Sinds een tijdje heb ik soms snachts dat ik wakker word en een gek licht/zweverig gevoel in mn hoofd heb. T voelt dan alsof mn lichaam nog slaapt, heel zwaar en t voelt alsof ik elk moment kan wegvallen omdat ik zo licht en wazig ben in mn hoofd.
Ben al een paar keer huisarts geweest en die zegt: lage bloeddruk. Het gekke is alleen dat dit gevoel extra is als ik plat ligt, ook als ik draai op mn zij of op mn buik slaap voelt nog duizeliger/zweveriger. Ook is mn hartslag dan soms heel laag wat ik beangstigend vind. Soms helpt wat eten wel, of rech opzitten. Maar zodra ik lig begint het weer.
Iemand enig idee wat dit is? Ik ga binnenkort op vakantie en ben echt bang dat ik echt een keer wegval en het loodje leg, in een onbekend land vind ik dit nog enger..
Heeft de huisarts geen uitleg gegeven hoe je het beste om kunt gaan met lage bloeddruk?
Over het loodje leggen dat zal wel meevallen. Want anders zou de huisarts je zo ook niet weg sturen neem ik aan. En anders weer terug gaan en een verwijzing naar het ziekenhuis vragen. Want met de klachten die jjj beschrijft zou ik niet mee willen leven.
Ik ben ook bekend met een lage bloeddruk. Bij mij zakt hij s nachts vaak zo erg Dat ik last krijg van een soort stroomschokken door mijn hoofd waar ik dan wakker van wordt. Zodra ik da rechtop kom is het direct weg.
Bij mij zijn de klachten zeker voor de helft verminderd na het mijn matras bij het hoofdeinde een stuk te verhogen , zodat ik niet meer volledig plat op een kussen lig. Bang hoef je niet te zijn, ik heb er al meer dan 20 jaar last van en leef nog steeds ๐
Wellicht helpt het jou ook.
En de huisarts heeft een 24u meting bij je gedaan m.b.t. lage bloeddruk? Dat is namelijk een betrouwbaar diagnose middel, voor een bloeddruk probleem wel/niet. Iemand kan niet zo maar zeggen "lage bloeddruk" na 1 meting o.i.d.. In het geval van een lage bloeddruk hoef je je niet heel druk te maken, dit is eerder positief dan negatief en er zijn genoeg aanpassingen om hier zo min mogelijk last van te krijgen.