Hallo,
Ik heb toen ik begin de 20 was (weet het niet exact meer) een ongeval gehad waar ik een hersenschudding van heb gekregen. Ik ben nu 30 en vaak vragen mensen op het werk wat ik het voorbije weekend zoal gedaan heb. Ik kan dan meestal maar van 1 dag iets herinneren en de andere dag weet ik het niet meer. Ik krijg dan vaak als antwoord 'dat het niet normaal is' dat ik me dat niet meer herinner. Daarom kom ik hier even raad vragen. Mijn leven is veel rustiger geworden sinds ik alleen gaan wonen ben, vroeger kon ik het slechte geheugen nog wel eens op de stress steken. Het valt mij alleen op dat het precies 'erger' word? Of ik het gewoon omdat ik er nu op let...? Zo moet ik soms als ik naar het werk rijd mezelf herinneren aan welke weg in juist moet nemen. Of ben ik enthousiast om iets te doen en weet ik 5seconden later al niet meer wat ik nu net ging doen. Ook als mensen mij dingen vertellen lijkt het alsof mijn hersenen dit niet opslaan, ik moet tegenwoordig alles in mijn agenda zetten anders vergeet ik het. Had zo ook een keer eten gemaakt voor 2 dagen en klaar gezet in de microgolfoven, maar toen ik de volgende dag moest eten had ik iets anders gemaakt.
Zijn dit gevolgen van een hersenschudding die ik jaren geleden gehad heb? Ik weet wel helemaal niks meer van 'de moment' enkel er voor en toen ik erna in de ziekenwagen zat.
Dus voor ik mij belachelijk maak om effectief naar de dokter te gaan.. is dit een gevolg van een hersenschudding, stel ik mij aan of kan ik beter toch even afspraak maken bij de neuroloog..?
Alvast bedankt ๐