Hallo, ik heb nu sinds een aantal weken een drukkende pijn in mijn voorhoofd, vooral wanneer ik net uit bed kom. dit gevoel blijft tussen een uur en een paar uur hangen.
ik zag het eerst niet als iets ergs want ik dacht dat het misschien door oververmoeidheid kon komen. toch nadat ik de laatste tijd lang genoeg heb geslapen bleef het gevoel terugkomen en werd het zelfs heftiger. ook hierom maakte ik me niet echt zorgen, maar vanochtend toen ik ook opstond met dit gevoel werd mijn gezichtsveld zwart en viel ik flauw. ook begon ik bewegingen te maken wat leek op stuiptrekkingen. ik weet dat flauwvallen voor kan komen bij mensen met een lage bloeddruk, mensen met diabetes, wellicht bij pubers na hun groeispurt of iets anders in die richting. maar ik kan me met geen van deze redenen identificeren, want ik ben een 17 jarige jongen die veel sport, gezond eet en zeker al een jaar niet gegroeid ben. ook is dit de eerste keer dat ik flauw ben gevallen.
zou dus de hoofdpijn een oorzaak kunnen zijn van het flauwvallen en is het handig om een huisarts raad te plegen of kunnen er nog andere redenen voor zijn en is de hoofdpijn toch alleen een teken van vermoeidheid?