Hallo iedereen
Ik ben een 20-jarige jongeman, ik ben normaal gebouwd, sportief aangelegd, en ik rook niet en drink erg weinig alcohol. En ik heb een lichte vorm van astma waarvoor ik medicijnen gebruik. (Ventolin en Pulmicort. Deze laatste durf ik al eens vergeten innemen.)
Sinds geringe tijd heb ik echter last van een continue doffe pijn van in m'n hals (linkerkant) tot ongeveer ter hoogte van m'n hart, wanneer ik een lichamelijke inspanning lever. Ik heb niet de indruk dat het een volgens mijn hartslag meegaande stekende pijn is, maar continue. Voorts is de pijn erg hinderlijk aangezien ik soms na het fietsen moet neerzitten van de pijn.
Het komt o.a. op tijdens fietsen (of net erna) of tijdens het lopen in de fitness (na nog geen 10min lopen al). De pijn voelt aan alsof het van een ader afkomstig moet zijn, aangezien het nogal lineair aanvoelt.
Iemand die denkt ik mij hier zorgen om moet maken ?
Zou het misschien kunnen komen door mijn medicatie voor mijn astma? Ik ben het niet helemaal zeker, maar ik denk dat ik in elk van de gevallen Ventolin gebruikt heb voor het sporten. En als ik mij goed herinner kan dat hartkloppingen veroorzaken. Misschien is er een verband?
Alvast bedankt.