Beste mensen, ik ben een jongen van 23 jaar oud. Ik ben gezond sport paar keer per week, en ik heb zoals velen andere weleens last van een slaapverlamming.
De laatste tijd ben ik er achter gekomen dat ik zelf een slaapverlamming kan op wekken.
Wat ik doe is ik ga op mijn rug liggen en leg meestal mijn handen op mijn buik. De volgende stap is heel moeilijk te begrijpen of uit te leggen.
maar ik hoor altijd een soort van piep in mijn hoofd, dit is alleen wanneer ik mij er op focus, deze piep word steeds harder en harder wanneer ik hier op focus. Op een gegeven moment val ik in slaap, dit gebeurt deels bewust en deels onbewust. Ik merk dat ik mijzelf niet meer kan bewegen, alleen mijn tenen vaak om weer wakker te worden.
Ik doe nooit mijn ogen open, zodra ik ze open doe raak ik in paniek, ik denk dat dat er een zwarte schim op mij af komt, maar wanneer ik mijn ogen gesloten houd, lijk ik te zweven, het lijkt ook alsof ik mezelf kan sturen door de kamer. Dit klinkt allemaal heel zweverig enzo, maar dit zijn gewoon hallucinaties.
Nu is mijn vraag, zijn er mensen die dit ook zo ervaren? Dus eerst de piep in je oren die steeds harde word en dat je jezelf dan weg voelt glippen? Kunnen mensen dit net zoals ik zelf in gang zetten?
Ik hoor het graag!
ik heb ook slaapverlamming gehad, vooral tijdens de drugstijd.
xtc kan dit ook opwekken, jij leeft gezond lees ik.
ik ben dan ook wakker, kan gewoon rondkijken en alles horen maar mijn lichaam slaapt nog, en kan dus niet opstaan, ook zie ik altijd dieren door de slaapkamer lopen, vaak likkende hondjes.
ik kan het zelf alleen niet opwekken, misschien lijkt het alleen maar zo ? Dat je een verband legt met die piep en je slaapverlamming? Maar dat je er gewoon vaak last van hebt.
het klinkt in ieder geval niet best, als je er veel last van hebt zou ik even een dokter bezoeken, sleep well.
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben inmiddels een slaap verlamming expert. Ik weet precies wanneer ik een slaap verlamming krijg omdat ik eerst die bekende piep / sluiz hoor. Ik heb denk ik gemiddeld 10 keer per jaar een slaap verlamming. Ik weet ook tijdens de verlamming dat het een slaap verlamming is en dat en dat maakt het minder eng omdat ik weet dat ik “droom”.