Hi iedereen,
Ik heb een tijdje geleden het volgende geplaatst: https://www.dokter.nl/forum/hersenen-en-zenuwen/2111431-angst-voor-hersentumor-5/?_gl=1*15rx3cq*_up*MQ..*_ga*MTI3NTg3OTUwOS4xNzA5MTMwNzg0*_ga_LV1YLS3BJW*MTcwOTEzMDc4My4xLjEuMTcwOTEzMDk5My4wLjAuMA..
Ik heb inmiddels een een verwijzing gekregen voor de neuroloog. Kan echter pas in mei/juni terecht. Ik heb al jaren van die floaters voor mijn ogen en dacht dat deze kwamen doordat ik een bril heb en veraf niet goed kan zien. Ik heb nu echter de angst dat dit ook door een hersentumor komt die langzaam door al die jaren heen groeit. Ik maak me ook ontzettend veel zorgen over mijn darmklachten die ik al dagelijks 5 jaar heb. Ik ben daar al voor naar de huisarts geweest, maar die heeft vaker aangegeven dat darmkanker op mijn leeftijd niet gebruikelijk is. Dat weet ik ook maar ik heb dagelijks al 5 jaar lang last van zachte ontlasting, soms wat bloed aan mijn toiletpapier, ik heb 1 keer vorig jaar veel bloed op toiletpapier gezien maar dat was de enige keer. De andere keren zijn het kleine beetjes. Ik heb ook vaker gedacht in het verleden dat ik bloed in mijn ontlasting zag, maar de huisarts gaf toen aan dat dit eerder leek op onverteerd voedsel. Ze zei ook dat ik niet zo obsessief moest zijn over mijn ontlasting en ik kijk er al anderhalf jaar niet naar. Ik kijk nooit naar mijn ontlasting omdat ik bang ben dat ik iets zie waar ik weer bang van word. Ik heb echter nog altijd alle klachten inclusief echt veel winden laten, een zeurend gevoel onder mijn linkerrib in dat deel van mijn buik en dat blijft vaak echt lang. Dit gevoel straalt ook vaak uit naar mijn linker bilspier, heup en rug. Ik ben bang dat ik iets heb genegeerd voor jaren en dat het al die tijd kanker is.
Ik heb ook een bultje onder mijn linker teelbal waar ik volgende week een echo voor krijg. Ik heb online gezien dat het wel eens voorkomt dat darmkanker uitzaait naar de teelbal en als ik alles afgelopen jaren link dan ben ik ontzettend bang. Ik heb in verhoogde leverenzymengehad die in 2023 wel weer omlaag gingen. Ook mijn kreatinine was licht verhoogd toen en ik ben bang voor het volgende:
-Hersentumor (druk in hoofd is sinds ruim een week ook regelmatig aanwezig aan linkerkant hoofd)
- Darmkanker die ik veels te lang heb genegeerd (misschien waren het goedaardige poliepen een aantal jaar geleden en nu is het kanker)
- Sinds twee jaar uitzaaiingen in de lever (waardoor die enzymen hoger waren dan normaal)
- Iets van een uitzaaiing in mijn nier (waardoor creatinine licht verhoogd was en ik nu ook last heb van dat zeurende gevoel)
Ik ben bang dat ik gewoon overal kanker en uitzaaiingen heb. Dit lijkt voor jullie misschien ontzettend ver gezocht, maar wat kan deze symptomen anders verklaren? Ik heb al deze dingen niet af en toe, ik heb het meeste gewoon letterlijk altijd. Mijn huisarts stuurt me telkens weg vanwege mijn leeftijd maar wat als ik ontzettend ziek ben? Ik heb geen gewichtsverlies of vermoeidheid oid. en voel me voor de rest wel oke, maar het kan dant toch zijn dat je gewoon erg ziek bent. Ik mag binnenkort weer naar de therapeut maar ik ben zo ontzettend bang..
Ik heb al jaren last van OCD en depersonalisatie, maar zelfs dat koppel ik nu met een ontwikkeling in hersentumor sinds ik klein ben. Ik voel me constant gedissocieerd, ik voel alsof ik mezelf niet ben, ik herken mezelf niet in de spiegel (ik weet wel natuurlijk wie ik ben, mijn naam etc. maar meer qua gevoel), iedereen om mij heen lijken vreemden (ookal herken ik iedereen wel), ik heb vaak het gevoel dat ik onzin uitkraam en mijn woorden niet kan vinden terwijl niemand iets opvalt (van de dissociatie overigens ook niet), moet moeite doen om mensen te volgen als ze praten (ook dat merkt niemand) en ik focus op van alles. Ik ben ontzettend alert op ALLES momenteel en ik weet niet meer wat ik moet geloven. Kan het nou zijn dat ik echt ernstig ziek ben en mijn lichaam nooit echt hele heftige signalen heeft gegeven? Ik zoek hoop.
PS: heb ook gewoon veel last van mijn darmen in het algemeen
PS: het bultje onder mijn teelbal zit niet vast aan de bal zelf, maar lijkt aan de bijbal vast te zitten en is niet keihard
Ik denk dat je voor je angsten beter naar een psycholoog kunt gaan ipv naar allerhand ernstige aandoeningen op zoek te gaan