Hallo allemaal,
Ik ben Sabrina en kamp al jaren met voet, lies, heup, bekken en rugklachten.
In januari 2019 ben ik naar een orthopeed gegaan en hij constateerde;
lumbale aspecifieke rugklachten, SI surmenage rechts.
Vorig jaar januari kreeg ik de diagnose; lumbosacraal pseudoradiculair syndroom/tr iliotibialis S. Dit na aanleiding van een lichamelijk onderzoek. De orthopeed kon verder niets meer voor mij betekenen.
De pijn bleef, ondanks therapie. Ook in mijn lies werd de pijn erger, voor mij voelt het alsof er iets afgekneld word.
Dit jaar bij de fysio geweest en hij zei dat ik eens moest aandringen op een röntgenfoto van mijn rug. Zo gezegd, zo gedaan. Diagnose; scoliose. Gelukkig met een kleine bocht.
Al met al nog steeds pijn en vorige week aangedrongen bij de huisarts op een verwijzing naar de neuroloog voor een MRI.
Eind januari kan ik helaas pas terecht.
Sinds enige tijd heb ik ook aan één kant van mijn nek pijn. En word ik elke ochtend met een zeer vaste en pijnlijke onderrug wakker.
Sinds gisteren ging het slechter met mijn rug. Geleidelijk aan kwam de pijn gedurende de dag opzetten. Ik kon op een gegeven moment slecht lopen, zeer lastig van de bank afkomen maar ook weer zitten was heftig. Ik kreeg last van prikkelingen onder mijn hak, rug, buik en vingers. Soms "jeukte" de prikkeling. Weet er niet goed woorden aan te geven.
Daarnaast had ik rare stekende buikpijn. Deze pijn zat onderin maar meer aan de buitenzijde van mijn buik. Hoesten en persen was ook pijnlijk en niet te vergeten mijn lies, been en voet.😅
Herkent iemand zich in mijn klachten? En zou het mogelijk toch een hernia kunnen zijn?
Inmiddels heb ik veel meer tintelingen in mijn rechtervingers en zo nu en dan een verdoofd gevoel, net onder mijn rechterknie...
Je kunt beter je klachten met je huisarts bespreken of het ziekenhuis bellen en daar aan de secretaresse van de poli neurologie je veranderde klachten vertellen.
Dan kan er overlegd worden of het verstandig is of je afspraak naar voren wordt gehaald.
Wat je beschrijft, tintelingen in arm en vingers past niet bij een hernia is de onderrug, wel bij een nekhernia.