Ik heb weleens last van een soort aanvallen die +- 10 minuten duren, waarbij mijn zicht en geluiden heel snel lijken te gaan in mijn hoofd. Alsof het een film is die vooruit gespoeld wordt. Het lijkt dan alsof ik gek word.
Het is erg moeilijk om het te omschrijven omdat het voor mijzelf ook een erg vaag verschijnsel is.
Het is soms ook zo dat het lijkt alsof alles ronddraait. Niet duizelig of zo, maar dat ik bijvoorbeeld letterlijk rondjes om mezelf "vlieg".
Ik ben nu 15, heb het af en toe nog steeds, maar ik had het vooral toen ik jonger was. Ik heb het voornamelijk tijdens bijvoorbeeld toetsen en als ik in bed lig. Ik heb ook het idee dat het voorkwam in mijn dromen.
Er is ontzettend weinig te vinden over dit soort "aanvallen", vandaar dat ik hier mijn vraag stel: wat is dit?
Dat is een stress gerelateerd verschijnsel
Hi,
Ik had dit net nog. Nog nooit zo erg, wist niet wat ik moest. Leek wel of ik gek werd, ben zelf dan bang dat er iets engs in mn hoofd zit. Maar dat zal meevallen aangezien ik dit al heel lang heb en maar een paar keer per jaar.
Verder ben ik net dan naar mn hond gegaan voor afleiding en toen hield het op. Maar eerst was het alsof ik 20 minuten op x 32 stond
Ik heb een tijdje precies hetzelfde gehad toen ik jong was. Ook het gevoel dat ik het op had gelopen in een nare versnelde droom. Ging na wat periodes van rust vanzelf over.
Ook ik heb het zelfde gehad, en heb het nog wel af entoe. Ben nu al ondertussen 23jaar. Ook bij mij voelt het alsof het met een droom destijds is begonnen.. iemand enig idee?
Ik lig nu in bed en heb net dat ‘enge gevoel ‘ ook weer gehad. Ik heb dit best vaak en heb dan het gevoel dat ik of juist een hele hoge of juist lage bloeddruk heb. Vooral als het stil is hoor ik dan mijn bloed door m’n hersenen gaan en daar focus je je automatisch meer op.
Ik zet mijn muziek dan aan en dat zorgt voor afleiding. Daar door gaat het weg. Maar je adem en gedachtes gaan opeens zo snel! Zo’n rare ervaring steeds weer. Ik ben nu 23 en heb daar al heel lang last van. Geen idee hoe dat komt ?
Het kan en gevolg van spanningen en stress zijn
Ik heb dit ook, een paar dagen geleden was mijn laatste keer heel akelig ik stond in de douche en alles leek zo enorm snel te gaan ik was mij aan het scheren en ik deed expres zo rustig aan. Ik probeerde juist bewuster te worden van mijn ademhaling. Dit gevoel heb ik regelmatig en begon van jongs af aan al in mijn dromen. Waarbij er een balletje van het ene hoekje naar een ander hoekje ging en de ruimte steeds groter en kleiner werd. Cirkels, vierkanten, om gek van te worden. Zo’n bedrukt/ benauwd gevoel. Tot op de dag van vandaag ik ben ondertussen 23 heb ik nog steeds geen idee (buiten eventuele stress en/of spanningen) waar dit eigenlijk vandaan komt helaas. Ik ben opgelucht om te lezen dat we dit gevoel kunnen delen :))
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hi,
Ik ervaar dit ook. Ik kan me niet heugen hoelang ik dit al heb omdat het vaak maat 2/3x per jaar is. Nu ben ik kort zwanger en merk ik dat mijn lichaam erg moe is. Wanneer ik een keer bedenk wel even de basis te doen van mijn dagtaken en ik hier mee bezig ben begint het. Gister begon dit voor het eerst en nu net exact hetzelfde.
Heeft iemand enig idee wat dit is en wat we hier tegen kunnen doen?
Groetjes
Hai! Ik heb dit zojuist in bed ook gehad, ik ben 20 jaar en ik heb t ook al mijn hele leven. Wat Anne zei over dat je je bloed door je hersenen heen hoort stromen heb ik ook erg last van. Dit is vrij eng. Hoe heet dit en hoe kan je ervoor zorgen dat ik dit niet nog meer hebt