Ben nu 5 dagen gestopt met tramadol retard 100, nam er 2 per dag door hernia die mijn been blokkeerde, daarvoor heb ik een spuit gehad onder narcose en met de nodige kine is dit allemaal beter geworden dus had ik begin vorige week het idee dat ik minder pijn had en besloot ik om ipv smorgens en savonds een pil te nemen enkel nog savonds dat ik zeker goed sliep.
Ik voelde me al onrustiger worden die week , denk dat ik vanaf de maandag enkel nog savonds nam). Door serieuze dip vergat ik dan donderdagavond een te nemen, en heb ik die v rijdagmorgen genomen en dat was mijn laatste,
Heb mezelf bijn niet in de hand, ben verschrikkelijk onrustig, huilbuien, spanningspîjn, slapen lukt voorlopig nog redelijk maar heb het idee , we zijn nu ondertussen 6 dagen verder en voor mijn gevoel wordt het onrustige nog erger, ik kalmeer wel iedere keer savonds.
zijn er misschien nuttige tips ofzo die het wat draaglijker kunnen maken of hoelang duurt het nog, voor die rotte effecten weg zijn .
Ik drink ook niks van alcohol ofzo.
Hoe lang heb je Tramadol genomen
Tramadol retard heb ik nooit gehad, maar het wil zeggen dat je een spiegel hebt opgebouwd en daar in korte tijd mee bent gestopt. Ipv dat het steeds kortere tijd werkt.
Tramadol werkt op meerdere gebieden in de hersenen en ook op stofjes die in antidepressiva zitten. In je hoofd is nu van alles aan de gang om je evenwicht te herstellen. Heel vervelend, maar je bent nu al heel ver.
Als het echt niet te doen is, vraag dan de huisarts om een paar tramadol bruistabletten van 50 mg. Die kun je breken in 12.5 mg en dan zou je het ontwennen wat kunnen verzachten.
Aan de andere kant, als je dit ziet als een forse griep ofzoiets waarin je je even goed rust geeft en goed eet: in 2 weken ben je er ongeveer doorheen en elke dag wordt het ietsje beter.
Ik ben ooit ineens gestopt met 400mg, had toen 2 weken heftige griep. Daarna voelde ik me beter dan ooit..
Maar het metabolisme voor zulke medicatie verschilt per persoon, dus als dit iets te heftig is, vraag die bruistabletten.
Sterkte!
Ik heb ze ongeveer 7 weken genomen, ben al blij dat ik niet naar de dokter geluisterd heb die zei dat ik er 4 mocht nemen per dag. 2 was niet zonder pijn maar goed te doen.
Moet mezelf dwingen om goed te eten, smorgens bij ontbijt staat mijn maag in brand maar tegen de middag, ook gedwongen aanvaard mijn lichaam het wel en krijg ik een beetje energie, ik merk wel dat ik nu iedere nacht wat slechter slaap .
Vandaag ben ik nog voor de middag wat rustiger geworden maar was weer heel heftige morgen .
Ik zal me trachten te richten op die 2 weken, Alavst bedankt voor de reactie
zou wel liever niets bijnemen, durf zelf geen koffie drinken voorlopig, omdat ik daar soms ook wat opgewonden van raak en ik nu wss extra gevoelig ben.
Nogmaals bedankt voor de antwoorden.
Ik hoop dat je je snel beter voelt. Goed dat je qua dosering voorzichtig was, ik vind dat er best makkelijk wordt voorgeschreven.. Ik kreeg toen maandenlang 8 x 50 mg per dag. Ben zelf gestopt, net als jij.
Bij maagpijn/buikpijn: denk ook eens aan iets warms erop leggen, een kruik of je kopje.. thee 😉 Hielp me wel.
Succes!
Medicijnen veranderen een en ander in je lichaam. Bij dergelijke middelen zou ik niet precies weten hoe. Remt onder andere wel heropname serotonine en noradrenaline. Doordat heropname serotonine wordt verminderd, wordt ook aanmaak van melatonine verminderd. Denk dat orthomoleculair therapeut o.i.d. wat kan helpen je lichaam weer wat bij te sturen. Een middel om te ontgiften en receptoren te resetten is Kambo. CBD-olie zou kunnen helpen te ontspannen. Bepaalde voedingssupplementen als magnesium en vitamine B kunnen helpen je zenuwstelsel te versterken.
Weet niet of je verder therapie hebt voor je rug. Met osteopathie, acupunctuur etc. Niet altijd is alles te herstellen, natuurlijk.
Begin nu rustiger te worden, slaap wel elke nacht slechter nu.
