met de betreffende arm)
pas met paardrijden beginnen als het geen pijn meer doet
ik had een drukverband voor 1 a 2 dagen (de ene okassistent zei 2 en de andere 1, ik heb er maar 1,5 van gemaakt omdat ik toen even met de auto weg moest)
ik slik om de 6 uur 2 paracetamol
ik heb de grote pleister 1 keer vernieuwd omdat die erg vies was (hard geworden bloed) en ik op de rand een blaar kreeg)
Inmiddels zijn de tintelingen in mijn pink en ringvinger nagenoeg verdwenen, hoera!
Maar de pijn! hoe lang is normaal? ik neem voor het slapen nog een naproxen maar om 5 ben ik wakker en weet niet hoe ik moet liggen. overdag een tukje lukt ook niet.
het steekt niet maar het doet pijn als ik mijn arm beweeg, als ik loop dus
en het is super gevoelig. ook wil mijn arm nog niet helemaal recht.
weet iemand hoe lang ik rustig aan moet doen?
of moet ik nu juist oefeningen doen?
alvast bedankt
Het is verstandig, om de arm inderdaad 12 dagen niet te belasten.Pas daarna weer oefeningen gaan doen.
Dank je
En de pijn hoort er gewoon bij ?
Ik had verwacht dat het veel minder pijnlijk zou zijn dan een keizersnee maar slapen gaat net zo slecht
De pijn hoort er toch echt gewoon bij hoor.
OK dank u
Dat hadden ze wel iets duidelijker mogen zeggen
Ik heb nig geen folder ofzo meegekregen
De arts heeft wel even snel gezegd wat hij ging doen maar ik wist pas toen ik bij de poli een datum afsprak dat ik niet meteen weer kon werken, beetje naïef van mij maar ik geef het wel door bij de controle over 7 weken op de poli
intussen is het november en heb ik nog veel pijn aan mijn arm.
ik ben op controle geweest eind augustus en het zag er allemaal goed uit.
de tintelingen zijn wel grotendeels weg, soms begint mijn ringvinger wel te tintelen maar dat is maar tijdelijk
maar mijn duim naar mijn vingers bewegen veroorzaakt pijn, ik heb moeite met een bord beethouden, een mok bij het oortje bet te houden. het doet gewoon pijn in een streep naar mijn elleboog toe
het autostuur beethouden vermijdt ik ook zo veel mogelijk. lekker rennen of opdrukken is ook echt niet prettig
is het normaal dat ik nu nog zon pijn heb? ik weet vaak niet hoe ik mijn arm moet houden en droom ook dat mijn arm pijn doet waarna ik ook weer wakker wordt met pijn.
het is geen onhoudbare pijn maar wel erg vermoeiend en slecht voor mijn humeur.
het litteken zelf is ook nog erg pijnlijk
zal ik gewoon moeten doorbijten gewoon alles doen of terug naar chirug of juist mijn arm ontzien?
Is er geen controle afspraak meer gemaakt bij de chirurg?
in augustus ben ik 1 keer op controle geweest, dat was meteen de afsluiter
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Maak dan een nieuwe afspraak bij de chirurg en laat er nog eens naar kijken.
Ik heb deze operatie 19april gehadt vanaf 11mei veel pijn in de elleboog gekregen en veel pijn in de pols het bot richting de pink veel pijn aan en op de elleboog zit een doof plek volgens de chirug ligt het niet aan de geopereerde zenuwbaan wat kan dit zijn