Hallo,
Ik ben een jongen van 19 jaar en heb last van depressies en angstoornissen,en sociale fobie. Hiervoor loop ik bij een psycholoog waarmee ik bezig ben met cognitieve gedragstherapie om de sociale fobie te verminderen(geen heftige sociale fobie,alleen in bepaalde situaties -zoals een feestje bijv.).
Voordat ik uiteindelijk alles heb verteld waar ik mee zat heb ik daarvoor 9 maanden Sertraline/Zoloft geslikt. Ik ben daar nu +-4 maanden mee gestopt. Maar ik zit met een probleem.
Compleet bijna iedere dag word ik rond etenstijds(17 a 18 uur) duizelig/misselijk. Het voelt raar aan. Het lijkt alsof mijn hersenen nog steeds snakken naar die Sertraline die ik destijds iedere dag rond etenstijd innam. Zo voelt het aan tenminste.
Wanneer ik even naar buiten ga,mijn gedachten ergens anders op zet gaat het vanzelf weer over. Misschien iets van migraine? Ik weet het niet.
Ook heb ik sinds ik gestopt ermee ben dat ik moeilijk uit bed kom, slaap dan om 2 uur snachts in bijv. en word dan om 13 uur wakker,en blijf dan maar slapen tot 2 uur bijv.
Ook heb ik last van afwezigheid. Is iemand iets aan het vertellen tegen mij,ben ik er gewoon niet bij met mijn gedachten. Dan ben aan iets anders aan het denken bijv.
Een heleboel vragen,maar ik maak me toch zorgen. Het zal toch niet zo zijn dat ik voor altijd last blijf houden van die anti-depressiva? (als het dat is)
Je legt zelf al een duidelijke relatie met de medicatie die je hebt gebruikt. Dat klinkt geruststellend want het is bekend dat het stoppen met antidepressiva vaak effecten heeft die als vreemd worden ervaren, en het zou dus heel erg goed kunnen dat je klachten direct in relatie staan met het stoppen van je medicatie.
Dat is op zich al een hele goede stap voorwaarts als je al langer en intensief inversteert in je klachten die je had.
Laat je dus niet ontmoedigen door dat vreemde gevoel, en voor je informatie, klachten die onstaan als gevolg van ontwenning van medicatie zullen in de loop van de tijd afnemen en verdwijnen.
Voor nu is het even rot en misschien even wennen, maar de tijd zal het je leren.
Hoi Figura,bedankt voor je antwoord.
Maar ik ben inmiddels dus al 4+ maanden van de AD af. Bij mij duurde de bijwerkingen iets van 3 a 4 weken,en toen was het over. Maar na een tijdje kreeg ik bovenstaande klachten. (Na of tijdens eten misselijk,duizelig,hoofdpijn)
Ik kan nu zelfs niet eens meer 1 uurtje achter de pc zitten zonder dat ik dan hoofdpijn,duizeligheid krijg. Ik zie ook dan zo'n rare zwarte vlek in mijn ogen,iets wat ik vaker heb gehad,maar dat overging wanneer ik dan iets had gegeten.