Mijn vitamine D en B waarden waren laag en neem daar ook al suplementen voor .
Therapie heb ik sowieso zoveel ik wil, gelukkig.
Hoop dat het snel helemaal voorbij is, maar denk dat ik er bijna ben.
Om heel eerlijk te zijn , ik heb voorschriften voor die tramadol zoveel ik wil, wist ik veel dat dit zo zou zijn, is de eerste keer dat ik ze zo genomen heb, anders nam ik er misschien 5 per jaar .
Nu hoef ik ze nooit meer, wordt idd wel heel makkelijk voorgeschreven.
Hallo
Even een vraag over de geestekijke problemen .bij hey stoppen van tramadol
Ik slikte antidepressiva en door gebruik van tramadol zon 250 mg per dag werd de werking nihil
Dus moest gaan afbouwen
Ben nu sinds maandag ochtend gestopt met de Tramadol dus 56 uur nu maar psychisch is het haast niet vol te houden
Weet iemand hoe lang dat kan duren
Dank je wel
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
In hoeveel tijd is de tramadol afgebouwd?
Tramadol werkt op dezelfde stoffen als antidepressiva. Daarom kun je een teveel aan serotonine krijgen als je beiden neemt. En de mogelijkheid bestaat dat de tramadol juist de opname van antidepressiva remt. De combinatie is idd niet aan te raden.
Tramadol in 1 keer stoppen, leidt tot heftige griepachtige klachten voor ongeveer 2 weken. Beter is het om steeds 1 van 50 mg te minderen over 5 weken, om ziek voelen te verminderen. Maar stoppen geeft sowieso wel lichamelijke klachten en daar kun je beter op voorbereid zijn door bv soep in huis te hebben, iets tegen krampen en het rustig aan te doen.
Ik ben ooit in een keer gestopt met 400 mg. Dat was in 2 weken voorbij.
Duurde de pschysche klachten ook 2 weken?
Het lijkt wel of het steeds erger word
Ben er nu 5 dagen vanaf
Zwaar verslaafd geweest 800 tot 1000mg retard per dag je mag rekenen op 14 dagen tot het begint te beteren. Depressie, overgeven.hoe dat ze die rommel ooit op de markt gebracht hebben.... Ooit 1 keer heroïne genomen en dat was zelfs niet te vergelijken met Tramadol. Soep werkt goed. Bolognese saus is ook een aanrader en opletten met alcohol omdat je iets tegen de ondraaglijke ontwenning zoekt. 1 keer cold Turkey gegaan van zo een dosis dat is de hel. Afbouwen is de boodschap, een week iedere dag minder. Veel succes aan iedereen
Ik hen heb een week of 8 geleden twee ribben gebroken, en heb zins dien tramdol in huis. Ik had de eerste 2 a 3 weken ongeveer 100 totv200 per dag. De afgelopen weken heb ik af en toe wat gepakt, en sins dat ik na een nacht flinke pijn twee keer over de dag heen 200 tot 300 gepakt. Daarna had ik erg hoofdpijn,en ongelofelijk moe. Hele dagen slapen maar de hoofdpijn is er nog steeds. Ik heb zins gisteren ook heel veel onrust in mijn lijf, kan niet stilliggen en heb af en toe het idee dat ik heen en weer moet gaan rennen om van dat onrustige af te komen. Ik gebruik nu 3 dagen niks meer en hoop dat de hoofdpijn af te komen. Als ie hoofdpijn nou niet weggaat na een week moet ik dan de huisarts inlichten? Ik hoop dat iemand gelijkwaardige ervaringen heeft en me wat tot rust kunnen stellen. Alvast bedankt
Ik heb de Tramadol(kortwerkende) begin juni gekregen voor een nekhernia. Mocht er 8 per dag, heb ik niet gedaan, max was 5 per dag. Ik kon me anders niet bewegen of überhaupt mijn bed uit komen. Ben daar langzaam mee geminderd naar 2 per dag. Nu 2wk geleden heb ik Tramadol langwerkende gekregen. Ook doordat ik nog even een voet operatie tussendoor heb gehad. Ik mocht daar 4stuks van hebben. Ik heb daar ook maar max 2 van ingenomen. Ik krijg nu over 3 weken een spuit voor de nekhernia en wil van die troep af. Ik heb nu 3 dagen niks ingenomen. Heb me nog niet zo beroerd gevoeld, misselijk,zweten,koud hebben,onrustig, niet kunnen eten. Ik hoop dat dit heel gauw voorbij is. Ik zou niet weten hoe dit anders af te bouwen dan in 1x te stoppen. Ik hoef die troep nooit meer.