Hoi Suzan! Ik ben net bij de fysio geweest. Ik had wel wat nekspieren vastzitten, maar niet heel erg. Ze kon de druk op mijn oor en de hele dag het gevoel van elektriciteit niet verklaren. Ik heb er net hard om gehuild, ik had gehoopt dat het aan mn nek zou liggen. Ik zag net dat ene Ria ook een topic geopend heeft, haar klachten herken ik zo! Het gevoel van beestjes in het gezicht, er valt veel op zn plek. Ik ben bang, erg bang! Ik wilde dat ik jouw klachten die je toen in je gezicht ook kon voelen, alleen al om te vergelijken.. Ik had nooit gedacht ooit nog eens zo bang te zijn!
Hey,
Voor je nou helemaal in de stress schiet, wacht eerst even af of de behandeling ook wat oplevert. Heeft ze ook naar je ademhaling gekeken? Of je misschien onbewust hyperventileert?
En laat je niet gek maken door teveel te gaan vergelijken met mensen die ook erg bang zijn,maar eigenlijk niet weten waar hun klachten vandaan komen! Als zij nou de bevestiging had dat haar klachten door een tumor veroorzaakt werden, dan had je met dezelfde klachten reden om je echt zorgen te maken.
Wacht even af wat er na de behandeling of een aantal behandelingen van de fysio gebeurt, doet het echt niks,dan kun je altijd nog aan je huisarts vragen of er meer onderzoek nodig is.
In elk geval proberen niet te stressen, want daar reageert je lichaam ook op!
@Suzan, bedankt voor je antwoord! Had jij toen ook dat gevoel in je hele gezicht, 24/7? Op allerlei plekken dat rare gevoel van doofheid en elektriciteit? Of had je dat in vlagen? Zelfs het knipperen van mn ogen doet nog pijn..
Beide kwam bij mij voor. De ene dag had ik het constant, de andere bij vlagen.
Het gevoel dat je gezicht heel strak staat en electrische trillinkjes over de huid. Klint misschien stom, ik had soms het gevoel dat ik spleet ogen kreeg door dat trekkende gevoel.
Hyperventilatie, al dan niet bewust, kan echt rare dingen met je lijf doen. Heb je de lijst in het topic van Ria gelezen? Misschien herken je daar nog wel meer dingen in.
Wel wat inderdaad, alleen de druk in het oor niet. Had jij dat ook? Ontzettend druk in je oor?
@Elleke
Hoi Elleke,
Ik ervaar ook de klachten die jij beschrijft, sommige al 3 jaar nu. Het enige verschil is dat ik weet waar de klachten vandaan komen en het erg moeilijk is voor mensen om het te accepteren(zelfs als ze er vrijwel niet omheen kunnen). Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, de klachten die jij ervaart kunnen mogelijk komen doordat jij gevoelig bent geworden voor de electromagnetische velden van apparaten(zoals smartphone, laptop, tablet, slimme meter, smartwatch, of andere "slimme" apparaten die middels een draadloos communicatieveld zijn verbonden). Als je erover gaat nadenken zou je misschien kunnen zeggen dat het mogelijk is, zoals dat bepaalde apparaten laptop/tablet soms dagen- of zelfs wekenlang verbonden blijven en dit veld, van buren of bij jouw zelf thuis storend is voor jouw lichaam en je klachten gaat ervaren. Wat bij mij nu al 3 jaar het geval is. Vooral dat rare trekkende, verdoofde gevoel in mijn gezicht, met name aan de linkerkant. Het is de laatste jaren echt niet normaal verergerd met hoe sterk de velden zijn geworden en door nieuwe technologie gaat het allemaal wat dieper en wat verder dan voorgaande jaren.
Klachten zoals spierspanningen, spasmen, tintelingen, steken, een fysiek voelbaar veld voelen rondom de benen, druk in hoofd of pijn, oogkassen die beurs aanvoelen, hoge tonen horen; piep, fluit, electrische sis, krekels, brom, etc. Lichamelijke zwakte, vergeetachtigheid, trillingen voelen, gevoel hebben van niet goed kunnen ademen, niet meer diep in kunnen ademen alsof het ergens stopt, verdoofde plekken op de schedel(heb ik sinds een paar maanden nu, weer wat nieuws erbij), en nog meer. Wat vaak het geval is dat de klachten van het ene moment op het andere kunnen verschillen. Zo kun je urenlang hoofdpijn hebben en dan het volgende moment is het ineens weg. Alsof er letterlijk een knop is ingedrukt die het wegneemt. Het lichaam geeft ook aan dat het aangevallen wordt in een omgeving met sterke velden. Daarom zijn de klachten ook vaak gerelateerd aan stress en spanning, omdat het lichaam daar simpelweg niet in kan zijn zonder dat het in overlevingsmodus gaat. Maar het is je eigen huis, dus men gaat vaak uit van een andere oorzaak. Je kunt het niet zien of ruiken, en de meeste horen het ook niet, dus het wordt al gauw op andere oorzaken gegooid.
