Ik ben al een jaar ziek en loop ziekenhuis in en uit. Het is begonnen met een hevige griep begin 2009 waar ik nooit meer van hersteld ben. Ik ben chronisch moe (uitgeput), gewrichtspijnen (de pijn is continu, heb sinds een paar weken daarvoor de diagnose reuma gekregen), hartritmestoornissen (beta blockers voor gekregen), mijn evenwicht is compleet weg. Ik val naar achteren en naar rechts. Ik zie dubbel als ik naar rechts kijk. Ik heb vaak bloedneus (ook alleen rechts). Ik heb bijna elke dag dunne ontlasting(diaree) en ben continu misselijk vooral als ik iets heb gegeten. Ben ook heel veel afgevallen en wordt steeds magerder. Ik kan niet meer goed lezen omdat ik alle woorden door elkaar haal (dyslexie). Heb in mei 2009 al een mri scan gehad. Die liet in eerste instantie een afwijking zien die niet duidelijk genoeg was. 2e mri scan was goed (waarvan men dus dacht dat de eerste een foutje was, alhoewel het wel mijn klachten had kunnen verklaren). ik krijg nu eind deze maand weer een duizeligheidsonderzoek maar ik begin echt gek te worden. Me lichaam takelt enorm af en ben nog hartstikke jong. Ik kan niks meer omdat ik zo uitgeput ben en als ik even loop blijf ik steeds naar rechts vallen. Ook achter de pc zitten gaat met moeite omdat ik dus dubbel zie en zo duizelig ben. Heeft iemand een idee wat het kan zijn, want ik ben ten einde raad en ik kan en wil niet accepteren dat dit altijd zo zal blijven!
wat vreselijk voor je, wens je heel veel sterkte.
heb je al eens iets gelezen over ME/CVS, dit kan ook een aantal van jouw klachten geven en komt ook vaak na een griep. lees er eens iets over en is een vereniging en ook lotgenoten contact.
blijf onder controle van reguliere artsen, maar ga daarbij ook eens iets anders proberen, mijn keuze zou in deze zijn: Arts in de Chinese geneeskunde, hij kan op basis van tong en pols een diagnose stellen en met accupuntuur en kruiden een verbetering aan de gang brengen.
als je aanvullend verzekerd bent krijg je dit vergoed, zorg anders dat je je alsnog aanvullend verzekerd, zeker met jouw klachten is dat geen luxe.
laat je nog iets horen?
groetjes, Brenda
Dat is zeer vervelend,
ik weet hoe het is als ze niks kunnen vinden
maar jij zeker wel ziek bent
ik vraag me wel eens af of alles te zien is
op zo,n mri scan want vaak zijn de symtomen duidelijk genoeg maar omdat de mri niet duidelijk is of niks te zien is. gaan ze er vanuit dat je niks hebt.
ik wil je even zeggen niet op geven hoor en
je zomaar na huis laten sturen en anders een second opinion vragen in eventueel ander ziekenhuis
hou ons op de hoogte
Groet,
Miranda