Margo, hopelijk lees je dit maar je raadt het Erasmus mc aan omdat je daar een behandeling volgt voor PPPD. Wat voor behandeling is dit?
Daarnaast raadt bijna iedere site SSRI aan als niets helpt, maar het lijkt allemaal gekopieerd te zijn van elkaar. Ik mis positieve ervaringsverhalen van dit heftige middel. Iemand hier bij wie het positief heeft gewerkt?
Ik ben 2,5 jaar geleden gediagnosticeerd met PPPD bij het duizeligheidscentrum in Apeldoorn. Ik heb alles geprobeerd, van vestibulaire fysiotherapie tot de Duitse variant, FNS therapie, tientallen alternatieve geneeswijzen, psychotherapie, traumatherapie, TMS therapie, mind-body benadering, doorgaan met leven (behalve dat ik ziek thuis zit aangezien ik niet kan werken doordat ik soms weken op bed lig te deinen en te draaien) en alles heeft een beetje effect, maar niks lijkt structureel en volledig te werken.
De mind-body benadering is nog een tip, net als het gratis traject van Emotie als medicijn. De klachten zijn periodes minder en dan maak ik vol goede moed nieuwe plannen om te werken, iets te ondernemen en leuke dingen te doen om vervolgens weer terug gegooid te worden naar periodes met dat deinende gevoel, pijn achter de ogen en een ontzettend hersenmistig hoofd en somberheid en uitzichtloosheid tot gevolg.
Ik ben 28.
Ik heb al honderden keren gehoord dat ik het ‘moet accepteren’ en mee ‘moet leren leven’ maar iets in mij wilt niet. Iets in mij wilt niet geloven dat ‘dit het is’.