Hoi!
Ik heb 5 weken geleden in griep/virus gehad met daarna een longontsteking. Deze is met antibiotica helemaal verholpen gelukkig.
Het vreemde is alleen dat ik toen ook een soort dood gevoel kreeg in mijn rechterhand en voet. Soms ook prikkelingen. Het is een beetje de hele dag aanwezig en ik heb nergens last van als ik slaap. Het is een behoorlijk irritant gevoel en ik vraag mij af waardoor dit kan komen?
Ben een gezonde man (zover ik weet) van 38 jaar.
Zou je daar niet beter mee naar een arts kunnen gaan voor onderzoek?
Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen. Bespreek dat het beste met je huisarts
Hoi! Ik ben vorige week maandag naar de huisarts geweest. Die heeft wat kracht testjes gedaan en gevraagd naar uitvalsverschijnselen (beiden geen last van). Ik had aangegeven dat mijn klachten toevallig net 2 dagen weg waren waardoor hij verder ook niet veel kon betekenen.
Helaas begon het een week later weer terug te komen. Nu voel ik ook soms tintelingen links in mijn tong en gezicht. In mijn voet en hand is weer dat dove gevoel aan de rechterkant met tintelingen. Ik maakte een typfout in de openingspost waar staat "dood", dit moest "doof" zijn.
Het is er de hele dag door zo'n beetje.
Wat kan dit zijn? Toch maar weer terug naar de huisarts?
Wat ik ook apart vind, en dit is ook wat ik voelde toen het begon, is een stekende pijn in de kuit. Niet heftig ofzo, maar wel duidelijk aanwezig. Dit heb ik de laatste tijd (sinds het begin van de klachten) vaker gehad.
Verder voel ik soms ook de tintelingen een beetje vanuit het midden van mijn rug komen. Tussen mijn schouderbladen en vanaf daar loopt het dan een beetje over mijn rechter schouderblad heen.
Ga er dan mee terug naar de huisarts
Dank voor je reactie! Ik heb gebeld en een afspraak bij de neuroloog over 3 weken. Ondertussen heb ik het dove gevoel ook vaak in mijn linkerhand, precies op dezelfde manier als in de rechterhand. Ik weet niet of ik dit positief of negatief moet opvatten als het gaat om of er iets in mijn hoofd kan zitten? Dit is de grootste angst namelijk.
Even een terugkoppeling. De huisarts heeft mij doorgestuurd naar de neuroloog (afgelopen vrijdag). De neuroloog heeft mijn klachten en ziekenhuisbezoeken van de afgelopen 15 jaar er bij gepakt en helaas daaruit het vermoeden gekregen dat het MS kan zijn.
Vandaag ga ik volledig door de MRI en volgende week woensdag volgt de afspraak met de uitslag.
Een beetje onwerkelijk en beangstigend allemaal.
Ik heb zelf al vaker gedacht dat mijn klachten hieraan konden liggen maar steeds weer van mij af kunnen zetten. Nu begon deze neuroloog er zelf over en ze liet duidelijk merken dat ik er rekening mee moest houden.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
De uitslag was een compleet normale MRI, wat een geruststelling...
De neuroloog dacht aan MS omdat ik 7 jaar geleden moeite kreeg met lopen. Mijn benen liepen helemaal vast na een stukje en dan moest ik stoppen, dit heeft maanden geduurd zonder een gevonden oorzaak (mri onderrug gehad destijds). 2 jaar geleden een aantal maanden blaasklachten gehad zonder gevonden oorzaak (pijn, moeilijk plassen, kleine beetjes plassen). En dan nu deze klachten van een doof gevoel in rechterhand en rechter voet. Verder heb ik vaker in mijn leven vage klachten van tintelingen gehad in de rechterkant (dus been en hand, vaak tegelijk).
Volgende week gesprek of het allemaal nog steeds verband kan houden en een ziekte kan zijn of wat anders.