Hallo allemaal.
Ik weet ten eerste niet of deze vraag in de goede onderwerp hoort. Gisteren werd ik ineens overvallen door een soort van draaiduizeligheid. Ik zat tv te kijken (best een lange tijd, ook een grote tv) en door de teveel flitsen en licht kreeg ik ineens een vage hoofdpijn. Ik zette 'm uiteindelijk uit en ben gewoon normaal opgestaan. Dus niet te snel of te langzaam. Ineens werd alles nogal vaag, ik werd duizelig en alles leek erg onrealistisch. Alsof ik buiten mijn lichaam stond. Ik kan de juiste woorden niet vinden. Maar doordat ik dit had werd ik erg bang en kreeg ik hartkloppingen. Toen ik ging liggen op mijn linkerzij leek het een beetje mee te vallen maar helemaal weg ging het niet. Ik had nog steeds erg veel angst dat er iets engs te gebeuren stond.. mijn bloeddruk was ook onwijs hoog maar dat was volgens de ha normaal op zo'n moment
Vandaag ben ik uit voorzorg naar de huisarts geweest, mijn bloeddruk en hartslag waren goed. Volgens de arts kon het komen doordat ik te lang zat waardoor er een lage bloeddruk is ontstaan en bij het opstaan ineens een hoge piek en daardoor duizelig werd. Dit is me overgings al een keer eerder overkomen maar het hieldt niet zo aan als deze keer. En toen had ik toevallig ook mijn telefoon in mijn handen dus weer die prikkels van licht.
Opzich ben ik gerustgesteld door de huisarts maar doordat het zo eng was heb ik een angst gecreëerd dat ik het weer ga krijgen.. wat kan ik doen?
Eigenlijk niks. Het kan wel eens gebeuren zoals je huisarts al aangaf
Hi ik ben bij de huisarts geweest een dag daarna mijn pulse en bloeddruk waren goed. Maar nu heb ik ook zon bloeddrukmeter thuis en hij blijft sindsdien een hoge bloeddruk aangeven ondanks dat ik 'm herhaaldelijk doe en van de laagste uitga 🙁
Hoe vaak meet je de bloeddruk dan?
Telkens als je gaat meten ben je al gestrest omdat je bang bent dat je bloeddruk weer te hoog zal zijn. En veroorzaak je dan dus zelf een hoge bloeddruk