Goedemiddag, ook ik ben bang voo ALS te hebben. Ik heb nu ongeveer 4 weken last van spierpijn in beide achterbenen, dus vanaf de bil tot onder mijn voeten. Daarbij ook spiertrekkingen in mijn linkerbeen naast mijn knie. Als ik google op deze symptomen dan komt ALS naar voren en ik was hier al bang voor maar sinds gisteren nog meer omdat de spiertrillingen erbij zijn gekomen.
Ik ga vrijdag naar de HA, ben erg ongerust
Toch eerst maar even naar de huisarts gaan.
Goedemorgen, dat is wat ik ook ga doen vrijdag, maar kun je iets meer aangeven of mijn zorgen terecht zijn? Ik weet dat de kans klein is maar in hoofden van mensen werkt het niet altijd logisch en is de angst erg aanwezig.
Ik kan daar zo ook geen antwoord op geven.
Je klachten zouden ook kunnen passen bij angst/spanningen en hyperventileren
Ik ben bij de HA geweest en deze heeft wat testen gedaan. Ik moest op mijn tenen en hakken lopen, dat ging prima. Ik moest wat krachttestjes doen met mijn armen, ook dat ging goed. Ze heeft met zo'n hamertje op mijn knieen getikt, reactie was in orde.
Ze zag geen reden om me naar een Neuroloog te verwijzen. De spiertrillingen in beide benen zijn er nog steeds, daar maak ik me dus zorgen/angstig over.
Ik weet dat er meerdere redenen zijn dat je dit kunt hebben mar ALS is er 1 van en dat maakt me dus zenuwachtig/angstig.
Mijn vraag is nu dus eigenlijk nog:
1. Kan ALS beginnen met spiertrillingen in beide benen en kan er daarna spierzwakte optreden, of komt spierzwakte eerst en daarna de trillingen?
Dat zijn niet bepaald typische klachten van als. Ik denk dat de huisarts dat goed heeft ingeschat
Goedemiddag, ik ben zo ongerust over ALS dat ik mezelf helemaal onrustig en angstig maak. Ik zit ook te twijfelen, zou ik een verwijzing naar een neuroloog vragen voor geruststelling of voor het eerst van mijn leven de andere weg bewandelen en zolang ik geen andere klachten krijg dan de spierfasciculaties proberen om door te leven zodat ik niet bij iedere andere nieuwe klacht weer de hele medische mode doorga. Moeilijke beslissing want optie 1 is geruststelling krijgen maar niet iets overwinnen, optie 2 is langer in onzekerheid maar gedragsverandering inzetten.
Telkens weer geruststelling zoeken zal de angst niet wegnemen maar in stand houden. Je zou beter naar een psycholoog kunnen gaan om de angsten aan te pakken
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Sinds vele weken heb fasciculaties het begon in mijn linker arm en rechter been ondertussen zijn we een maandje verder en heb er nu gemiddeld 100 per uur verspreid over gans het lichaam. Mijn humeur is wel sterk emotioneel geworden moet zeer veel huilen en heb enorme angst voor ALS heb al wel een mri gehad en een emg maar toen waren de trillingen bijlage nog niet zo actief. Kan het zijn dat een emg bepaalde zaken mist ? Of dient deze het best nog eens opnieuw te gebeuren. De angst is nu enorm kan er gewoon nietmeer van slapen in het begin heb ik een medicatie riviutril ingenomen in het begin kon ik er best goed van slapen maar ondertussen weer verleden tijd. Ondertussen is de onzekerheid zo groot dat ik er zelfs psychische problemen door krijg wie geeft me wat raad aub
Groeten Marco