--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik ben een vrouw van 39 jaar, heb al enkele jaren last van hartkloppingen vooral bij stress vorige week waren wij bij vrienden gaan eten( s'middags had ik een laatste pil antibiotica genomen voor een blaasontsteking)
Ik had bij die vrienden redelijk veel gegeten een beetje teveel zelfs, daarbij veel gedronken 4 glazen champagne en 1.5 fles wijn van 20u tot 14u, ik voelde dat ik teveel gedronken had en heb dan koffie gevraagd ik heb toen op een uur 4 of 5 koffie's gedronken , we zijn naar huis gegaan ( om 4 uur s'morgens en om 8 uur s'morgens ben ik naar het toilet gegaan ik had diarree, en mijn hart klopte sneller dan anders voelde mij ook licht in mijn hoofd, ben terug bed in gegaan en een uur erna ik lag in bed begon mijn hart ineens heel wild te bonken , ik dacht echt dat ik iets er ging krijgen heb toen dadelijk mijn man gebeld die heeft de dokter gebeld, ondertussen ben ik tot aan de deur gekropen heb die opengezet en ben ervoor gaan zitten na 5 min was het beter en toen de dokter er na 10 min was was mijn polsslag nog snel maar de bloeddruk was normaal de dokter dacht dat het lag aan de combinatie van stress en zwaar tafelen ben nu erg ongerust heeft er nog al iemand zoiets meegemaakt ?
Graag jullie reacties groetjes inge
antibiotica en drank zijn een slechte combi! Nooit doen!
Hallo,
zoals ik het verhaal eens goed bekijk ben je slecht bezig.
Veel teveel alcohol !! Met 2 of 3 glaasjes kan het toch ook gezellig
zijn?
En daarbij het slikken van medicijnen en drinken van alcohol is ook
geen combinatie.
Over de snelle hartslag. Ik ben het met de dokter eens die zei dat
het een combi was van stress en zwaar tafelen. Alcohol zorgt voor
een hogere hartslag.
Aan de andere kant was er ook een ontsteking actief in je lijf,
waardoor het hart ook sneller gaat kloppen. Dus dat kan ook een
mogelijkheid zijn.
Het licht in het hoofd zijn zal waarschijnlijk komen doordat je teveel
hebt gedronken. En de diaree zal te maken hebben met hetgeen dat
je veel hebt gegeten en gedronken. Je spijsverteringskanaal krijgt
niet genoeg tijd om alles te verwerken, omdat er steeds meer bij
kwam!
Laat jezelf in ieder geval nog eens nakijken door je huisarts of een
cardioloog wat betreft de hartkloppingen.
En kijk zeker uit met teveel alcohol! Je merkt het aan de reactie van het
hart. De koffie helpt niet bij het nuchter worden!
groeten