Hallo!
Ik ben 28jaar en werk ongeveer al een 10 jaar in volcontinu systeem. Een drietal jaar geleden heb ik mij een huis gekocht en heb dit zelf vanop de blote baksteen terug gerenoveerd. Op een moment was ik echter constant moe en in februari 2009 ben ik opgenomen in spoed omdat mijn hart op hol sloeg. Ik heb meer dan 1,5 jaar een hartslag gehad van meer dan 100 in rust. Mijn hart was nagekeken en bleek perfect in orde. Waarschijnlijk door te hyperventileren of zo. Dit is nu al veel beter. Dus de hele situatie waar ik over spreek is van begin 2009 tot heden.
Na enkele testen bleek dat ik met Toxoplasmosebesmetting zat. Veel rusten was de boodschap.
Helaas was dit geen optie want er zaten op dat moment zelfs geen ramen in mijn huis.
Na een tijd had ik ineens last van enkele blackouts en paniekaanvallen.
Ze hebben mij dan naar de slaapkliniek gestuurd en naar een psycholoog.
Conclusie van de psycholoog: "Je denkt dat je superman bent, niemand kan ploegwerk en volcontinu werk volhouden aan dit tempo"
Dus ben ik aan een veel trager tempo beginnen leven en ben ook naar een kinesiste gegaan omdat bleek dat ik nogal veel hyperventileerde.
Nu alles al enkele maanden achter de rug is, blijf ik echter met 1 probleem nog steeds zitten.
Regelmatig schieten mijn hersenen zonder reden in stress en voel ik mij vreemd in eigen lichaam.. (nogal raar uitgelegd, maar ik kan het niet anders uitleggen), soms lijk ik "wakker" te worden in het midden van een gesprek en zie ik witte vlekken
Mijn hersenen waarschuwen mij dat er iets niet klopt (zonder reden) precies dat ik veel gevoeliger ben geworden voor stress of zo.
Iemand er ervaring mee en/of een oplossing?
Ik slaap nochtans goed, rook niet, geen (grote) zorgen, huis is afgewerkt,.. Ik heb vroeger in mijn jeugd redelijk zwaar gefeest en veel gedronken enz, maar dit is al vele jaren achter de rug, dus ik denk niet dat dit er veel mee te maken zal hebben.
Burn-out? Kennelijk heb je je lichaam te lang overbelast. Op deze site is veel informatie te vinden over burn-out. Herken je jezelf hier in?
Ik herken veel symptomen hiervan ja.
Ik leef nu sinds enkele maanden erg gezond, matig aan alcohol, 8 uur slaap per dag, 3 maaltijden enz enz.. Ik ben ook begonnen met omega3-supplementen te nemen. Ik veronderstel dat ik niet meer kan doen dan dat?
Ik vind dat je op deze manier erg goed bezig bent. Maar als je zolang roofbouw hebt gepleegd, moet het lichaam wel de tijd krijgen om te herstellen. Deze tijd kan langer duren dan je zou willen, maar als je zo doorgaat, komt vanzelf je energie weer terug. Goed bezig!