Het begon met steken en tintelingen door heel mijn lichaam. Ik begon af te vallen. Ik kreeg het mieren lopen effect in mijn hoofd (vaag gevoel). Daarna regelmatig diaree, hartkloppingen > 100 slagen p/minuut in ruststand. SLikproblemen soms en moet vaak rillen, zodra ik naar een andere ruimte loop (waarbij de temperatuur anders is). Elke ochtend stevig rillen en hartkloppingen, daarna verdwijnt het weer. Ook veel zweten. Dan weer trillen dan weer zweten...ik wordt er gek van. Wat zou ik kunnen hebben? Ik heb internet al afgestruind en kom schildklier tegen, vitamine B12 tekort...
Herkent iemand deze klachten?
Hi Mandy. Kun je uitleggen wat je bedoelt met "het mieren lopen effect in m'n hoofd (vaag gevoel)" ?
Het is mij niet duidelijk wat je dan voelt.
je kunt het beste maar even naar de huisarts gaan.
hij kan via bloedonderzoek inderdaad ook even naar de schildklierfunctie kijken, maar ook naar infecties, bloedarmoede enz.enz.
val je zomaar af of eet je minder? heb je last van stress?
groetjes, Brenda
Ik heb een tijdje geleden (paar weken geleden) last gehad van een soort gevoel onder mijn huid, alsog er mieren onder lopen, dat gevoel.
Toen ik op internet keek, zag ik dit gevoel ook voorkomen bij vitamine B12 tekort.
Dit is nu wel verdwenen maar soms voel ik steken of een soort van prikkelingen onder mijn huid (of in mijn bloed) ik weet niet wat het is.
Nee ik ben toen op een gegeven moment naar de dokter geweest, en toen drukte hij op mijn maag, daar deed het dan ook zeer, en dus ging hij ervanuit dat ik een maag/darmonsteking had door een bacterie. Toen kreeg ik doxycicline mee voor 1 week. En nu verdwijnen mijn klachten niet en ben ik nog afgevallen ook en zweten erbij.. erg vervelend. Ik weet dus niet wat het is..misschien toch nog maar eens naar de dokter voor een onderzoekje..