Hi allemaal,
Alvast excuses voor het lange bericht maar ik weet echt niet meer wat ik hiermee aan moet en ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er aan de hand is oid..
Het volgende doet zich voor; ik heb al lange tijd last van duizeligheid/zweverig gevoel in het hoofd/watten in het hoofd, ook wel te beschrijven als een soort dissociatie van mezelf oid.
Dit begon allemaal toen ik een kaar of 11/12 was en werd erger toen ik een eetstoornis ontwikkelde waardoor ik ook regelmatig flauwviel.
Nu ben ik ongeveer 8 a 10 jaar ‘ziek’ geweest van deze eetstoornis, genezen, en dus ondertussen al ongeveer 5 jaar gezond wat dat betreft. Echter, de duizeligheid bleef aanhouden.
Omdat er meerdere klachten waren (angst/paniekklachten zónder hyperventilatie maar dus wel de duizeligheid. Ik had zelf het idee dat de paniekaanvallen een gevolg waren van de duizeligheid. Artsen dachten natuurlijk dat het andersom was want ja, das lekker makkelijk) heb ik me laten onderzoeken bij verschillende psychologen. Na het afnemen van een EEG scan kwam de uitslag: mijn achterste hersendeel zou overactief zijn (het visuele centrum van de hersenen, waar de prikkels binnenkomen) én een vermoeden van ADD.
Ik heb lange tijd aan de GABA supplementen gezeten want dit zou het moeten verbeteren maar ik merkte amper verschil.
Nu zit ik de laatste tijd prima in mijn vel en gaat alles goed, maar ik word nog steeds bijna dagelijks geconfronteerd met die duizeligheid, en dan vooral draaiduizel aanvallen. De neuroloog heeft niets bij mij kunnen vinden behalve een “redelijk lage bloeddruk, maar wel binnen de veilige cijfers”. Hier kon blijkbaar ook niets aan gedaan worden, dus pech.
Ik ben een beetje ten einde raad want het belemmerd mij behoorlijk in mijn leven (vooral omdat ik ook nog eens als docent regelmatig voor de klas sta, niet ideaal als je continu het geval hebt dat je om gaat vallen of je bewustzijn bijna lijkt te verliezen). Daarnaast heb ik het gevoel dat ik niet serieus genomen word bij de artsen en word ik continu van het kastje naar de muur gestuurd.
Mijn vraag: heeft iemand enig idee wat het kan zijn, enige ervaring hiermee, of zit er iemand met hetzelfde probleem? Valt het op welke manier dan ook te verhelpen? Alle ideeën en tips zijn welkom..
(oh ja, ik eet en drink gezond en goed, gebruik weinig alcohol, rook niet, en fitness/beweeg en slaap voldoende)
Alvast bedankt!