Toch zijn er steeds meer mensen die er uiteindelijk achter komen, soms na een lange zoektocht. Daarom is het nuttig om zelf eerst het een en ander uit te zetten in je eigen huis. Mocht dat helpen dan weet je dat je mogelijk klachten kan ondervinden als jij daar aan wordt blootgesteld. Apparaten zoals Laptop, Tablet, Pc verliezen de verbinding zodra je de Wifi-router uitzet. Mogelijk als je deze al uitzet ga je een lichte euforie ervaren omdat dat spanningsveld mogelijk al maanden, al dan niet jaren in huis aanwezig is. Verder natuurlijk de Smartphone, die is ook altijd verbonden, ook die van famimlieleden, en die kun je even uit zetten en misschien dat je daar ook baat bij hebt. Verder zijn de T.V. kastjes ook verbonden of zenden een "baken-signaal" uit, zelfs op standby. Dus haal daar de stekker van uit het stopcontact.
Mocht je een duidelijke verandering voelen van voor en na dit gedaan te hebben en je durft te zeggen dat dit mogelijk van invloed kan zijn op je, dan kun je een kijkje nemen op Sosstraling.nl , StichtingEHS.nl of ook je aanmelden bij de facebookgroep Straling en zo.. Daar wordt heel veel informatie gedeeld, waar je zeker baat van zult hebben.
Heel verhaal weer, maar het is niet anders. Het is erg veel en moeilijk om in 4 zinnen uit te leggen. Het is aan jou om er iets mee te doen of niet, en mocht het wel zo zijn dan wil ik je zeggen dat je zeker niet de enige bent. Helaas.
Ik kom hier niet zo heel vaak maar soms zie ik een bericht van iemand die wanhopig is en ik veel overeenkomsten lees met hoe mijn leven er uit ziet en wat ik ervaar van dag tot dag.
Hoi Danny, bedankt dat je de moeite nam om dit antwoord te schrijven.
Op dit moment is het uitgebreid naar mijn hele gezicht. 'Slapende', dove plekken overal in mijn gezicht, maar ook erge jeuk. Ben erg bang, want het wordt er niet beter op en zit nu over mijn hele gezicht. Die jeuk, herken jij dat ook?
Bij mij verschilt het soms, maar het voelt alsof de huid uit elkaar wordt getrokken terwijl er onderhuids iets strak wordt getrokken, soms voelt het alsof het "werkt" beetje als je verbrand bent en je huid dan strak en naar aanvoelt. Die verdoofde plekken herken ik ook, op het hoofd, aan de zijkant van het hoofd of de linkerkant van mijn gezicht. Ik weet dat dit voor mij met de blootstelling te maken heeft aan deze velden. Wanneer deze worden uitgezet verminderd/verdwijnt de sensatie dan. Maar het vervelende is dat sommige apparaten vrijwel nooit uitgezet worden en die nare dingen dan 24 uur per dag voelbaar aanwezig zijn.
Het enige wat je kunt doen is proberen. Zet de dingen eens uit. Helpt dat, dan weet je in welke richting je kunt gaan zoeken.
Maar ik wil niet beweren dat al je klachten hierdoor komen. Een gezonde levensstijl is heel belangrijk. Suikers, caffeine, junkfood, etc kunnen ook klachten geven. Gevarieerd biologisch eten is dan ook belangrijk voor een betere gezondheid. Vitamine D3, B12, Magnesium, mensen hebben vaak tekorten en ervaren daar ook weer klachten door. Ik weet dat je radeloos bent, maar je moet toch wat dingen gaan proberen en kijken of iets helpt.
Hoop dat je je wat beter gaat voelen in ieder geval
Danny
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hey Elleke,
Hoe gaat het nu met je? Weet je inmiddels wat het is? Ik heb nu al meer dan een maand last van elektrische schokken aan de linkerkant van mijn hoofd, met name achter m’n oor en slaap. Dan kan soms doortrekken tot aan mijn haargrens en wang. Ik heb ook last van oorsuizen en soms kan ik me zo onstabiel voelen. Ik ben momenteel in afwachting van een MRI. In de tussentijd probeer ik rustig af te wachten, maar het zit een beetje in het aard van het beestje om te begrijpen wat er achter de klachten zit. Het is al meer dan een jaar geleden dat je hier iets geplaatst hebt, maar in ben benieuwd hoe het nu met je gaat.
Hi,
Elleke en Mel, hebben jullie al antwoorden op jullie problemen?
mvg
Hoe is het nu verder met je? Hier ook soortgelijke klachten, oorsuizingen en een soort trekkend gevoel ter hoogte van mijn slapen.
Ben je al bij een oogarts geweest voor die lichtflitsen?
Mijn oogarts wijst er steeds op, als je lichtflitsen ziet, bel je me meteen.