Al maanden heb ik tintelingen in de handen. De klachten nemen toe met van pijn 1 been naar tintelingen in beide benen. Vaak brandengevoel in schouders en armen en ogen die van het donker naar vel licht gaan een knipperend beeld geven. Bij het opstaan heb ik pijn in 1 heup. Soms spatische spietjes in mijn bil is ook sins een paar dagen.Ik word radeloos van alle klachten en ben meerdere malen bij de huisarts geweest. Zij heeft geen verklaring en ik heb aangegeven of het geen spierziekte of zenuwziekte kan zijn. De tintelingen in de hand zijn alleen als ik ga liggen en de benen zijn continu aanwezig. Ik ben 44 en kan nog 1 link leggen van mijn klachten en dat is de overgang want die zorgen ook voor tintelingen en pijn in gewichten. Nu heb ik 2 jaar geleden een langere periode slapeloze nachten gehad dus misschien is het hiermee begonnen? De huisarts wil mij nog niet doorsturen naar de neuroloog maar wordt dit niet eens tijd zicht mijn gevoel? Hopen dat jullie een aantal klachten herkennen en mij gerust kunnen stellen.
Ik zou vragen om bloed te prikken, tekorten aan bepaalde vitamines kunnen ook een oorzaak zijn.
En eens naar een fysiotherapeut gaan, die kan onderzoeken of de oorzaak in de spieren zelf ligt en als die een verwijzing naar een neuroloog verstandig vindt, dat naar je huisarts terugkoppelen.
Ik heb mijn bloed op alle punten laten controleren behalve de punten voorde overgang.
Ik ben onder behandeling geweest van de fysio en die heeft ook gekeken naar de punten waardoor de tintelingen kunnen ontstaan maar zonder resultaat dus weet nu niet welke stap ik nu kan ondernemen om boven water te krijgen wat er met me aan de hand is.
Een gedachte in een hele andere richting: stress en/of spanning en vaak daarbij onbewuste hyperventilatie kunnen ook voor dergelijke klachten zorgen
Doe eens onderstaande test